Kommende Firebarnsmor med ei lita jente

18+5: da jeg har vært på ultralyd som viste ei lita jente [emoji7]så da kan jeg endelig få lov til å tørre å kjøpe noe jentete klær [emoji7]mye arvegods, men ny baby betyr noe nytt :) nå gleder jeg meg sinnsykt masse til alle forberedelser fremover :)

Eneste som jeg ble litt bekymret over var at aksen eller gradevinkelen på hjertet var litt "feil". Hun mente det ikke var noe å bekymre seg over, for viste god blodomstrømning i hjertet. Men man blir alltid litt bekymret! Så skal tilbake om tre uker for å ta kontroll på hjertet[emoji173]️føler meg godt i varetatt av Ullevål, så sånn sett føler jeg meg trygg :) dyktige folk, som følger opp tross små "feil" de mente trengte ikke være noe i det hele tatt.

Ellers så har jeg fri i dag og godt er det! Sove og hviledag før barna skal hjem fra skole og barnehagen.

Vekten har stått stille lenge nå og er fortsatt på tre kilo opp [emoji173]️

Hurra for en fin liten jente <3

Godt de følger opp ift. avvik selv om det kan virke som det ikke var farlig!

Kos deg masse med fridagen og den kommende helgen :D
 
Hurra for en fin liten jente <3

Godt de følger opp ift. avvik selv om det kan virke som det ikke var farlig!

Kos deg masse med fridagen og den kommende helgen :D

Ja absolutt fornøyd med ei lita frøken [emoji7][emoji173]️
Så nå håper jeg bare på at er fint med lille hjertet hennes [emoji173]️

Takk! Og det skal jeg! Ha en fin dag du også [emoji173]️
 
Gratulerer med ei lita jente! [emoji173] Godt du blir fulgt opp! Håper alt er bra [emoji173]
 
Gratulerer så mye med vel overstått ultralyd [emoji4]
Så bra at du og jenta di blir godt ivaretatt fremover [emoji173]
 
19+4: da har vi kjøpt oss mye større hus! Endelig eier av enebolig! Mye som må gjøres med tiden, men evig lykkelig over stor nok plass 240kvm med utleiedel på ca 50 kvm. :) vi må pusse opp tre soverom før innflytting, men det ordner mannen mens jeg passer på barn! Skal overta allerede 3 november [emoji173]️[emoji7]

Ellers så kjenner jeg masse masse liv som er utrolig godt! Nå har jeg også begynt å gå til innkjøp av ull vi trenger, både nytt og pent brukt :) nå glede gruer jeg meg til ul den 28 september. Og krysser for at alt er fint med hjertet hennes [emoji173]️er evig bekymret merker jeg at noe er veldig feil, så krysser alt jeg har for at de så feil på oul.

Ellers så har jeg fått innvilget svangerskapspenger og jobber nå kun tre dager i uka. Men spørs hvor lenge jeg klarer det tempo på jobb, så blir vel å trappe ned enda mer innen en mnds tid tror jeg. Er konstant utslitt og det er mye som skjer hjemme med tre barn, salg av boligen vår osv

Vektoppgang: 3,5 kg!

Her er noe jeg har gått til innkjøp av:
7b09a5bdc9627bfc5fb451c3fdee8fe5.png
 
Gratulerer med hus!! :D
Masse voksenpoeng i enebolig ;)

Og så mye fint du har fått kjøpt!
 
Gratulerer med hus!! :D
Masse voksenpoeng i enebolig ;)

Og så mye fint du har fått kjøpt!

