Kolikk

Lillemy26

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jenta mi er 3 måneder neste uke og har i dag fått konstatert kolikk! Trodde dette pleide å komme mye tidligere.. Hun gråter masse på kveldstid og er utrøstelig stakkar.. Noen med råd eller i samme situasjon?
 
Når begynte det? Ja, det pleier å oppstå i løpet av de første 6 ukene. Eldste hadde det. Varte fra han var 4 uker til 4 måneder. Ingenting hjalp.. Han hadde generelt mye vondt i magen også. Sviskesaft var ganske effektivt da. Vi brukte mye bilstol og vippestol. Og sukkervann på de verste dagene. Men ingenting hjalp skikkelig. Det viktigste er at det går over ❤ Vil anbefale deg å bruke ørepropper så du slipper å få hodepine ❤
 
Når begynte det? Ja, det pleier å oppstå i løpet av de første 6 ukene. Eldste hadde det. Varte fra han var 4 uker til 4 måneder. Ingenting hjalp.. Han hadde generelt mye vondt i magen også. Sviskesaft var ganske effektivt da. Vi brukte mye bilstol og vippestol. Og sukkervann på de verste dagene. Men ingenting hjalp skikkelig. Det viktigste er at det går over ❤ Vil anbefale deg å bruke ørepropper så du slipper å få hodepine ❤
Takk ❤️ Hun begynte for kanskje 1-2 uker siden.. er kun på kvelden i 2-3 timer hun gråter masse. Når hun sovner så sover hun utrolig godt hele natt gjennom. Er glad og fornøyd ellers på dagtid.. viser på en måte ingen tegn til misnøye på dagen og ellers!
 
Kutt ut alt av melk hos deg selv om du ammer. 30% av kolikkbarn blir bedre mår mor kutter ut kumelkprotein. Semperdråper. Bæresjal/sele og gå tur ute når hun gråter
 
Takk ❤️ Hun begynte for kanskje 1-2 uker siden.. er kun på kvelden i 2-3 timer hun gråter masse. Når hun sovner så sover hun utrolig godt hele natt gjennom. Er glad og fornøyd ellers på dagtid.. viser på en måte ingen tegn til misnøye på dagen og ellers!
Jeg spurte legen min om det. For jeg syntes det var så rart at han sov så godt. Men det var visst fordi han sikkert var helt utslitt etter all gråten. Han var også ellers glad og smilte hver dag. Men de timene det stod på.... Helt forferdelig! Du har min fulle sympati.
 
Huff, ingen råd dessverre, utenom å bære med hånden på magen, massere på magen og sykle med beina. Lille her har ikke kolikk, men sliter med magevondt innimellom og da hjelper de tingene i alle fall ☺ I tillegh bør en ikke kutte ut melk uten samtale med lege, for ammende trenger ekstra mye kalsium.
 
Jenta mi er 3 måneder neste uke og har i dag fått konstatert kolikk! Trodde dette pleide å komme mye tidligere.. Hun gråter masse på kveldstid og er utrøstelig stakkar.. Noen med råd eller i samme situasjon?
Å nei, føler med deg. Her var det samme som deg med kolikk med nr en. Det som funket for meg var å kutte alt av proteintilskudd, drikke amme-te fra helsekosten, spise mest mulig rent kjøtt og grønnsaker (kuttet alt saus, krydder og hveteprodukter), ingen kål, rosiner, rotgrønnsaker, løk (døden), drikke mye vann, ikke drikk kaffe. Knebøy med baby i en fast rytme, bære baby med magen mot underarmen din, vær nøye med raping etter spising så unødvendig luft hopes opp, ta tiden til hjelp og tenk at dette er midlertidig. <3
 
Jenta mi er 3 måneder neste uke og har i dag fått konstatert kolikk! Trodde dette pleide å komme mye tidligere.. Hun gråter masse på kveldstid og er utrøstelig stakkar.. Noen med råd eller i samme situasjon?
Og kutt alle kumelkprodukter og få i deg kalsium via annen kost/vitaminpiller. Det gjorde kolikken bedre etter to-tre dager da jeg kuttet melk og yoghurt osv. :)
 
Jeg spurte legen min om det. For jeg syntes det var så rart at han sov så godt. Men det var visst fordi han sikkert var helt utslitt etter all gråten. Han var også ellers glad og smilte hver dag. Men de timene det stod på.... Helt forferdelig! Du har min fulle sympati.

Hun har alltid sovet godt og lenge, også før hun startet med denne gråtingen. Huff!
 
Høres rart ut å få kolikk så seint..vi har hatt kolikk her fra 5 uker til 11 uker ca..det jeg lurer på er du sikker på at ungen er ordentlig mett? Her ble det plutselig gråt på kvelden igjen å det viste seg å være at hun ikke var mett..mått faktisk øke maten med 100ml mer enn hun pleide drikke..vips var gråtingen over:)
 
Høres rart ut å få kolikk så seint..vi har hatt kolikk her fra 5 uker til 11 uker ca..det jeg lurer på er du sikker på at ungen er ordentlig mett? Her ble det plutselig gråt på kvelden igjen å det viste seg å være at hun ikke var mett..mått faktisk øke maten med 100ml mer enn hun pleide drikke..vips var gråtingen over:)
Takk for svar! Hun vil ikke ha pupp når jeg prøver.. hun spiser godt før jeg legger henne.. men ja, synes også det høres litt sent ut.. hun kaver noe veldig om kveldene stakkars..
 
På helsestasjonen her ligger det ut info om att barnet har kolikk så bør mor kutte ut alt med melk i om hun ammer. Får barnet flaske så bytt til mme uten kumelkprotein. Om melkeproteinet er poblemet så ser man bedring etter en uke.
 
Back
Topp