Kommende Firebarnsmor med ei lita jente

Så godt at alt bare er veldtand med snuppa deres [emoji173]️ Kos dere på 3D i morgen!

Ja veldig [emoji7]en god følelse at alt er som det skal [emoji173]️

Takk det skal vi [emoji7]blir nok en oppdatering med bilde av frøkna vår
 
Så godt å lede at alt står bra til med frøkna [emoji173]
Håper dere får en fin 3D time i morgen [emoji173]
 
Så herlig at alt sto bra med lille frøkna deres❤️
 
31+5: En liten update med bilder fra 3D ul [emoji7]

Martin Lundring så det samme som legen på Ullevål og alt stod heeeelt supert til :) så da er mine skuldre senket for det fulle [emoji173]️

Frøkna var veldig blyg av seg og gjemte seg bak hendene sine hele tiden og snudde ryggen sin mot oss. Så var ikke bare bare å få sett ansiktet hennes [emoji173]️[emoji23][emoji106] men Martin fikk lurt henne litt mellom slagene. Frisk og sunn jente som han estimerte til 1800 gram :)
64bd6127fb91b44cdff28c106f4ef021.png
2cc0f55a3d139d1bb6ac8a2cf91da107.png
026e727a57b2a1ae2dc9b55ac9892c67.png
4485958834b319486350395b6edba130.png
 
Nydelig ❤️
 
Åhhh for ei nydelig lita jente [emoji177]
 
33+1: Nå har vi begynt å komme i orden i huset og gjør bare små daglige gjøremål som å få bort noen esker her og der :) men kan ikke sammenlignes med det intense kjøret vi har hatt i to mnd. Gulvet til hele huset er bestilt og skal komme denne uken :) herremin så deilig det skal bli etter jula nå å få ferdig fire av soverommene med nye gulv og nye lister :) merker at da begynner en del å komme i orden. Godt å få dette unna før skatten vår kommer. Innser nå at femte rommet blir nok ikke ferdig før hun kommer, men får bare ta det så fort det lar seg gjøre.

Godt å ha mye mer tid til å gjøre koselig ting med barna og faktisk ikke stresse oss gjennom hverdagen. I helga dro vi til badeland og kan ikke huske hvor rolige og fornøyde alle tre har vært på en hel dag. Tydelig at de trengte kvalitetstid med oss, og godt å kunne gi dem det nå fremover igjen :)

Frøkna i magen er aktiv og kjenner henne så tydelig nå. Hender og føtter er tydelig å kjenne og jeg virkelig storkoser meg med henne [emoji173]️jeg har mye mer tid til å kjenne etter og nyter svangerskapet enda mer nå :) herremin jeg skal bli mamma igjen til ei lita frøken! Kommer ikke over hvor heldig jeg er og innser mer og mer at vår «lille» familie er ganske så stor! Altså hallo! Fire barn! Jeg skal bli firebarnsmor som var helt utenkelig bare for fire år siden. For fire år siden fikk jeg vite at jeg ble gravid med frøken nr 2 som også var helt uvirkelig. Takket være IVF fikk vi oppleve flere barn, Og nå bare noen år senere så får jeg min fjerde skatt. Og det var det kroppen selv som har klart, så hun her prinsessen er et mirakel barn i mine øyne [emoji173]️

I kveld er jeg lettrørt og ser at jeg er så uendelig lykkelig over disse gledessprederne. Ja det er absolutt dager jeg kan rive meg i håret fordi jeg er sliten, eller barn som bare gråter og hyler som kan gjøre meg smårar. Men i grunn ingen betydning for de gir meg såååå mye glede og mening i dette livet. Før når jeg ikke hadde noen barn så jeg ikke helt meningen med noe... følte og skjønte ikke helt det store med livet osv... men jeg skjønner jo det nå! Nå er jeg mamma og om en del år så blir jeg kanskje mormor... altså DET gir mening!

Nettene: Ellers så er nettene et sant he.... , men jeg sover alt 2-4 timer på dagen for å overleve. Så det funker [emoji4] spent på hvordan en juleferie uten disse timene på øye vil funke... men men da håper jeg at jeg får litt ekstra søvn på morgenen av mannen :)

Tørst: for en overveldende tørst jeg har i dag! Jisses! Sikkert drukket 4 liter med vann i løpet av dagen og fortsatt tørst. Aldri opplevd denne tørsten så ekstrem.

Plager: kan ha kvelder og netter hvor jeg klør over hele kroppen. Bekken lider seg gjennom aktivitetsnivået mitt, for jeg må bevege meg eller gjøre ting. Ikke alltid bekkenet er enig med meg, og får da igjen for det på kvelden og natta. Urolige bein så det holder.

Pupper: hovne og svære! Aldri lagt merke til det med de andre, men denne gangen er de giga svære og faktisk ganske hovne. Men ingen særlig råmelk eller tegn på melk generelt enda. Ømme og såre nipler, så av mannens frustrasjonen klarer jeg ingen tafsing på dem.

Vektoppgang: syns jeg bikker over 10 kg snart.

