Kobberspiral

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Satte inn dette idag. Smerter fra h****** akkurat i det legen åpnet klaffene. Vondt, kvalm, skalv. Nå etter 8 timer er fortsatt smertene der. Føler jeg må kaste opp, vondt/dårlig i magen..

Skal det være sånn? Har mest lyst til å dra tilbake imorgen og ta den ut :(
 
Etter innsetting

Det er normalt å få menstruasjonssmerter og blødning de første dagene etter at spiralen er satt inn, og noen har smerter som kommer og går et par uker etterpå. Hvis du trenger smertestillende etter at spiralen er satt inn kan du ta en kombinasjon av Paracet og Ibux inntil 4 ganger i døgnet, dvs hver 6. time. Vi anbefaler også at man planlegger en rolig ettermiddag og kveld, etter at spiralen er satt inn.

Dette er det «sex og samfunn» sier om kobberspiral...
 
Huff da, masse god bedring! [emoji173]️ Prøv hva krølle sa, om det ikke blir bedre så ringer du legen imorgen. Kan godt være at kroppen din prøver å støtte den ut.
 
Etter innsetting

Det er normalt å få menstruasjonssmerter og blødning de første dagene etter at spiralen er satt inn, og noen har smerter som kommer og går et par uker etterpå. Hvis du trenger smertestillende etter at spiralen er satt inn kan du ta en kombinasjon av Paracet og Ibux inntil 4 ganger i døgnet, dvs hver 6. time. Vi anbefaler også at man planlegger en rolig ettermiddag og kveld, etter at spiralen er satt inn.

Dette er det «sex og samfunn» sier om kobberspiral...

Problemet er vel sikkert at jeg ikke tåler Ibux så får bare ta Paracet. Men litt bedre nå heldigvis, var bare ikke forberedt på at det skulle være verre enn etter egguttak. Og jeg har høy smerteterskel..
 
Prøvde kobberspiral for et par år siden, men etter 5 dager kunne jeg såvidt gå og måtte dra inn på sykehuset midt på natta og fjerne den. Viste seg at den rett og slett var for stor og hadde kilt seg litt skjevt. Da hadde jeg forsåvidt ikke vært gjennom en graviditet først.
Har også hørt at det kan gjøre litt vondt og murre, samme med hormonspiral, men der ga det seg greit etter et par dager. God bedring!
 
Huff, høres ikke bra ut! Kanskje høre med legen idag hvis det ikke har blitt bedre?
Jeg har ikke prøvd, men har hatt hormonspiral et par ganger, merket da ikke noe ubehag etter at den var satt inn...
 
Hvis det ikke er bra idag så hør med legen, jeg har hatt to og det er kun første døgnet det har vært ubehagelig. Så vondt som du beskriver har det kun vært i en time eller to.
 
Legen min sa at hvis det gjorde vondt å sette inn kobberspiralen så kan de ikke å sette den... Han var veldig dyktig, kjente knapt at han satte dem på plass de to gangene jeg har gjort det.. men så setter han noen i løpet av uka og da :) Og jeg er typen som ikke akkurat slapper av i den stolen... spenner alt som spennes kan :oops:
 
Etter innsetting kan det være vondt, men det skal ikke vedvare lenge over tid. Legger ved dette innlegget fra Facebook, ikke for å skremme (jeg har selv brukt spiral og er veldig fornøyd), men fordi for noen kan spiral gi store plager og det er verdt å vite om. Dette eksempelet er nok ekstremt, men allikevel greit å være klar over da!
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156436591600995&id=692110994
 
Jeg har null og niks erfaring med spiral, men håper plagene gir seg raskt, høres ikke kjekt ut mens det står på.
 
Nei slik skal det ikke være. Få det sjekka med ultralyd at den ligger slik den skal. Har hatt litt dårlig erfaring med spiral og fastlege så jeg skal ta min neste hos gynekolog. Så får de bare kalle med pyse, betaler for å slippe unødvendig smerte
 
Back
Topp