Kommende Firebarnsmor med ei lita jente

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Da lager jeg dagbok her for å holde en liten oppdatering på hva som skjer fremover :)

I dag er jeg 13+5 og begynner å glede meg såååå masse til å rote fram babyklærne på loftet [emoji7]det skal straks frem for å kikkes på. Jeg er lettet, lykkelig og det veldig godt inni meg etter en herlig ultralyd som var på onsdag.

Frøkna var sånn ca 7cm med 148 hjerteslag :) Sunn, frisk og fin, så jeg kan faktisk ikke be om mer :)

At jeg blir firebarnsmor er bare helt sinnsykt! Trodde aldri verden at jeg kom til å få to en gang, pga to av mine barn er IVF... plutselig så fikk jeg oppleve hele fire svangerskap med fire herlige sjeler. Jeg vil påstå jeg er sååååå overveldet av lykke! Skal absolutt nyte siste skatten vår like mye som de andre. Permisjonstiden med små er sååååå hellig og kos!

Nå gleder jeg meg til voksende mage, spark og få forberede til lille frøkna vår kommer [emoji173]️vi elsker deg allerede såååååååå høyt!
 
Koselig at du også laget dagbok her inne :)
Gleder meg til å lese om ferden videre ❤️
 
Koselig at du også laget dagbok her inne :)
Gleder meg til å lese om ferden videre [emoji173]️

Takk [emoji7]koselig at dere leser [emoji173]️
 
13+6: og der kjente man noen herlige spark [emoji4]ikke utenpå da vel og merke. [emoji173]️men for en glede å kjenne de små strykene inni magen [emoji173]️merker tårene presser på av glede!
 
13+6: og der kjente man noen herlige spark [emoji4]ikke utenpå da vel og merke. [emoji173]️men for en glede å kjenne de små strykene inni magen [emoji173]️merker tårene presser på av glede!

Sååå vakkert ❤️
 
Sååå vakkert [emoji173]️

Helt fantastisk [emoji173]️bare å glede seg til du kjenner selv [emoji7][emoji4]med første kjente jeg ikke før i uke 20
 
14 uker på vei i dag! Og merker jeg ikke tenker på noe annet enn det herlige nurket i magen. Ekstremt stas!

Føler bare ikke at familien til mannen føler at det er sååå stas, bare helt greit! Mange har ikke gratulert oss ordentlig en gang, som jeg syns er litt spesielt etter min smak. Så føler ikke en glede der sååå mye nei, bare noen få av dem viser litt på vår vegne. Merker en stor skuffelse for det er stort for oss [emoji173]️
 
14 uker på vei i dag! Og merker jeg ikke tenker på noe annet enn det herlige nurket i magen. Ekstremt stas!

Føler bare ikke at familien til mannen føler at det er sååå stas, bare helt greit! Mange har ikke gratulert oss ordentlig en gang, som jeg syns er litt spesielt etter min smak. Så føler ikke en glede der sååå mye nei, bare noen få av dem viser litt på vår vegne. Merker en stor skuffelse for det er stort for oss [emoji173]️

Gratulerer med ny uke :D

Får håpe familien henger bedre med etterhver, for klart at dette er stort ❤️
 
Gratulerer med ny uke :D

Får håpe familien henger bedre med etterhver, for klart at dette er stort [emoji173]️

Takk [emoji173]️

Ja håper det, for syns det er litt merkelig at de egentlig ikke bryr seg. Så for oss er det ekstra stort[emoji173]️
 
Så utrolig gøy at du kan kjenne henne allerede❤️ Gleder meg til jeg også kan det!

Angående det med at andre ikke viser like stor glede, så opplever vi det samme. Bestevenninnen min (som er ekstremt støttende og veldig glad på våre vegne) forklarte det med at sist ble alle så utrolig glade på våre vegne for at vi endelig fikk et etterlengtet friskt barn, mens nå har vi liksom gjort det, så dette blir mer "vanlig". To fra den litt eldre garde er også litt bekymret for at det blir for mye for oss, kan det være det svigerfamilien din syns? At de er glade, men også litt bekymret? Jeg tenker at om alt går bra, så blir det jo noen tøffe år til å begynne med, men bare de blir litt eldre så blir det helt supert:)
 
Så utrolig gøy at du kan kjenne henne allerede[emoji173]️ Gleder meg til jeg også kan det!

