Kommende Firebarnsmor med ei lita jente

28+1: i dag ringte jeg jobben å sa at det ikke blir noe mer jobbing fremover. Jeg rett og slett klarer ikke og orker med et så sliten bekken og intense kynnere. Pluss nå har søvnen minket mer og mer siste tiden. Jeg innser nå at slaget er tapt og egentlig føles helt greit :) så da må jeg bare ringe jordmor, så vi får ordnet det siste, så jeg får utbetalt 100 prosent svangerskapspenger. Men det burde være null stress... siden hun vet hvordan jeg har kjempet meg gjennom å kunne jobbe lengst mulig. Men når det går utover barna hjemme, da er det ikke vits mer. De må ha mammaen sin der [emoji173]️

Jeg har fått innvilget foreldrepenger allerede :) noe som er super digg! :) behandlingstiden tok jo bare 9 dager [emoji15]aldri vært borti det :)

Ellers så kjenner jeg masse herlige spark og hun er kjempe aktiv. Merker hun tar mye større plass inni der nå, så veldig spent på hva de estimerer henne til:) neste kontroll på sykehuset er 7 desember (pga hjertet) og dagen etter er det 3D ultralyd hos Martin Lundring :) blir såååå kos å se henne såpass mye den uka :) herremin hvor jeg gleder og gruer meg! Vil bare vite atter en gang at alt er super fint med frøkna vår ;)

Mannen er i full gang med å pusse opp 4 av 5 soverom. Så november kommer til å rase av gårde. Så gøy å endelig kunne få ordne i stand et babyrom også :) så alle møbler og farger for rommet er bestemt :) så da blir det å gå til innkjøp av møbler i desember :) eldste jenta vårt sitt rom blir desverre ikke ferdig siden vi må bytte to vinduer til godkjent rømningsvei. Så hun får bruke babyrommet fram til januar. Bare for en liten periode, men samvittigheten min er ikke helt der :( for skulle ønske det rommet også kunne blitt ferdig før. Men de vinduene får vi ikke tatt selv, så da må det bare bli slik [emoji173]️

Så her skjer det mye! Men godt å få orden nå fremover før lille frøkna kommer. Hektisk nå, men blir jaggu bra når alle fem soverommene er i orden. Da kan jeg senke skuldrene [emoji7][emoji7]
 
Gravidmagen vokser seg stooor nå! Men godt at det ikke er tvil på at det er baby inni der da :) bærer den med stolthet [emoji173]️ 28+1
fc2f884a4cbdcea9a9e53e8e76d75d0a.jpg
 
Så fin mage du har ❤️
Og grattis med 3. trimester!!
 
Så fin mage du har [emoji173]️
Og grattis med 3. trimester!!

Takk! :) ja tenk 3 trimester! Herremin snart skal vi føde [emoji15][emoji4][emoji173]️
 
Gravidmagen vokser seg stooor nå! Men godt at det ikke er tvil på at det er baby inni der da :) bærer den med stolthet [emoji173]️ 28+1
fc2f884a4cbdcea9a9e53e8e76d75d0a.jpg
Nydelig mage [emoji177]
 
29+0: hoi hvor det går! Lille frøkna vokser og vokser! [emoji173]️godt å tenke på at hun blir sterkere og sterkere for hver dag som går[emoji173]️tar ikke det for gitt at hun vil ligge der hele veien, men håper hun gjør det som sine søsken [emoji173]️det er det beste [emoji173]️

Koselig å tenke på at hun nå er ca 36 cm lang og 1500 gram :) begynner å ta sin plass inni magehuset og syns det er veldig koselig å kjenne.

