Kommentarer på amming

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jenta mi er nå 8 mnd og jeg opplever til min store overraskelse å få en del kommentarer på ammingen.
«8 mnd ja! Da ammer du vel ikke lenger!?»
«Nå er du vel snart ferdig med den puppen»
«Du er vel snart ferdig med ammingen da vel»

Fikk senest en slik kommentar av en fyr jeg kjenner som har en datter på 10mnd og ble mildt sagt overrasket!

Herlighet, hun er jo bare en liten baby!! :wideyed:
Jeg svarer at selvfølgelig ammer jeg henne siden jeg kan! Og at jeg ikke har det travelt med å slutte og tenker å la min baby styre selv når hun er klar for å slutte med pupp.
Så lenge jeg har melk og hun vil ha den så skal hun få!
Jeg pleier også å slenge med at mm (eller mme) skal være hovednæring første leveår og at amming er anbefalt til barnet er to år.
Da sier ikke folk noe mer, men ser jo at de syns jeg er litt rar.

Syns folk har så merkelige holdninger noen ganger.

Opplever eller opplevde dere slike kommentarer? Hva tenker dere om at folk sier sånne ting?
 
Folk tør ikke si noe til meg lengre, men jeg har fått kommentarer før ja.

Ber folk om å passe sine egne saker, mine pupper, mitt barn, min sak! Jeg gidder ikke være høflig en gang.
 
Folk tør ikke si noe til meg lengre, men jeg har fått kommentarer før ja.

Ber folk om å passe sine egne saker, mine pupper, mitt barn, min sak! Jeg gidder ikke være høflig en gang.

Det ligger egentlig litt i min natur også å be folk klappe igjen å passe sine egne saker, men jeg har rett og slett blitt litt paff når folk har kommentert.

Jeg trodde ikke folk hadde sånne holdninger rundt amming av små babyer i Norge, men det var nok naivt av meg. Hvordan skal det da bli om jeg fortsatt ammen når hun er to og tre år? :p
Da er det bare å ha et «fuck you og hold kjeft» klart i en over situasjon :hilarious:
 
Det ligger egentlig litt i min natur også å be folk klappe igjen å passe sine egne saker, men jeg har rett og slett blitt litt paff når folk har kommentert.

Jeg trodde ikke folk hadde sånne holdninger rundt amming av små babyer i Norge, men det var nok naivt av meg. Hvordan skal det da bli om jeg fortsatt ammen når hun er to og tre år? [emoji14]
Da er det bare å ha et «fuck you og hold kjeft» klart i en over situasjon :hilarious:
Når du passerer halvannet får du kommentarer på at du er pedofil, og ammer for egen nytelse. [emoji21] Så ja, "fuck you, og hold kjeft!" er greit å ha på lager.
 
Når du passerer halvannet får du kommentarer på at du er pedofil, og ammer for egen nytelse. [emoji21] Så ja, "fuck you, og hold kjeft!" er greit å ha på lager.

Folk som mener det kan umulig ha ammet selv i allefall. Her har det ikke vært mye nytelse, men knallhard jobbing!

Det er jo ganske spesielt at man må forsvare å gi ungen sin den maten som er ment for den fra naturens side, men om du forer ungen med mac’ern er det ingen som blunker :hilarious:

Bare for å ha det på det rene så sier jeg ikke det er noe galt i å ta seg en tur på mac’ern, men bare for å sammenligne med noe.
 
Folk som mener det kan umulig ha ammet selv i allefall. Her har det ikke vært mye nytelse, men knallhard jobbing!

Det er jo ganske spesielt at man må forsvare å gi ungen sin den maten som er ment for den fra naturens side, men om du forer ungen med mac’ern er det ingen som blunker :hilarious:

Bare for å ha det på det rene så sier jeg ikke det er noe galt i å ta seg en tur på mac’ern, men bare for å sammenligne med noe.

Haha, toddleramming er ikke særlig nytbart i hvert fall. [emoji23] Koselig kan det være, og det har mange helsemessige fordeler for både mor og barn, men nytelse? Ikke det første ordet som rinner meg i hu, når toddleren står oppned i fanget på meg, med puppen i munn. [emoji108]

Men ja, totalt sosialt akseptabelt å gi et barn på halvannet burger og brus, men pupp? Nei, æsj!
 
Jeg har ikke fått kommentarer men delammer og gir litt flaske i tillegg. Det samme gjorde jeg med førstemann også.
 
Jenta mi er nå 8 mnd og jeg opplever til min store overraskelse å få en del kommentarer på ammingen.
«8 mnd ja! Da ammer du vel ikke lenger!?»
«Nå er du vel snart ferdig med den puppen»
«Du er vel snart ferdig med ammingen da vel»

Fikk senest en slik kommentar av en fyr jeg kjenner som har en datter på 10mnd og ble mildt sagt overrasket!

Herlighet, hun er jo bare en liten baby!! :wideyed:
Jeg svarer at selvfølgelig ammer jeg henne siden jeg kan! Og at jeg ikke har det travelt med å slutte og tenker å la min baby styre selv når hun er klar for å slutte med pupp.
Så lenge jeg har melk og hun vil ha den så skal hun få!
Jeg pleier også å slenge med at mm (eller mme) skal være hovednæring første leveår og at amming er anbefalt til barnet er to år.
Da sier ikke folk noe mer, men ser jo at de syns jeg er litt rar.