Takk! :) ja føler meg temmelig voksen nå [emoji23]svært hus, 7 seter, hund, snart fire unger og mannen har lovet største jenta vår katt [emoji23]

Ja masse fint faktisk! Gøy når jeg klarer å finne noe kupp [emoji7]
 
22+1: herremin nå er jo snart 55 prosent av svangerskapet over [emoji22]skjønner ikke hvor tiden blir av jeg [emoji15]

Jeg har nå begynt med 60 prosent svangerskapspenger og det føles utrolig godt! Slippe å stresse meg gjennom jobb hver dag , flytting og tre barn . Driver å gjør klar til salg som er en svær jobb, med to syke barn oppi det hele [emoji173]️alt går, men blir godt å få roet med litt snart tanke på snuppa i magen.

Hjerter har fortsatt "feil" vinkel etter kontroll på Ullevål. Men så ingen grunn for bekymring fot det. Alle organer fungerer som de skal og blodgjennomstrømming til hjertet er bra. Men tilbake om
10 uker for ny ul kontroll. Så uansett er jeg bekymret! Prøver å ikke være det, men umulig å ikke...

Ellers kjenner jeg masse herlige spark, bevegelser og hikking :) elsker den kontakten vi har med henne og koser meg like fælt hver gang.

Innkjøp av noe siste klær vi trenger er unnagjort og nå mangler vi bare en bedside crib jeg har funnet ut jeg ønsker jeg, stårbrett til bugaboo vogna, bleier, stellekommode og babysåpe :)


Vektoppgangen er nå 5 kg opp... plutselig kom noen flere kilo. Men hatt en del vann i kroppen merker jeg, så kanskje ikke så rart. Må bli flinkere til å få i meg nok væske [emoji106][emoji4]
 
Last edited:
22+1: herremin nå er jo snart 55 prosent av svangerskapet over [emoji22]skjønner ikke hvor tiden blir av jeg [emoji15]

Jeg har nå begynt med 60 prosent svangerskapspenger og det føles utrolig godt! Slippe å stresse meg gjennom jobb hver dag , flytting og tre barn . Driver å gjør klar til salg som er en svær jobb, med to syke barn oppi det hele [emoji173]️alt går, men blir godt å få roet med litt snart tanke på snuppa i magen.

Hjerter har fortsatt "feil" vinkel etter kontroll på Ullevål. Men så ingen grunn for bekymring fot det. Alle organer fungerer som de skal og blodgjennomstrømming til hjertet er bra. Men tilbake om
10 uker for ny ul kontroll. Så uansett er jeg bekymret! Prøver å ikke være det, men umulig å ikke...

Ellers kjenner jeg masse herlige spark, bevegelser og hikking :) elsker den kontakten vi har med henne og koser meg like fælt hver gang.

Innkjøp av noe siste klær vi trenger er unnagjort og nå mangler vi bare en bedside crib jeg har funnet ut jeg ønsker jeg, stårbrett til bugaboo vogna, bleier, stellekommode og babysåpe :)


Vektoppgangen er nå 5 kg opp... plutselig kom noen flere kilo. Men hatt en del vann i kroppen merker jeg, så kanskje ikke så rart. Må bli flinkere til å få i meg nok væske [emoji106][emoji4]

Koselig å få en oppdatering fra den kanten :)
Hører ut som du har nok å holde på med om dagen, så sender deg litt styrke til å komme helskinnet igjennom <3

Håper virkelig hjertet er okay og at det kun er vinkel som er litt gal uten at det har noen betydning for hvordan livet til baby blir, men skjønner jo at den er vanskelig å svelge uansett hvor lite bekymret de er i helsevesenet. Klem til deg <3
 
Koselig å få en oppdatering fra den kanten :)
Hører ut som du har nok å holde på med om dagen, så sender deg litt styrke til å komme helskinnet igjennom <3

Håper virkelig hjertet er okay og at det kun er vinkel som er litt gal uten at det har noen betydning for hvordan livet til baby blir, men skjønner jo at den er vanskelig å svelge uansett hvor lite bekymret de er i helsevesenet. Klem til deg <3

Ja absolutt mer enn nok :) så jeg gleder meg til desember hvor det blir en ekstremt rolig mnd for oss, men ingenting annet i planer å ta vare på barna og familielivet [emoji7]