Minste frøkna Elvira snakker veldig mye om baby i magen. Hun ligger inntil magen, kjenner etter spark og koser og stryker meg på magen for å vise sin glede og kjærlighet allerede. Rører meg stort! [emoji7][emoji173]️tenk at ei jente på 3 år uttrykker då mye omsorg for sin mamma og søster. [emoji173]️ ikke minste eldste på 8 år er virkelig i sitt ess bare hun snakker om sin kommende lillesøster. Ser hun er stolt som en hane! Fortelle meg tid og ofte hun ikke nesten klarer å vente på sin søster skal bli født og få holde henne. [emoji173]️ Melvin er altfor liten til å forstå noe helt enda, så blir spennende å se han sin reaksjon på at ei lita frøken skal ta en bit fra mamma med å bli ammet osv. Tror han kan bli temmelig sjalu siden han er en skikkelig mammagutt [emoji173]️

Merker at jeg setter sååååå innmari pris på de små gledene i hverdagen og ekstra mye i det siste. Tøft at mannen er borte fra oss hele tiden, men heldigvis for en periode. Savner han såååå masse, så da er det ekstra godt når vi alle får den lille biten av han på morgenen. Eldste gråt litt også fordi hun savner han så sårt, men som jeg påminner henne på er st dette er en veldig kort stund. Pappa er snart med oss som vanlig igjen. Vi har vært litt små lei hverandre i perioder fordi vi ikke har gjort annet enn å se hverandre, men det har snudd seg helt. Føler følelsene er sterkere enn noensinne fordi vi nå har fått en reel påminnelse på hvordan det hadde vært uten hverandre. Vi skal absolutt være sammen og barna er virkelig overlykkelig de små minuttene de ser han. Gjett om vi elsker han [emoji173]️[emoji7]jeg er i mitt sentimentale hjørnet i dag merker jeg [emoji173]️ men han gjør dette for familien, og det setter jeg såååå stor pris på. Pusse opp rett etter jobb i mange timer og i hele helgen. Jeg skal ikke klage, for jeg får tid med barna [emoji173]️ja det er tøft til tider når jeg er sliten, mest lyst til å sove og har vondter... men sånn er det bare :)

Ellers gleder jeg meg til litt julekos når vi flytter inn i huset, hvor barna kan glede seg over pyntet tre, julemusikk, ekstra god mat,, julegleder med baking og lage julepynt, større plass å boltre seg på og annet fremover :)
 
29+0: hoi hvor det går! Lille frøkna vokser og vokser! [emoji173]️godt å tenke på at hun blir sterkere og sterkere for hver dag som går[emoji173]️tar ikke det for gitt at hun vil ligge der hele veien, men håper hun gjør det som sine søsken [emoji173]️det er det beste [emoji173]️

Koselig å tenke på at hun nå er ca 36 cm lang og 1500 gram :) begynner å ta sin plass inni magehuset og syns det er veldig koselig å kjenne.

Minste frøkna Elvira snakker veldig mye om baby i magen. Hun ligger inntil magen, kjenner etter spark og koser og stryker meg på magen for å vise sin glede og kjærlighet allerede. Rører meg stort! [emoji7][emoji173]️tenk at ei jente på 3 år uttrykker då mye omsorg for sin mamma og søster. [emoji173]️ ikke minste eldste på 8 år er virkelig i sitt ess bare hun snakker om sin kommende lillesøster. Ser hun er stolt som en hane! Fortelle meg tid og ofte hun ikke nesten klarer å vente på sin søster skal bli født og få holde henne. [emoji173]️ Melvin er altfor liten til å forstå noe helt enda, så blir spennende å se han sin reaksjon på at ei lita frøken skal ta en bit fra mamma med å bli ammet osv. Tror han kan bli temmelig sjalu siden han er en skikkelig mammagutt [emoji173]️

Merker at jeg setter sååååå innmari pris på de små gledene i hverdagen og ekstra mye i det siste. Tøft at mannen er borte fra oss hele tiden, men heldigvis for en periode. Savner han såååå masse, så da er det ekstra godt når vi alle får den lille biten av han på morgenen. Eldste gråt litt også fordi hun savner han så sårt, men som jeg påminner henne på er st dette er en veldig kort stund. Pappa er snart med oss som vanlig igjen. Vi har vært litt små lei hverandre i perioder fordi vi ikke har gjort annet enn å se hverandre, men det har snudd seg helt. Føler følelsene er sterkere enn noensinne fordi vi nå har fått en reel påminnelse på hvordan det hadde vært uten hverandre. Vi skal absolutt være sammen og barna er virkelig overlykkelig de små minuttene de ser han. Gjett om vi elsker han [emoji173]️[emoji7]jeg er i mitt sentimentale hjørnet i dag merker jeg [emoji173]️ men han gjør dette for familien, og det setter jeg såååå stor pris på. Pusse opp rett etter jobb i mange timer og i hele helgen. Jeg skal ikke klage, for jeg får tid med barna [emoji173]️ja det er tøft til tider når jeg er sliten, mest lyst til å sove og har vondter... men sånn er det bare :)

