Kom mai du skjønne milde!

Lik deg på det meste skjønner jeg. Haha

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Lik deg på det meste skjønner jeg. Haha

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hehe spent på om det har sammenheng med hva slags kjønn vi får ;)
 
Hva har du fra før? Og var du like dårlig da? Jeg er verre denne gangen, derfor jeg lurer om det er jente denne gangen :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hva har du fra før? Og var du like dårlig da? Jeg er verre denne gangen, derfor jeg lurer om det er jente denne gangen :)

Gravid for fjerde gang, men dette blir første barnet. Første gang jeg er såå dårlig. Det er i det minste et bra tegn. Jeg har en sterk jentefølelse, får forhåpentligvis vite kjønn på UL 19.nov :)
 
Gravid for fjerde gang, men dette blir første barnet. Første gang jeg er såå dårlig. Det er i det minste et bra tegn. Jeg har en sterk jentefølelse, får forhåpentligvis vite kjønn på UL 19.nov :)

Å unnskyld, jeg så bare de forskjellige forumene under nicket ditt og ikke fått med meg dette. Men selvsagt går det bra nå :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Å unnskyld, jeg så bare de forskjellige forumene under nicket ditt og ikke fått med meg dette. Men selvsagt går det bra nå :)

Ja vet ikke helt hvordan jeg får fjernet de forumene! :S
 
Det er fælt å si det, men jeg hater å gå gravid. Jeg misliker det sterkt, og syns det er ubehagelig at kroppen min går gjennom så mange forandringer. Det er klart det har sammenheng med alle plagene jeg har. syns det er urettferdig at noen får et symptomfritt svangerskap, mens andre må slite seg gjennom det. Kunne ikke plagene blitt fordelt likt på alle?;) Tidligere, mens jeg hadde spontanabort etter spontanabort så ble jeg irritert når andre klaget over plagene de hadde. "Du er ihvertfall gravid" tenkte jeg. Det her er et godt eksempel på at man ikke burde dømme andres situasjon. Hvis man syns noe er grusomt, burde man få lov til å syns det. Det fins alltid noen som har det verre, men det betyr ikke at man ikke får lov til å ytre det man føler. Jeg misunner de som har fantastisk glød og elsker å gå gravid. Her er gløden ikke-eksisterende og jeg ønsker bare at tiden skal fly avgårde. Jeg er lei av ekstrem kvalme, oppkast, halsbrann, trøtthet, utmattelse, å ha vondt i kroppen. Lista mi er lang. Så nå kan tiden bare fly, fly, fly!

cartoon.gif
 
Første jordmortime i dag :) Var der i 1,5 time. Regner med at det ikke tar så lang tid neste gang. Hun ville at jeg skulle prate med legen min om å bli satt over på svangerskapspenger istedet for sykemelding. Og at legen skulle henvise meg til fysio for bekkenløsning/låsning siden jeg har vondt i bekkenet nå og har revmatisk sykdom fra før av. Bedre å være føre-var, enn ettersnar, som hun sa ;)
Vi hørte kjapt på hjertelyden til baby og pratet om alt mulig. Kjempe søt jordmor=) Kommer til å gå annen hver gang til hun og fastlegen.
 
Hvordan er formen din? Er du blitt bedre?
 
Hvordan er formen din? Er du blitt bedre?
Nja. Ganske likt. Spyr en del fremdeles, men spiser i det minste mat..så får i meg energi så lenge det blir liggende litt.. Din da? Hjalp det med prostafen?
 
Nja. Ganske likt. Spyr en del fremdeles, men spiser i det minste mat..så får i meg energi så lenge det blir liggende litt.. Din da? Hjalp det med prostafen?

Jo da det har vel hjulpet litt men tror det er den jeg er blitt så svimmel av. For sliter om morgenen etter jeg har tatt tabletten med å holde hode oppe. Så litt for sterkt kanskje når man ikke har hatt så mye i kroppen. Kanskje jeg bare skal ta en halv i kveld og se om det hjelper.
Spent på om vi har jenter da siden det er det folk sier en blir verst av :) og jeg var bare litt kvalm og trøtt noen få uker med guttungen.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jo da det har vel hjulpet litt men tror det er den jeg er blitt så svimmel av. For sliter om morgenen etter jeg har tatt tabletten med å holde hode oppe. Så litt for sterkt kanskje når man ikke har hatt så mye i kroppen. Kanskje jeg bare skal ta en halv i kveld og se om det hjelper.
Spent på om vi har jenter da siden det er det folk sier en blir verst av :) og jeg var bare litt kvalm og trøtt noen få uker med guttungen.

Bra å høre at du føler deg litt bedre. Reagerte slik på prostafen i starten jeg å. Det jevner seg ut etterhvert. Nå klarer jeg meg ikke uten. Spent jeg også. Tirsdag får jeg muligens vite det! :D
 
Tror jaggu jeg begynner å få bekkenløsning? Slitt med vondt i korsrygg og halebein en stund. Men i går fikk jeg vondt i skambeinet, i underlivet og ned på låra. Vondt når jeg går. Vondt når jeg ligger, spesielt hvis jeg skal bevege meg eller snu meg. Huff.. får håpe det er forbigående.
 
Åhjelp. Halsbrann! Sure oppstøtt helt ut av det blå. Det brenner!!
Har i det minste fått gravid-mage nå. Det er veldig hyggelig :) 15 uker i dag. Håper jeg kjenner spark snart.
Merker at den lille tar plass nå. Jeg har til vanlig superblære, men flyr nå på do hele tida :p
 
Last edited:
Jeg skal være litt forsiktig med hva jeg sier, men jeg får hviske det istedetfor. Jeg føler meg som meg selv igjen. I våknet jeg og følte meg bra. Fin i formen. Energien er tilbake igjen.
Jeg sluttet ned prostafen i går for jeg gått på det hver dag, 2 ganger om dagen siden uke 6-7. Selv om den har hjulpet på kvalmen til en viss grad så har den gjort meg slapp og tatt energien min, det merker jeg helt klart nå. Får håpe formen holder seg bra fremover. Jeg har fremdeles den ekle klumpen i halsen og litt halsbrann nå og da, men det er deilig å slippe spyingen. Er snart 16 uker, så det er deilig å endelig føle seg bedre etter så mange uker med dårlig form.
 
Åjada. I går var jeg dårlig og i dag er jeg kjempe dårlig. Spyr og spyr..
Har 6-7 timers biltur foran meg nå. Åssen skal det gå :-( snufs..
 
Siden slutten av forrige uke har jeg kjent små dunk i magen ca hver dag :) For en god følelse.
 
Etter undersøkelse hos kiropraktor bekreftet han at jeg har fått bekkenløsning. Det er løst på venstre side bak og foran i skambeinet. Kjedelig å få det så tidlig :/
 
Etter undersøkelse hos kiropraktor bekreftet han at jeg har fått bekkenløsning. Det er løst på venstre side bak og foran i skambeinet. Kjedelig å få det så tidlig :/

Måtte du får henvisnig? Hvor mye måtte du ut med?? Får du oppfølging videre?
 
Måtte du får henvisnig? Hvor mye måtte du ut med?? Får du oppfølging videre?
Betalte normal pris, det jeg vanligvis betaler (350 kr) når jeg tar behandling. Han undersøkte meg godt og sa han kjente at bekkenet var løst.
Skal til legen snart og da får jeg henvisning til fysio. Da får jeg dekt gratis beh.hos fysio og bassengtrening hele svangerskapet og 6 mnd etter fødsel.
 
Back
Topp