Kommentarer på magen

Oktobergutt18

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Bare må si det for de av dere som er litt i samme bås som meg, som stadig får så «koselige» kommentarer om at magen er så stor, eller det må jo være flere der inne..
Gå inn på VG, les om Sandra Lyng som opplever akkurat det samme, kanskje det kan få noen av oss til å føle oss litt bedre? :smug: Syntes ihvertfall det er viktig å få frem i lyset at alt ikke er greit å si til gravide.
 
Bare må si det for de av dere som er litt i samme bås som meg, som stadig får så «koselige» kommentarer om at magen er så stor, eller det må jo være flere der inne..
Gå inn på VG, les om Sandra Lyng som opplever akkurat det samme, kanskje det kan få noen av oss til å føle oss litt bedre? :smug: Syntes ihvertfall det er viktig å få frem i lyset at alt ikke er greit å si til gravide.
Jeg blir så provosert!! Skjønner ikke hvorfor det plutselig skal være innafor å si akkurat mener om kroppen til en dame så lenge hun er gravid..? :mad:

Jeg har egentlig ikke fått så mye negativt, men ble ganske pissed da svigermor presterte å si at "du var vel ikke særlig større enn dette enn du var til termin med nummer 1?" Da var jeg 27 uker på vei og langt ifra slik jeg var i uke 40 med første :p Får ellers en del kommentarer på at jeg er større nå enn sist, men faktisk er det kun én cm som skiller :p
 
Jeg blir så provosert!! Skjønner ikke hvorfor det plutselig skal være innafor å si akkurat mener om kroppen til en dame så lenge hun er gravid..? :mad:

Jeg har egentlig ikke fått så mye negativt, men ble ganske pissed da svigermor presterte å si at "du var vel ikke særlig større enn dette enn du var til termin med nummer 1?" Da var jeg 27 uker på vei og langt ifra slik jeg var i uke 40 med første :p Får ellers en del kommentarer på at jeg er større nå enn sist, men faktisk er det kun én cm som skiller :p
Jeg veit!! Det er faktisk ikke greit, og merkelig at folk ikke skjønner det :mad: Er nok mange som ikke mener det negativt, men man blir så lei av å høre det samme om og om igjen :p Jeg bare måtte legge det inn her, når det faktisk blir tatt litt frem i media, for det er jo faktisk et viktig tema :)
 
Eg kjenner eg bare blir irritert om noen sier eg er liten [emoji23][emoji28] for 3g er absolutt ikke liten, faktisk litt over gjennomsnittet, å mange sier eg er stor, men så har eg 2 i min familie som alltid skal kommentere at eg er liten.. de var ikke noe større selv heller,men de føler de var større‍♀️
 
Jeg ble faktisk spurt for 3 dager siden om jeg ventet tvillinger av ei som jobber på SFO til sønn min [emoji23]ble litt målløs.. hun vet ikke hvor langt jeg er på vei en gang... så hun hadde ikke noe grunnlag for å spørre [emoji85] folk ass
 
Eg kjenner eg bare blir irritert om noen sier eg er liten [emoji23][emoji28] for 3g er absolutt ikke liten, faktisk litt over gjennomsnittet, å mange sier eg er stor, men så har eg 2 i min familie som alltid skal kommentere at eg er liten.. de var ikke noe større selv heller,men de føler de var større‍♀️
Selvfølgelig, det går jo begge veier. Akkurat som om noen tror det er noe galt hvis man er for liten også. :hilarious:
 
Jeg ble faktisk spurt for 3 dager siden om jeg ventet tvillinger av ei som jobber på SFO til sønn min [emoji23]ble litt målløs.. hun vet ikke hvor langt jeg er på vei en gang... så hun hadde ikke noe grunnlag for å spørre [emoji85] folk ass
Er det mulig :p Jeg merker ihvertfall på meg selv som førstegangsfødende, så blir jeg unødvendig stressa over det.. Så kommer jeg på kontroll så er jo alt normalt :shifty: Folk må kunne klare og holde munnen sin og heller se på seg selv :p
 
Jeg er så glad at folk som kjenner meg ikke tør kommentere, for de er så redde for at jeg bare har gått opp i vekt igjen og tør ikke kommentere i frykt for å potensielt fornærme meg :hilarious:
 
Jeg venter faktisk tvillinger. Og jeg blir skikkelig lei meg og sint hver gang noen sier noe om magen min. Er jo gravid faktisk og det er normalt å ha litt mage da... Jeg er stor men ikke super stor og syns det er unødvendig å kommentere.
 