Ellers gleder jeg meg til litt julekos når vi flytter inn i huset, hvor barna kan glede seg over pyntet tre, julemusikk, ekstra god mat,, julegleder med baking og lage julepynt, større plass å boltre seg på og annet fremover :)
For en utrolig koselig oppdatering [emoji173] Blir helt rørt jeg, høres ut som om dere har en fantastisk tid foran dere, med julekos og familiehygge [emoji173][emoji173]
 
For en utrolig koselig oppdatering [emoji173] Blir helt rørt jeg, høres ut som om dere har en fantastisk tid foran dere, med julekos og familiehygge [emoji173][emoji173]

Så hyggelig du syns det [emoji173]️ så enig med deg at vi har en ekstremt fin tid i møte [emoji173]️❣️[emoji173]️
 
Koselig lesning! Herlig at barna gleder seg til lillesøster kommer:) Skjønner det er tøft med mannen så mye borte, blir nok godt når dere får flyttet inn og julefreden kan senke seg:) Tenk bare 11 uker igjen før lille kommer❤️
 
Koselig lesning! Herlig at barna gleder seg til lillesøster kommer:) Skjønner det er tøft med mannen så mye borte, blir nok godt når dere får flyttet inn og julefreden kan senke seg:) Tenk bare 11 uker igjen før lille kommer[emoji173]️

Koselig å se deg her inne [emoji7]

Ja veldig herlig å se at de har så stor glede av sin kommende lillesøster [emoji7] det gjør det bare enda enda mer stas for alle parter [emoji173]️gleder et mammahjertet ❣️

Ja blir veldig godt merker jeg. [emoji4] ja herremin snart kommer frøkna :) blir derfor godt å få soverommene klare så roen kan senke seg til hun kommer. Blir en del å gjøre i januar også, men da er vi i hus hvertfall [emoji173]️
 
31+2: Nå er det så altfor lenge siden jeg har oppdatert her, så var på tide syns jeg :)

Skjer ekstremt mye for tiden, siden vi flyttet inni i vårt nye hus forrige helg. Hektisk og myyyyye å ta tak i nå som vi skal bo oss inn i huset. Masse esker og ting overalt, men jaggu har fått begynt å få orden på det viktigste. Jaggu vært mye for meg alene siden Sambo har gjort andre ting. Men alt går for en periode.

Pga alt som skjer føler jeg bare at dette svangerskapet flyr avgårde og syns det er mega trist! Elsker å gå gravid og elsker alt med det. Føler jo at flytting har ødelagt denne herlige tiden litt, men prøver å nyte det mellom slagene. Ellers så gjenstår det å få lagt gulv på alle soverommene og få pusset opp soverommet til eldste. Når dette blir i orden i løpet av januar så kan jeg senke skuldrene. Ønsker at barna skal ha orden i tingene sine og føle seg hjemme her. Så det er mitt høyeste prio nå for at jeg skal få dette til å føle et skikkelig hjem for alle [emoji173]️ jeg vil også få på plass alle babytingene så jeg kan gjøre klart rede. Det er jo en sååååå stor glede å få klær, seng og annet hyggelig på plass :) skal få kjøpt stellekommode og ny sprinkelseng til henne i løpet av januar :)

Men dumme meg presser meg nok altfor mye for å få ting i orden. Så både bekken og rygg har ikke vært helt greit. Men alt for barna mine [emoji173]️

Ellers så har magen vokst mye syns jeg og ser at jeg er stor nå :) liker magen godt og liker godt de herlige sparkene hennes :) gleder meg noe sinnsykt til å se henne på 3D ul på fredag og håper alt er i skjønneste orden. Skal på vanlig ul kontroll på Ullevål på torsdag også, for å sjekke tilstanden til hjertet. Så jeg får jo sete henne to dager på rad :) orker ikke tanken på at det skal være noe galt med henne, så krysser alt jeg har [emoji173]️

Vektoppgang: Tror den er over 9 kg, men har ikke veid meg på en stund så blir spennende å se :)

Søvn: Søvnen blir dårligere og dårlige for hver uke som går. Så prøver å ta det igjen med ta en økt på dagen om alt tilsier at jeg har mulighet til det. Utslitt gravid er ikke akkurat det beste å være rundt. Lunta har vært litt kort, så da må jeg har mer søvn og hvile mellom slagene.