Cravings: klementiner, oboy og melk :) spiser en del knekkebrød i det siste.

Kvalme: blir veldig fort kvalm av alt de siste to ukene. Så enkelte varmmåltider frister ikke! Lukten av enkelte matretter gjør meg mer kvalm også.
 
Last edited:
Det må være godt å begynne å komme i orden[emoji6]

Jeg har alltid tenkt at å lage en familie er meningen med livet. [emoji173] Sånn føles det fortsatt ut for meg. Gleder meg sånn til å treffe lille mageboeren. [emoji7]
 
Det må være godt å begynne å komme i orden[emoji6]

Jeg har alltid tenkt at å lage en familie er meningen med livet. [emoji173] Sånn føles det fortsatt ut for meg. Gleder meg sånn til å treffe lille mageboeren. [emoji7]

Kjempe godt å komme i orden [emoji7]

Ja så enig med deg, å få en familie er virkelig det som gir en mening [emoji7] er det din første? Ja den skjønner jeg såååå godt, gleder meg så mye selv [emoji173]️snart er våre skatter her!
 
Kjempe godt å komme i orden [emoji7]

Ja så enig med deg, å få en familie er virkelig det som gir en mening [emoji7] er det din første? Ja den skjønner jeg såååå godt, gleder meg så mye selv [emoji173]️snart er våre skatter her!
Ja, er min første [emoji173][emoji7] Er så spent på hvordan det blir å møte henne.
 
Ja, er min første [emoji173][emoji7] Er så spent på hvordan det blir å møte henne.

Så herlig! [emoji7][emoji173]️er sååååå stas å møte de etter fødselen [emoji173]️virkelig noe for seg selv å oppleve. Etter en god runde med vondter, er den beste premien å få lille på brystet [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Så herlig! [emoji7][emoji173]️er sååååå stas å møte de etter fødselen [emoji173]️virkelig noe for seg selv å oppleve. Etter en god runde med vondter, er den beste premien å få lille på brystet [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Gleder meg sånn [emoji7]
 
36+4: nå er det bare 27 dager igjen til termin, som vil si at over 90,5 prosent av svangerskapet er over. Syns det er trist å tenke på at dette er min siste graviditet, og at tiden har bare flydd forbi meg i farta. Elsker babymagen, elsker sparkene og bevegelsene hun gir meg daglig. Rart å tenke på at jeg aldri skal få kjenne dette igjen, men innser at fire barn er nok. Jeg er ekstremt privilegert å ha fått sjansen til så mange herlige barn, men må bare innse at jeg også skal ha råd til, følge opp og ta vare på alle barna også.

Jeg gleder meg mer og mer til frøkna kommer. Hvertfall nå som mer kommer på plass her hjemme, ser jeg en ende på alt kaos og heller en tid med henne og resten av familien i ro. Blir godt å bli ferdig med siste soverommet også i løpet av januar, så vi kan nyte familie livet og ta en lang pause fra oppussingen.

Jeg begynner å bli tung, sover ekstremt dårlig og merker kroppen forbereder seg mer og mer til fødsel. Alle løft, bøy og tøy er tungt for bekkenet, men må bare til med tre barn, oppussing og annet smått som må forberedes før frøkna vår kommer :)

Endelig er fødebagen pakket, bedside criben klar, alle babyklær i str 50-62 vasket og rommet til henne er snart ferdig pusset opp. Nå mangler vi bare å få kjøpt stellekommoden som skal stå opp på badet, montere opp den og den vegghengte stellebordet nede. Det skal gjøres i løpet av neste uke, for da kan hun bare komme når som helst etter det :) tatt en del tid å få alt på stell denne gangen, men kanskje ikke så rart tanke på alt som har skjedd nå de siste tre mnd. Nå kommer det seg og føler mye mer indre ro.

Vektoppgangen nærmer seg vel kanskje 11kg?
 
Kos deg litt ekstra nå som du går inn i dine aller siste dager som gravid! Nyt hvert spark ❤️
Fire barn er virkelig en formidabel bragd! :D
 
Ikke lenge igjen nå! [emoji7] godt ting begynner å falle mer på plass i hjemmet og at du etterhvert får slappet mer av og finner ro [emoji173]
Nå er det bare å slappe av og lade batteriene, snart er hun her [emoji177]
 
Kos deg litt ekstra nå som du går inn i dine aller siste dager som gravid! Nyt hvert spark [emoji173]️
Fire barn er virkelig en formidabel bragd! :D

Det skal jeg virkelig [emoji7] med de siste forberedelsene av redebyggingen [emoji7]nå får
Mannen stå for resten av oppussingen, så jeg får hvile og nyte lillemor [emoji173]️

Ja føler meg sterkt beæret å få oppleve fire skatter [emoji173]️
 
Ikke lenge igjen nå! [emoji7] godt ting begynner å falle mer på plass i hjemmet og at du etterhvert får slappet mer av og finner ro [emoji173]
Nå er det bare å slappe av og lade batteriene, snart er hun her [emoji177]