Ja jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg før hun er ute og alt ser bra ut da [emoji173]️ men får bare tro og håpe i mellomtiden [emoji173]️

Takk [emoji4][emoji173]️
 
Ja absolutt mer enn nok :) så jeg gleder meg til desember hvor det blir en ekstremt rolig mnd for oss, men ingenting annet i planer å ta vare på barna og familielivet [emoji7]

Ja jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg før hun er ute og alt ser bra ut da [emoji173]️ men får bare tro og håpe i mellomtiden [emoji173]️

Takk [emoji4][emoji173]️

Da er det bare å puste med magen og telle ned til desember ;)

Tror vi alle bekymrer oss for noe, og det går vel heller ikke over når de kommer ut heller, for da kommer nye bekymringer :p
Evig bekymring med andre ord ;)
 
Da er det bare å puste med magen og telle ned til desember ;)

Tror vi alle bekymrer oss for noe, og det går vel heller ikke over når de kommer ut heller, for da kommer nye bekymringer :p
Evig bekymring med andre ord ;)

Absolutt nye bekymringer når den lille kommer. Men så lenge det ikke er bekymringer over sykdommer eller lignende er jeg evig takknemmelig [emoji7]
 
23+5: lenge siden jeg har oppdater her nå :) som nevnt før har vi nok å styre med i disse dager :) nå er vi ferdig med fotograf og annonsen på boligen ligger ute for salg. Nå er siste innspurt før visning på tirsdag neste uke. Midt oppi det hele syke barn som sover dårlig på natta, planleggingsdager, bursdagsfeiring av eldste og ja enda mer klargjøring til visning pluss jeg jobber delvis. Utslitt gravidkropp som snart trenger et par hviledager.
Ellers vokser magen og vekta økes gradvis :) lillemor er kjempe aktiv hvor jeg kjenner masse bevegelser og små spark :) hun hikker ekstremt mye, som jeg kjenner jevnlig hver dag også :)
innser mer og mer at vi nærmer oss enda et herlig familie medlem :) spent på hvordan minsten vil ta det siden han er så eeeekstremt mammadalt [emoji7][emoji173]️eldste syns det bare er stas, mens mellomstefrøkna begynner å forstå at mamma har baby i magen. Hun snakker om det hele tiden, og virker som det er staselig enda hvertfall :) koser magen min, og er super søt generelt :)

Spesielle cravings: sjokomelk må ha et glass hver dag.
Kvalme: har plutselig dukket opp noen dager, men lurer på om det er fordi jeg er veldig sliten og rett og slett trenger hvile.
Urolige bein: tross jeg har tatt mien forhåndsregler med magnesium, aldri sokker på beina, pute mellom beina og kaldt rom så blir det gradvis verre og verre med å sove nå.
Vektoppgang: tjaaa nærmer med 6 kg [emoji15]
Hormonell: indeed. Kan fort bli sinna, fort bli glad og fort begynne å grine [emoji23]
Funnet babynavn: forholder oss til tre navn vi skal ta med oss til sykehuset. Velger aldri før vi ser lille. Og valgene er Kayla, Hermine og Tiril :)
 
24+5: Hoi hvor tiden går når man har tre barn, i jobb delvis og ja alt annet som skjer. Men nå er en epoke over og det er at vi har fått solgt boligen vår!!!! Jaaaa og fikk egentlig 150 000kr mer enn vi håpet på som følger godt med til oppussing av huset ;) en byrd fra skulderen er over godt er det :) nå kan vi endelig ha et par uker fri fra alt stress og mas :) nyte barna til det fulle og få pleie kjærestelivet også [emoji7]

Lillemor i magen er super aktiv og er så herlig å kjenne [emoji173]️ virkelig nyter hennes bevegelser, for merker hun er større nå :)

Var hos jordmor på torsdag og tok denne forferdelige glukosebelastningen. Altså noe kvalmere enn det skal mye til for å si det sånn. Satt og brakk med i etterkant! Før stikk i fingeren lå den på 4,4 (Max 5,9) som var bra og etter å ha sittet der i to timer var den på 6,6 (Max 9) som også var godt innenfor :) jordmor fornøyd med resultatet og jeg veldig fornøyd at det hele var over. Vi snakket litt om hjertet til frøkna og mine bekymringer rundt dette. Sumfyse målene var supre og lå litt under kurven, men det kan fort snu seg tenker jeg så ikke bekymret over det.

