Kommentarer på magen

Firesmåfine

Flørter med forumet
Hvorfor må man alltid sammenligne så veldig? Jeg føler meg jo ganske stor, og har faktisk ikke hatt så stor mage før som jeg har nå med nr 4, ei heller aldri veid så mye før. Jeg kjenner jo jeg blir lei meg og urolig når alle skal kommentere hele tiden på at magen er liten, barnet kan umulig ha det bra inni der osv... Tror det er like sårende å høre hvor liten man er som hvor stor man er!

Bilde fra uke 35IMG_2668.JPG
 
Rart det der, jeg hadde «liten» mage forrige svangerskap. Kommentarene gjorde meg engstelig, men gutten kom 3440 g og 51 cm stor, helt perfekt. Det er stor forskjell på svangerskap og noen bærer barnet mer inni seg tror jeg.
Dette svangerskapet er det stikk motsatt, er kjempe stor og kommentarene som feks : hærregud må da minst være to inni der eller!!
Drit i hva andre sier, magen din er kjempefin og bærer på ditt lille mirakel. Vær stolt av den :happy:
 
Magen din er flott! Det er så individuelt. Jeg er ikke 10 uker engang og ser ut som jeg er 20 uker. Når jeg har vært 20 uker på vei har jeg sett høygravid ut, jeg så større ut enn venninna mi som var høygravid. Helt enig! Folk må slutte å kommentere og sammenlige :)
 
En ting er hvis andre (som har vært gravide før) sier, «så liten og nett mage du har», men å si at babyen umulig kan ha det bra er jo helt sykt å si!

For min del er det heller motsatt vei. Folk kommenterer at jeg er stor. (Magen din på bildet var som min i uke 12.)

Uansett størrelse: Vi som er gravide vet nok at magen enten er større eller mindre enn gjennomsnittet (men noen må jo dra gjennomsnittet opp og ned også), så jeg skjønner ikke at folk må kommentere det hele tiden!

Jeg er fristet til å kommentere kroppen deres tilbake, men tror ikke jeg er tøff nok til det...
 
Babyen tar det den trenger, både av plass og av næring. Jeg synes ikke noe om at folk skal komme med sånne kommentarer. Det skaper bare ekstra stress og bekymring, og det er mer usunt!
 
Så kjedelig at folk sier sånne ting. Man bærer jo veldig forskjellig og en har jo oppfølging hos lege/jordmor så man vet jo at ungen har det bra uavhengig av størrelse på magen.
 
Syns du er kjempe flott :) jeg skjønner deg veldig godt, jeg har hele tiden hørt hvor gigantisk mage jeg har! Skjønner ikke at folk gidder å bruke tid på å kommentere størrelsen på magen til gravide. Kan de ikke heller bare si at vi ser flotte ut? :wideyed:
 
Her fikk eg høre av eine at den var liten å av en annen at eg var diger.. Synst det er irriterende at folk skal snakke om folk er liten eller stor, alle er forskjellig
 
Du har en flott mage[emoji173] Ikke hør på hva andre sier. Har fått høre med nr 1 hvor liten mage jeg har. Til hvor stor mage jeg hadde med nr 2 og nr 3. Spørs hvor stor eller liten magen blir denne gangen. Er i uke 17+3 nå
 
Oi men du HAR veldig liten mage da! Tror du er like stor som jeg var i uke 18 [emoji23] men det har da ingenting med om barnet har det bra eller ikke å gjøre [emoji173]️
 
Åh, jeg så innlegget ditt på Facebookgruppen og synes folk var helteite som skulle påpeke at du har liten mage, og så attpåtil komme med seg selv som sammenligningsgrunnlag. Folk er forskjellige, og mager ser forskjellige ut! Du er flott! [emoji173]️
 
Kjempefin mage [emoji4] Vi damer har da forskjellige kropper fra før av, hvorfor tror noen at alt skal være likt når man er gravid? Selv ble jeg spurt om det var tvillinger OFTE Ei venninne av meg fødte plutselig uten å vite at hun var gravid.. Babyen var velskapt og bært i 9mnd! Og hun er slank altså :)
 
Back
Topp