Tenk hvor nærme vi alle er nå [emoji7]herremin! Snart får vi våre skatter [emoji173]️

Det skal jeg virkelig nå fremover, lade, sove og hvile til den store dagen [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
I dag er jeg 37+0 og er nå offisielt klar for å føde når som helst ;) hvertfall frøkna er klar for verden, der i mot jeg kan gjerne vente liten stund til [emoji173]️[emoji7]

Nytt hus, salg av bolig, flytting og kaos i over 3 mnd, oppussing, tre barn med masse sykdom og jobb har vært tøft. Men nå er vi i hus hvor fire soverom og gang 2 etasje er ferdig oppusset. Mangler 1 soverom til som skal begynner på til uka, så håper vi blir ferdig til frøkna kommer. Vil ha alt i boks så jeg kan nyte hvert sekund av Barseltiden.

Skal sies jeg gleder meg noe sinnsykt til å hilse på henne [emoji173]️elsker barseltiden [emoji173]️og den skal nytes til det fulle [emoji173]️ bare litt rart svangerskap hvor tiden har gått så altfor fort, skulle gjerne stoppet tiden for lenge siden [emoji173]️

må ærlig innrømme at det har vært tøft for oss som kjærester, og mannen ikke har fått noe kontakt eller så stor glede over frøkna :( det gjør meg veldig trist! Men nå har vi endelig snakket ut om det, og han skal skjerpe seg. For han vet han syns det blir veldig stas når hun kommer. Han er verdens beste pappa, så innerst inne vet jeg jo at han syns det. Alt som har skjedd rundt oss har vel på en måte ødelagt gleden hans [emoji173]️

Hørtes veldig negativt ut, men er bare ærlig opp i det hele. Men fy søren dette er jo virkelig et mirakel barn som er sååååååå velkommen! Det finnes mirakler og hun er det [emoji173]️tenk at vi skulle få det til selv, hadde jeg aldri trodd.

Så midt oppi kaoset, så har fokuset vært på at vi bygger et hjem som er plass til alle barna, hvor de skal vokse opp frem til de flytter ut en gang. De vil få så masse glede her med stor hage, alle får egne rom og alt er så mye bedre her for dem. Derfor valgte vi å gjøre dette... [emoji173]️ bedre å flytte nå når jeg var gravid enn å avvente til hun var født.
 
38+0: vi har hatt besøk lille Bendik og svigerinna mi i en uke nå :) han er 5 mnd og kjempe herlig! Gjett om jeg gleder meg enda enda mer til å hilse på lille jenta vår [emoji173]️ så stas og så herlig å få holde denne lille karen [emoji173]️❣️[emoji173]️ gjorde sterkt og godt inntrykk på meg med å få kose, holde og leke med han. Ikke minst å få se hvordan mine barn taklet det med en til i hus. Minsten var vel mest sjalu, for han er ikke vant med at noen andre er mindre han. Men veldig snill mot Bendik så skal ikke stå på det:) jentene var helskjønne mot han og syns det bare var stas med baby i hus [emoji7]så da vet jeg at enda en i flokken blir bare stas og går supert [emoji173]️

Nå er det bare 17 dager til termin og ting begynner heldigvis å få falle så smått mer på plass her hjemme. Sambo har begynt med rommet til største jenta vår og blir nok ferdig i løpet av to uker nå [emoji173]️så får krysse at vi rekker det før frøkna kommer :) kommer hun før så kommer hun før, men hadde vært så deilig å slippe dette oppussings byrden med en liten en i hus [emoji173]️

Magehuset har sunket og jeg har fått en mer spiss mage :) hun storkoser seg inni der og er veldig livlig av seg. Kan tydelig se hele magen flytte på seg, gjerne med en arm eller et bein som lager kuler utpå magen. Ganske så artig å oppleve det på den måten. For kan ikke huske det var sånn med de andre og kan nok være det at denne gangen ligger morkaken på bakre vegg. Jeg elsker bevegelsene! Kjenner også tydelig at hun hikker og at hun skvetter av høye og intense lyder.

Vektoppgang: stått stille en stund, men nærmer meg nå 11,5 kg.

Fødselklar: mentalt ikke klar for fødsel, men å se henne ja! Merker jeg har snev av fødselsangst når jeg vet det går så raskt at jeg ikke rekker noen smertelindring. Kunne gjerne fått noen timer ekstra for å få epudiral. Men får bare godta at det blir ekstremt vondt og sette fokus på premien. Hadde ikke gjort dette for fjerde gangen om jeg ikke hadde fått noe mer igjen for smertehelvete. Jeg får jo største gaven man kan tenke seg! Den deilige følelsen når babyen er ute og ligger på brystet etter fødselen er ubeskrivelig! Kan ikke oppleve noe større enn det faktisk. Magisk! Sånn sett kunne jeg ha født enda fler bare for den opplevelsen. Men mye ansvar med barn, så et sted må man stoppe opp og nå blir snart vår familie fullkommen [emoji173]️
 
Back
Topp