Angående det med at andre ikke viser like stor glede, så opplever vi det samme. Bestevenninnen min (som er ekstremt støttende og veldig glad på våre vegne) forklarte det med at sist ble alle så utrolig glade på våre vegne for at vi endelig fikk et etterlengtet friskt barn, mens nå har vi liksom gjort det, så dette blir mer "vanlig". To fra den litt eldre garde er også litt bekymret for at det blir for mye for oss, kan det være det svigerfamilien din syns? At de er glade, men også litt bekymret? Jeg tenker at om alt går bra, så blir det jo noen tøffe år til å begynne med, men bare de blir litt eldre så blir det helt supert:)

Ja veldig koselig å kjenne [emoji7]plutselig er du der også å kjenner lille herlige babyen sine mink spark [emoji173]️

Nei føler ikke de er bekymret, bare ikke bryr seg helt. Noen få har kommentert at det blir tøft, men ikke det jeg syns er verst [emoji173]️jeg vet det bleier tøft fordi jeg veeeet at jeg får en baby som gråter masse masse [emoji173]️alle mine tre har hatt det slik, men uansett såååååååå verdt det. Føler egentlig familien er litt sånn "ja ja enda en til!"minsten min sin et års dag var ikke så viktig for svigermor eller for noen av søskenene til mannen. Og med fjerde på vei er det enda mindre engasjement fra dem sin side... stort med første og andre..
 
16+1: Lenge siden jeg har oppdatert her nå, så på tide med noen setninger nå :)

Jeg har jobbet nå i to uker og går inn i min tredje uke. Som forventet er jeg ekstremt sliten og ikke noe særlig i form. Bekkenet har begynt å tulle mye og jeg har masse kynnere under hele jobbdagen. Tar på virkelig! Men siden jeg har hatt en måned ulønnet perm så må jeg bare holde ut minst en måned og helst to måneder, før jeg graderer med en delvis sykemelding. Sjefen er super snill og prøver så godt hun kan å tilrettelegge, men ikke alltids så lett når man jobber i butikk. Mange timer gåing tar på! Håper å kunne jobbe mest mulig frem til permisjon, for godt å gjøre noe annet enn å traske hjemme.

Ellers så har vi mye å tenke på og ordne, siden vi snakker om å bygge hus. Snakker med forskjellige husleverandører, pris på den tomta og graving og minst forhandle oss frem med banken! Vi må ha stort hus nå når vi får fire barn og eneste vi vil er å bygge :)

Syns tiden går så fort og rekker ikke puste mellom slagene med alt som skjer for tiden. Skoleoppstart med en tredje klassing og minsten begynte i barnehage for første gang 7 august, mellomste frøkna begynne på storavdeling.!

Ikke fått så mye tid til å tenke på lille i magen på dagen, men på kvelden når det er ro i hus så har jeg endelig tid til å samle tankene mer om gleden i magehuset. Plutselig fått for meg at jeg er usikker på om det er jente inni, så vi får se 8 september om det blir ei jente eller ei :) må få det bekreftet en gang til for sikkerhetens skyld :)

Siden jeg har det meste til lille, så blir det minimalt med innkjøp. Kun noen små størrelsen på ullklær som blir behovet.

Fikk høre hjertelyden til lille i går igjen, og fant den med en gang :) merker mannen gleder seg mer og mer nå som han ser magen vokser og får høre lille sine herlige hjertedunk. Nåe vi hørte på lille, så kjente jeg små bevegelser samtidig, og det er virkelig en fryd å kjenne livstegn [emoji173]️ Hjalp også en god del når storesøsteren hans nettopp fikk en skatt [emoji7]vi ble ikke noe mindre babysyk av det hvertfall [emoji23][emoji106][emoji173]️

Ellers så står vekta stille en god stund og har hittils lagt på meg fire kilo. Syns det er urovekkende mye, men stått stille i to-tre uker nå, så får si meg fornøyd med det. Magen vokser og vokser og jeg se virkelig høygravid ut ;)
 
Last edited:
Herlig oppdatering (bortsett fra at du sliter på jobb da) :)
Nå går det rasende fort til OUL altså :D
Tenk at vi er så heldige å få være gravide ❤️
 
Herlig oppdatering (bortsett fra at du sliter på jobb da) :)
Nå går det rasende fort til OUL altså :D
Tenk at vi er så heldige å få være gravide [emoji173]️

Ja det går sååååå fort [emoji7]

Ja vi er så utrolig heldig at jeg har ikke ord hvor stor lykke det er [emoji7][emoji173]️
 
16+6: om noen få timer er jeg plutselig 17 uker på vei! Helt utrolig! Må si det går så altfor fort med alt som skjer nå fortiden at jeg får nesten ikke med meg hvem uke jeg er i! Syns bare det er fælt å tenke på fordi dette blir mitt siste svangerskap og vil jo nyte hvert steg av graviditeten! Men jobber tar seriøst all energi og det funker ikke lengden. Gråter enkelte dager fordi jeg er utslitt og mest lyst til å bare sove. Desverre må jeg nok avvvente noen uker til før jeg kan gradere ned, så jeg får hvile mer. Utslitt mamma til tre som duger ikke til noe :( masse dårlig samvittighet, men absolutt en god mann som gjør ekstra mye fordi jeg er så sliten. Ikke bare bare for han heller. Så når jeg har krav på sykepenger igjen (pga ulønnet perm i en mnd) så må jeg trappe ned. Orker ikke dette med tanke på at jeg må ha litt energi til mine herlige barn! Og litt til mann også, som stakkars aldri får en bit av meg nå fortiden. Ble mye syt, men ønsker absolutt at alle skal få sin del av meg, ikke bare jobben.

