Knask eller knep!!

Det er ikkje vanlig i nabolaget eg har flytta til, men eg har store planar om å innføre det:D syns det er veldig koselig eg. Men her er det stort sett Julebukk eller nyttårsbukk kun som er vanlig.
 
Vi har nettopp flyttet inn i nytt nabolag, så er spent på hva som kan møte oss. Tidligere rår har vi kjøpt inn lett godis og tent lykter utenfor huset og latt ungene komme på døra.

Trodde regelen var at om du slår av utelyset så har du ikke lov til å ringe på? Viktig at regler blir fulgt. Det er jo ikke alle som bryr seg om dette og da skal de få lov til å slippe.
 
Jenta gikk ifjor og hadde det såååå gøy :) er ett tun her i nærheten som vi bor, der de pynter husene og setter ut lys, gresskar og henger opp spindelvev o.l. Kjempekoslig:) håper og tror det blir det samme igjen i år.
 
Har ikke gjort det de første årene til gutten min nei. Nå er han snart tre, men tipper vi venter enda ett år før vi prøver oss på å gå selv (litt fordi termin er noen få dager etterpå). Nettopp flyttet også, så vet ikke hvordan det er i nabolaget her, og er spent på om vi får noe besøk på døra :)
 
Det kom ikke mange her i fjor, men vi kjøper snop, lar utelyset stå på, og tenker å sette ut ei lykt av et slag også!

Men vi bor helt, helt i enden av en blindvei, så det er ikke så mange som kommer helt hit.

vi blir somregel bedt på Halloweenfest hos min tante, barnefest sånn rett etter bhg, hun serverer litt lett mat og snop og sånn. Der samles mange av de små ungene i familien. Det er kjekt. Men vi drar altså relativt tidlig hjem, siden ungene er små. Men vi får se, eldste er skolegutt i år, så snart vil han vel gå selv.
 
Her er det virkelig noen som tar det helt ut, pynter husene med lys og spindelvev og hagene får mange lykter og gravstener :)
 
Vi hadde halloweenparty for poden og kompiser i 2 år, i fjor ble vi invitert på party til noen andre.
 
Er litt motstander av denne dagen, så holder guttungen unna så lenge det går:)
Vi bor på gård også så er bare gamlinger rundt her.
 
Her tror jeg ikke det er noe.
Barna bør ikke ferdes langs veien her men blir nokk å kjøre opp til boligfeltet når hun blir eldre for å gå med venner.

I fjor var det en mann som gjikk langs veien på halloween som ble påkjørt og drept rett utenfor innkjørselen hær.

Husker jeg var så redd for om det var en gruppe med barn, ille med mannen også altså!
 
Jeg er egentlig ikke så begeistret for Halloween fordi det skaper kjøpepress.
Men i år skal førsteklassen ha halloweenfest så er spent å se på hva foreldregruppa finner på :)

Og naboene her pleier å sette ut lykter hvis de har godis til barna, så man vet hvor man kan gå.
Regner med at vi blir å henge oss på trenden i år.

Da lager jeg ferdige småposer til de barna jeg på forhånd blir å sjekke skal gå i gata.
Da blir det likt :)
 
Går ikke det nei, er i grunn i mot det. Er ikke norsk tradisjon. Vet ikke hvordan det er i nabolaget her ettersom vi er nettopp flyttet hit. Synes at dersom barna skal feire noe slikt, kan de heller samles til en liten fest på samfunnshus eller noe sånn.
 
Har heldigvis ikke kommet noen på døra her enda, men regner med lillegutt vil være med på det tullet der når han blir større. Akkurat som unger ikke får nok snop fra før :p
 
Her går de knask eller knep i gata. Har litt godt stående i en skål, har slutta å la de ta selv, makan til griske unger!

-Fra appen-
 
Nææææi... Liker ikke halloween! Syns bare det er tåpelig.
 
Nei, vi gjør ikke det. Men håper å få noen kids på døra i år.
Har flytta fra en blokk i sentrum til en tomannsbolig i et barnevennlig område. Så jeg skal kjøpe inn godis!
 
Her tror jeg det er lite med unger som kommer på døra ettersom det er så langt mellom husene og få barn (på landet), har ikke hatt noe forhold til halloween på 9 år nå siden vi flyttet fra byggefeltet i "byen". :)
 
Har aldri gått halloween. Men siden vi har flyttet i et nabolag hvor det bor masse barn, så blir vi sikkert å kjøpe inn litt godteri i tilfelle vi får noen på døra.
 
Her går barna Halloween :) her slår folk av utelyset om de ikke vil ha besøk :)
 
Back
Topp