kolikk

janeanett

Forelsket i forumet
Nå vil jeg klage litt.
For minstemann her har nok fått kolikk! Har vært hos kiropraktor to ganger, og har faktisk bare blitt verre! Bruker også minifom, og fikk sukkervann i natt.
I natt var den verste natta så langt. Han bare hyler og skriker, ingenting hjelper!
Han er stille ei stund når han får pupp, men begynner igjen før han er ferdig.

Så i natt sovna han endelig rundt klokka tre, var våken igjen klokka fire, til ca fem.
Han sovna heldigvis igjen etterpå, men våkna minst hver halvtime og måtte roes ned igjen.
Rett før åtte våkna han igjen, og det gjorde jo Theodor også. Så da var det opp og prøve å være blid, med en kosesyk gutt som ble rampete da han ikke fikk oppmerksomheten han krevde. Og en baby som skreik i over en time til. [:(]

Men nå sover han faktisk i vogna si. På andre timen, våkner hvert tiende minutt, men han roer seg fort igjen. [:)]

Har ny time hos kiropraktoren i mårra, så håper det hjelper denne gangen.

Det var dette jeg frykta mest når jeg ble gravid igjen.
Ikkenoe søvn, får ikke slappet av på dagen, det går ut over Theodor, enda så mye jeg ikke vil...

Nå er jeg så negativ, for jeg er så sliten. Håper at det blir bedre snart, så vi heller kan kose oss hele dagen! Det har jeg lyst til!!!!!!

Gruer meg til ny natt med masse skriking. [:@]
 
Du hvis det ikke funker med kiropraktor kan du prøve manuell terapi....det skal visst være veldig effektivt. Jenta vår hadde også kollik....med oss funket kiropraktor fint og vi ble annbefalt å gi henne morsmelkerstatning på kvelden og det funket.....lykke til jeg vet så alt for godt hvordan du har det
 
Huff stakkars liten da[&o]

har ikke vært plaget med skriking på natten med mine barn, så jeg har desverre ingen gode tips eller råd å komme med.
ville bare ønske dere masse lykke til hos kiropraktoren, så håper jeg det vil hjelpe.

jo, har et tips å komme med.. prøv å bad han i ei bøtte på kveldene. hvis du ikke har en slik tummytub.
selv har jeg tummytub, og den roer gutten min på kveldene.
hvis du går inn på www.tummytub.no så kan du lese litt om kolikk og det å bruke tubbyen.

lykke til[:)]
 
Takk for gode råd.
I natt skreik han faktisk ikke så mye! Kanskje det er noe jeg spiser?
Men det virker som han har vondt i halsen, for han hoster, og griner veldig etterpå.
Så vi har uansett ikke sovet så mye i natt. [&:]
Er det ikke det ene så er det det andre! [;)]
 
så bra at han var litt mere rolig i natt da[:)]
det kan være noe du spiser/ drikker ja.. må nesten bare prøve deg frem på det.
men det som kan gi veldige smerter er:

-sjokolade
-kål
-erter
-brus
-appelsinjuice
-paprika
-kaffe( i store mengder )
-all slags løk

kommer ikke på noe mer.. da jenta mi var bebis kunne jeg spise alt.
denne gang er det mer redusert hva jeg kan putte innabord.. men det han reagerer mest på er faktisk sjokolade... til min store fortvilelse, er jo så glad i sjokolade[&o]
men alt oftrest for at han skal slippe mageknipe[:D]

lykke til da!!
 
I natt var han nesten helt rolig. Vi sovna ikke før halv fire i natt, men han skrek nesten ingenting hele kvelden!
Så da er det nok noe jeg spiser ja!!!

Theodor reagerte på sjokolade, og det tok det lang tid før jeg fant ut. [>:]
Derfor tok jeg forhåndsregler og har nesten ikke spist det nå.

Har derimot spist litt potetgull.
Kan han reagere på det? Noen som har hørt om det? Eller poteter generelt?
Vet jeg kan få luft i magen av for mye lefse, så kanskje det kjem av poteten????

Den kvelden han skrek mest hadde jeg spist hjemlaga potetmos ihvertfall.

Ellers holder jeg meg unna alt på lista her. Har drukket litt appelsinjuice da, men ikke så altfor mye.
 
Back
Topp