Cravings: ekstremt glad i kaffe, men tar Max en kopp om dagen, pluss en tekopp. For ønsker ikke å at lille frøkna skal få for mye koffein i seg.

Formen: hinsides trøtt hele tiden, som ikke er så rart når urolige bein har blitt en større problem, fortsatt syke barn, minimalt med søvn og det som følger med. Lunta blir kortere, men regner med det blir bedre nå som jeg skal få hvile litt mer fremover i mine fridager fra jobb. Da skal jeg prioritere søvn!

Vektoppgang: 6 kg
 
Magebildet ble tatt i går hvor jeg var 24+4
1600fdfd414c70cc4fc9df224a8146d9.jpg
 
27+1: nå merker jeg at kroppen begynner å bli mer sliten enn tidligere. Jeg sover ekstremt dårlig med urolige bein, tar lang tid før jeg sovner og våkner en av barna (som de ofte gjør) så tar det tid før jeg sovner igjen, jeg har daglig migreneanfall som har nok en sammenheng med lite søvn og altfor mye som skjer for tiden. Jobber fortsatt to dager i uken, men spørs hvor lenge jeg klarer dette nå. Må vel bare innse at jeg er for sliten, med altfor mye kynnere og veldig vondt bekken.

Dagen klaging! Ellers så er det såååå deilig å kjenne masse herlige spark daglig. Hun her i magen er det godt krutt i for sparker godt fra seg og gjerne i lange perioder før hun sovner igjen [emoji23][emoji106]hun har noen tidpunkter som er veldig faste hvor hun har sin våkentid. Som jeg har lagt merke til er mellom 18-20. Frøkna kan godt være våken selvom jeg er i bevegelse [emoji7]så blir spennende å se om hun er en typisk våkenbaby på dagen :)

Magen vokser seg finere og finere syns nå jeg, og virker som frøkna trives inni magehuset [emoji173]️da håper jeg hun gjør det helt frem til termin og holder seg inne der lengst mulig. Har så mye å gjøre før hun kommer, så greit at hun avventer :)

Ellers har vi begynt å pusse opp soverom i det nye huset, som er ganske tidskrevende, men også myyye jobb. Jeg skal ta barna alene hele november så mannen får pusset opp. Går veldig fint i ukedagene, men må innrømme det blir tøft i helgene å ta to små og ei stor frøken helt alene. Og det er fordi kroppen har mest lyst til å sove og slappe av, enn å måtte løpe rundt etter de små rampete barna mine [emoji7][emoji173]️ men men jeg vet det er verdt det sende får sin plass i det nye hjemmet. Viktig for meg at de får sine rom og at de skal trives [emoji173]️

Hormonell: ekstremt opp og ned humør. Kan være ganske så utålmodig i perioder fordi søvnen er ødeleggende for humøret mitt desverre.
Kynnere: ja og det blir bare mer og mer. Misliker når de blir mer vonde, så da sier vel kroppen fra at nå må jeg roe ned.
Puls: ligger ofte over 100 og merker det er slitsomt å puste og bevege seg mer enn før.
Vektoppgang: 7,5 kg
Jobbsituasjon: er på jobb to dager i uken og resten i svangerskapspenger (60 prosent)
 
Last edited:
Viktig å roe ned om kroppen sier nei ❤️
Håper du får litt etterlengtet søvn snart!
 
Back
Topp