Urolige bein: Blitt også betydelig verre nå med alt stress, mas og mye å gjøre. Som også går utover søvn og kropp. Jeg har en tendens til å bli mye verre med urolig bein på natta om jeg har gjort litt for mye i løpet av dagen.
 
Last edited:
Så koselig med en oppdatering![emoji4]

Det blir spennende med 3D ul! Virker i alle fall veldig stas å få en snik titt på hvordan lille ser ut.

Håper dere kommer dere greit på plass i det nye huset. Pass på at du ikke sliter deg ut helt da! [emoji6]

Og ps: du høres ut som en supermamma! [emoji106][emoji2]
 
Så koselig med en oppdatering![emoji4]

Det blir spennende med 3D ul! Virker i alle fall veldig stas å få en snik titt på hvordan lille ser ut.

Håper dere kommer dere greit på plass i det nye huset. Pass på at du ikke sliter deg ut helt da! [emoji6]

Og ps: du høres ut som en supermamma! [emoji106][emoji2]

Og veldig koselig at du leser [emoji7]

Ja gjett om jeg gleder meg til å se henne [emoji7] får virkelig et innblikk i noen trekk hun vil få og det er artig altså :)

Nei nå har jeg heldigvis fått gjort det verste og det er innmari godt :) nå blir det kun en hektisk dag i helga siden to av barna skal bort, også er det å ta det ganske med ro resten av desember :) hjelper at jeg har vært så effektiv [emoji7]

Njaaa super mamma er jg nok ikke, men prøver så godt jeg kan [emoji23]
 
Klart du er en super-mamma! ❤️
 
31+4: Da har jeg vært på kontroll på Ullevål for å se hvordan ståa er med hjertet til frøkna :) alt stod supert til og heldigvis for det :) alle organer fungerer som de skal og hjertekamrene er fine og fungerer også optimalt. Fikk jg også et endelig og et ærlig svar på hvorfor hjertet kan ha en feil gradevinkel. Som hun sa er de fleste tilfellene er at hun hadde rett og slett vært et hjertebarn, enten med at det er hull i hjertet eller at en av kamrene er trangere og fungerer dårligere. Eller så kan det være at fore eksempel lungene er forstørret og presser på hjertet, slik at hjertet får en feil vinkel, men kan også være at tarmene er forstørret eller ligger feil. Men alt så bra ut og hun så ingen grunn til bekymring. Godt å få vite hva det kunne ha vært, men også at alt stod veldig bra til :)

Legen ønsket at hun skulle bli få en kontroll på hjertet etter fødsel på barsel, slik at vi utelukker at noe er galt. For inni magehuset har hun det nok veldig godt, men ting kan forandre seg når de er ute i denne verden. Hjertebarn har det best i magen, men ting kan forandre seg etterpå.
Frøkna vår veier ca 1900 gram nå med lange lårbein og ellers «slank» hun ligger akkurat på 50 percentil som er gjennomsnittet, men litt lengre lårbein :) skikkelig hyggelig kvinnelig lege som tok seg god tid og var super hyggelig og blid. Hun var mer opptatt av at det er en time reisevei til Ullevål, så jeg ikke føder i bilen [emoji23][emoji106] siden jeg hadde såpass raske fødsler så anbefalte hun meg å være tidlig nok ute :)

Ellers var det en flott opplevelse å se henne med herlige bevegelser, men i morgen får vi se henne på 3D Ultralyd! Gjett om jeg gleder meg såååååå masse [emoji7]

Veide meg i dag og har tydelig gått ned en kilo, så vektoppgangen er på 8 kg. Kanskje ikke så rart med så mye som har skjedd i det siste egentlig. Men hun vokser og har det fint, så bekymrer meg ikke :)
 
Så godt at alt bare er veldtand med snuppa deres ❤️ Kos dere på 3D i morgen!
 
Back
Topp