Knipeøvelser

Om det er bra eller ikkje å gjera knipeøvelsar er faktisk omdiskutert. Og mange meiner at det er direkte skadelig.
Sender med ei lenke frå Katy Bowman, som har skrive fleire bøker og er kjend for å sjå på naturlig bevegelse og naturlig haldning av kroppen. Veldig mykje interessant av ho å lesa om. Eg har slutta å gjera knipeøvelsar (ikkje at eg var veldig flink før helller...) etter at eg blei kjend med hennar teoriar. I staden sit eg på huk kvar dag, noko som er ein svært naturlig måte å oppholda seg på, men som me i vår vestlige verd har "gløymt å bruka". Ved korrekt huksitting hjelp ein halebeinet til å få rett vinkel.
https://nutritiousmovement.com/1234-we-like-our-pelvic-floor/
 
Jeg leste på en av babyappene mine at de anbefalte 10x3 i løpet av en dag. Jeg er jo førstegangsfødende så jeg har jo ikke peiling, men jeg lurte på om dette kanskje var litt lite? Eller tror dere at det er mer en nok? :)
 
Jeg leste på en av babyappene mine at de anbefalte 10x3 i løpet av en dag. Jeg er jo førstegangsfødende så jeg har jo ikke peiling, men jeg lurte på om dette kanskje var litt lite? Eller tror dere at det er mer en nok? :)

Hørtes lite ut. Men alt er bedre enn ingenting tenker jeg. Jeg er veldig sløv med kniping dette svangerskapet i forhold til første. Må skjerpe meg :hilarious:
 
Har fått streng beskjed av fysio om å ta 50 knipe øvelser til dagen. Så knip...[emoji6][emoji23]
 
Satt alarm på denne appen nå, så håper jeg klarer å knipe litt oftere!
Denne er veldig grei i den forstand at det er variert kniping i tid. Da blir det ikke så kjedelig [emoji12]

c35b4d39000fa11ddb0c8dab9c3adb46.jpg
 
Har du husket å knipe i dag?
emoji6.png

Kanskje denne tråden kan være en hjelp til å minne hverandre på disse knipeøvelsene som er så lett å glemme?
Er det noen som har funnet en god rutine kanskje?
Takk for påminnelsen jordmor råda meg i å laste ned appen
Har du husket å knipe i dag?
emoji6.png

Kanskje denne tråden kan være en hjelp til å minne hverandre på disse knipeøvelsene som er så lett å glemme?
Er det noen som har funnet en god rutine kanskje?
Har du husket å knipe i dag? [emoji6]
Kanskje denne tråden kan være en hjelp til å minne hverandre på disse knipeøvelsene som er så lett å glemme?
Er det noen som har funnet en god rutine kanskje?
Takk for påminnelse ! Blei kniping bak kontorpulten her Lasta ned appen "knipeøvelser", jordmor som råda meg til det. Men dessverre ikkje blitt so mykje brukt! Skjerpings
 
Åååå, jeg glemmer dette hele tiden[emoji85]
 
50:eek: Hjelpes!
Flaks om jeg husker 10 stk til dagen....
Hehe ja[emoji23] Er viktig for å holde ting ved like inni der. Når bekkenet skranker så tar ytre muskler over. Derav bekken vondt i korsrygg og lysken... Så de tar jeg gladelig hvis det kan hjelpe! :) men glad for denne tråden så jeg kommer på det[emoji106][emoji23]
 
Back
Topp