Syns folk har så merkelige holdninger noen ganger.

Opplever eller opplevde dere slike kommentarer? Hva tenker dere om at folk sier sånne ting?
Lille her er stor for alder, merker jeg får flere blikk når jeg ammer henne offentlig nå enn før. Hun er 10 mnd. Har også fått litt kommentarer på når jeg kommer til å slutte å amme o_O
 
Lille her er stor for alder, merker jeg får flere blikk når jeg ammer henne offentlig nå enn før. Hun er 10 mnd. Har også fått litt kommentarer på når jeg kommer til å slutte å amme o_O

Jeg har ikke opplevd blikk når jeg ammer offentlig (enda) men hun er ganske liten så det kan jo ha med saken å gjøre.
Man ser jo sjeldent mødre med litt større barn amme offentlig, noe som er veldig synd.
Folk trenger kanskje å se det mer for å fatte at det er helt normalt.

Men er jo heller ikke rart at noen ønsker å trekke seg litt mer tilbake om de får stygge blikk fra forbipasserende. Ikke alle som orker å stå i det like mye som andre.
 
Jeg har ikke fått kommentarer men delammer og gir litt flaske i tillegg. Det samme gjorde jeg med førstemann også.

Det virker som det er mer akseptert at de får flaske når de når en viss alder.
Man sparer seg kanskje for en del spørsmål der, uavhengig av om det er erstatning eller brystmelk som er på flasken.
Da skjønner alle at babyen den trenger jo melken sin, men å drikke den fra kilden, nei fy! :hilarious:
 
Jeg har ikke opplevd blikk når jeg ammer offentlig (enda) men hun er ganske liten så det kan jo ha med saken å gjøre.
Man ser jo sjeldent mødre med litt større barn amme offentlig, noe som er veldig synd.
Folk trenger kanskje å se det mer for å fatte at det er helt normalt.

Men er jo heller ikke rart at noen ønsker å trekke seg litt mer tilbake om de får stygge blikk fra forbipasserende. Ikke alle som orker å stå i det like mye som andre.
Jeg ammer like ofte i offentlighet som på ammerom når jeg er ute. Ammer også utendørs :happy: Babyen min er sulten, tørst og/eller vil ha kos, da får hun det!
 
Altfor mange vet altfor lite om amming, tilknytning og om hva som faktisk er mest naturlig for barnet.
Det er bare trist...
 
Min blir to år om en uke (hadde termin for to år siden i dag), og her er fortsatt puppen fin å ha! Han etterspør sjeldent offentlig lengre, men ammet vel ute på skirenn i påsken. Men nå er det bare morgen og kveld, og iblant til duppen på dagen, og da er vi hjemme. Men de siste ammingene har jeg det ikke travelt med å ta bort, fine å ha! Men har heldigvis ikke fått mye kommentarer utover i starten når han ammet hyppig og lenge av gangen.
 
Var til legen her en dag og nevnte at jeg ammer og at hun er 11 måneder. Da sa han at da var jeg vel ferdig med å amme snart da. Jeg sa at vi ammer til hun ikke vil mer. Han sa ikke noe på det, men det virket som han tenkte sitt på det blikket han sendte meg. Jaja, det får bare være. I India er det visst vanlig å amme til barnet blir 8 år. Her synes folk det er grusomt om barnet kan be om å få pupp :rolleyes:
 
Da ville jeg svart «selvfølgelig gjør jeg det! Får virkelig ikke ditt barn morsmelk lenger når hun er så lita enda?»
Ja man blir litt overrasket og satt ut, men nå når du vet så ha et par saftige kommentarer tilbake! Go for it!
 
Har og opplevd kommentarer. Det som overrasket meg mest var at det virket som damene i barselgruppen min syns det var litt snodig at jeg fortsatt ammet da mini var rundt 9 mnd. Husker et par av dem sa "jøss, ammer du fortsatt?".

Nå er frøkna snart 16 mnd, og hun henger fortsatt i puppen. Litt avhengig av dagsform, men ofte tre, fire ganger om dagen... Hun får holde på så lenge hun gidder. Akkurat nå virker det som hun kommer til å holde på til hun er konfirmant:p
 
Har og opplevd kommentarer. Det som overrasket meg mest var at det virket som damene i barselgruppen min syns det var litt snodig at jeg fortsatt ammet da mini var rundt 9 mnd. Husker et par av dem sa "jøss, ammer du fortsatt?".

Nå er frøkna snart 16 mnd, og hun henger fortsatt i puppen. Litt avhengig av dagsform, men ofte tre, fire ganger om dagen... Hun får holde på så lenge hun gidder. Akkurat nå virker det som hun kommer til å holde på til hun er konfirmant:p

Den har jeg også fått av noen med jevnaldrende barn. «Vi ammer nesten aldri på dagtid vi, kun morgen og kveld. Det er såååååå mye mer behagelig, slippe å ha ungen i puppen hele dagen»..... altså, om ungen styrer det dithen er det greit... jeg nekter ikke ungen pupp ass! Men det er visst vanlig har jeg forstått!
Her blir puppen kassert når ungen er klar!
 
Back
Topp