Får kommentarer av de som er nærme. Min mor klarte å spørre om hvor stor jeg egentlig hadde tenkt til å bli. flere stiller spørsmål om hvor stor jeg er nå sammenlignet med nr 1. Det er 19 mnd siden fødsel med nr 1. Folk glemmer visst det..
 
Syns det er flott at det blir satt lys på, har selv fått kommentarer på både stor og liten mage og begge deler er sårende.
 
Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt spurt om jeg skal ha tvillinger[emoji849][emoji849] jeg veit jeg er stor, men hallo!! I starten syntes jeg det var koselig at folk kommenterte magen, men nå er jeg bare lei! Onkelen til mannen spurte om dette, og han har relativt stor mage (les øl-mage)! Ble så irritert at jeg svarte, «nei, er nok bare en! Hvor mange skal du ha?»[emoji85][emoji85] han ble taus da gitt!
 
Jeg svarer at det er ufint å kommentere - hvis de kommenterer på en stygg måte. Jeg nevner også deres vekt tilbake igjen evt.
- Jeg er lav - hu må vokse utover.
- Hu er helt normal i størrelsen
- Ja kun ei, har som alle andre vært på ultralyd
- Mulig du synes det, men min mage blir borte igjen relativt fort.
- jaha? Litt upassende å kommentere vekta?

Og andre lignende setninger kommer når folk er ufine.
Noen få er koselige og mener det. De som åpenbart lyver blir jeg irritert på.
 
Jeg er litt tjukk fra før av, så har fått kommentarer som: "Er du sikker på du er gravid, eller har du bare lagt på deg?" Synes det er veldig sårende! Men jeg har kanskje ikke noe typisk gravid mage, og kanskje ser jeg bare ekstra feit ut... Føler alle ser rart på meg når jeg handler baby ting osv. :sad010
 
Folk kan være så tankeløse! Irriterende med (negative) kommentarer fra både nære og litt mer fremmede syns jeg. Også er man jo gjerne (i alle fall jeg) litt mer emosjonell og nærtakende når man er gravid. Det burde jo i alle fall de som selv har vært gravide kunne huske.... [emoji22]
 
Jeg er litt tjukk fra før av, så har fått kommentarer som: "Er du sikker på du er gravid, eller har du bare lagt på deg?" Synes det er veldig sårende! Men jeg har kanskje ikke noe typisk gravid mage, og kanskje ser jeg bare ekstra feit ut... Føler alle ser rart på meg når jeg handler baby ting osv. :sad010
At folk ikke kan tenke :shifty: Du ser helt sikkert veldig fin og gravid ut, og den følelsen av at folk kikker på deg er sikkert bare noe du tenker selv. Alle gravide ser flotte ut, og det gjør garantert du også :joyful:
 
Jeg er litt tjukk fra før av, så har fått kommentarer som: "Er du sikker på du er gravid, eller har du bare lagt på deg?" Synes det er veldig sårende! Men jeg har kanskje ikke noe typisk gravid mage, og kanskje ser jeg bare ekstra feit ut... Føler alle ser rart på meg når jeg handler baby ting osv. :sad010

Neimen, hva i alle dager?!? :eek: Jeg blir helt sjokkert over enkelte folk! Forstår godt at dette oppleves sårende! Folk, altså! Jeg blir så sint :angry4
 
Neimen, hva i alle dager?!? :eek: Jeg blir helt sjokkert over enkelte folk! Forstår godt at dette oppleves sårende! Folk, altså! Jeg blir så sint :angry4
Ja, det er liksom alltid noen som må prøve å ødlegge! Er jo selvsagt litt vanskelig å glede seg over graviditeten når man får sånne kommentarer. Jeg prøver å heve meg over det og være ett bedre menneske :smiley-ashamed008
 
Jeg har det motsatt, alle sier jeg er knøttliten [emoji849][emoji12]
 
Folk bør tenke seg litt om hva de sier til oss fab preg ladies[emoji4]
Jeg får høre hele tiden at jeg har liten mage..mulig at det er ment som et kompliment, men i det siste har jeg begynt å bekymre meg over at kanskje alt ikke er som det skal med den lille tulla mi. Tok det opp med jordmor som sa at alt var som det skulle, og at vi kvinner er veldig forskjellige. Det var jo veldig betryggende å høre, men fortsatt irriterende å nok en gang få høre i dag at de synes magen er liten [emoji19]
 
Back
Topp