Heldigvis skal jeg til jordmor til tirsdag, og da skal jeg ta opp jobb situasjonen min! Sjefen min snakket om at jeg burde be om en søknad på svangerskapspenger... så burde vel kanskje det :)

Ellers ser jeg sååååå frem til permisjonstid med lille og den herlige tiden som venter :) gleder meg til å ha tid til å forberede meg til ankomst på lille jenta mi [emoji7]

Nå begynner magen å bli større også! Og jeg ser virkelig gravid ut! Bærer den med stolthet og svarer stolt ja jeg har baby i magen om noen spørr [emoji7]finnes jo virkelig ikke noe vakrere enn gravide? Vakkert å vite man bærer på en sånn skatt, som ikke betyr mer i livet! Min lille skatt som jeg skal få æren å få føde :) ja fødsel er vondt, men jaggu vært all smerte når du får den lille på brystet! Åååååh som jeg gleder meg! [emoji173]️

Jeg har faktisk gått ned 1 kilo pga jeg er utslitt. Så mine fire kilo har gått ned til tre kilo. Selvom jeg har redusert all gåing på jobb, så går jeg faktisk hele 12 000 skritt... så lurer faktisk på hvordan bekkenet mitt hadde blitt om jeg ikke hadde halvert det? Syns det er ille nok som det er jeg! Jaja bedre tider i vente.
 
17+3: var hos jordmor i går og deilig å få lettet trykket! Det ble søkt om svangerskapspenger, så til å begynne med får jeg to dager fri i uka! Gjett om jeg gleder meg til å kunne slappe av og ikke gjøre noenting. Det blir såååå godt! Kommer til å gradvis øke prosenten, men starter i det små først :)

Men kommer til å sykemelde meg fram til jeg har fått innvilget søknaden om svangerskapspenger.

Ellers merker jeg magen vokser, lille begynner å bli mer aktiv som jeg kjenner bedre og bedre :) så utrolig å tenke på at jeg er snart halvveis og det er oul allerede neste uke.
 
17+3: var hos jordmor i går og deilig å få lettet trykket! Det ble søkt om svangerskapspenger, så til å begynne med får jeg to dager fri i uka! Gjett om jeg gleder meg til å kunne slappe av og ikke gjøre noenting. Det blir såååå godt! Kommer til å gradvis øke prosenten, men starter i det små først :)

Men kommer til å sykemelde meg fram til jeg har fått innvilget søknaden om svangerskapspenger.

Ellers merker jeg magen vokser, lille begynner å bli mer aktiv som jeg kjenner bedre og bedre :) så utrolig å tenke på at jeg er snart halvveis og det er oul allerede neste uke.

Så flott at du får deg mer fri fremover :Heartpink
Og ganske sprøtt å tenke på at en snart er halvveis! Hvor ble tiden av liksom :p
 
Så flott at du får deg mer fri fremover :Heartpink
Og ganske sprøtt å tenke på at en snart er halvveis! Hvor ble tiden av liksom :p

Ja det blir sååååå deilig å kunne nyte noen dager i fred og ro... ikke noe stress eller mas.

Ja det er skikkelig sprøtt [emoji7][emoji4]plutselig er vi under fødsel og får en skatt i armene våre [emoji7][emoji7][emoji7]
 
18+5: da jeg har vært på ultralyd som viste ei lita jente [emoji7]så da kan jeg endelig få lov til å tørre å kjøpe noe jentete klær [emoji7]mye arvegods, men ny baby betyr noe nytt :) nå gleder jeg meg sinnsykt masse til alle forberedelser fremover :)

Eneste som jeg ble litt bekymret over var at aksen eller gradevinkelen på hjertet var litt "feil". Hun mente det ikke var noe å bekymre seg over, for viste god blodomstrømning i hjertet. Men man blir alltid litt bekymret! Så skal tilbake om tre uker for å ta kontroll på hjertet[emoji173]️føler meg godt i varetatt av Ullevål, så sånn sett føler jeg meg trygg :) dyktige folk, som følger opp tross små "feil" de mente trengte ikke være noe i det hele tatt.

Ellers så har jeg fri i dag og godt er det! Sove og hviledag før barna skal hjem fra skole og barnehagen.

Vekten har stått stille lenge nå og er fortsatt på tre kilo opp [emoji173]️
 
Back
Topp