Klumper i maten

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Hei hei, hvordan får dere de små til å spise mat med klumper? Lille her brekker seg og kniper munnen igjen når hun får middag med klumper[emoji849]
 
Har du prøvd å gi større biter som hen kan spise selv? Typ skiver med leverpostei kuttet i staver?
 
Som nevnt over, spise selv mat kan funke. Brød i staver, omelett, bananlapper. Eller du kan prøve noe du vet lille liker, feks banan hvis det er populært, så bare mose det lett med en gaffel :)
 
Hun brekker seg her og, men spiser fordet. :) spiser hun brødskiver?
 
Slik var det til å begynne med her også. Jeg har øvd med biter hver dag fordi. Men større og større biter når jeg har sett at det går bedre. De der ostepopene av mais og hirse gjorde susen her, til å begynne med ble det bare spyttet ut-nå tygges det ned på høykant☺️ Det går jo eks an å fukte brødbiter, da går det lettere ned!
 
Hei hei, hvordan får dere de små til å spise mat med klumper? Lille her brekker seg og kniper munnen igjen når hun får middag med klumper[emoji849]

Det problemet hadde vi lenge!
Vi løste det med å gi brødskive i små biter - og la han spise de selv i sitt eget tempo. Prøv det!
 
Hun får hirsepinner, brødskiver i remser, banan osv. Men, det er klumper i middager hun "spytter" uke. Absolutt ikke noe glad i noe som ikke er helt pure[emoji53]
 
Her har det blitt nesten motsatt! Kniper igjen om hun får mat på skje. Vil MYE heller spise biter selv og viser dette tydelig. Veldig gode og søte ting som f.eks fruktmos fra skje går greit.
 
Oppdatering...hater fremdeles klumper i middagen. MEN, hun fikk fingermat i dag. Dampet brokkoli, blomkål, gulrot, søtpotet og torsk...dette slukte hun[emoji23]
 
Min lille har fått spise selv siden han var 6 mnd, har ikke problemer med klumper.

Kanskje la baby prøve selv? :)
 
Back
Topp