Klinkekula

I natt har vi vært våken. Tror det blir tidlig kveld i dag. Du, lille venn har vært aktiv når vi la oss og når jeg våknet og var uheldig å vekke deg. Sånn er det når du sover i magen min.

Badet er snart ferdig. Og i morgen skal vi på spa. Det blir deilig. Alle 4 skal på hotell, da alle dem som bruker å passe på voffsen er med på hotelltur.
 
Ble helt satt ut nå. I morgen er jeg jo 33 uker. Bare 4 uker igjen så er jeg fødeklar. Tiden går så fort. Nesten skummelt fort. Gruer meg til fødselen. Men venter så på denne lille prinsessen.
 
I dag føles magen som om den skal sprenges. Trangt og vondt. Tror du har det trangt. Du beveger deg lite de siste to dagene. Men er hard i sparka/slaga. Og tyter litt ut i sidene.

Skal prøve å telle litt spark nå snart for å sjekke status.

Magen gjør så vondt. Tror jeg ikke helt tålte maten i går. Håper det går bra med deg lille venn.
 
Sovet godt, men trøtt og sliten. Kroppen verker. Hver dag mellom 9 og 12 får jeg en rar, ekkel følelse i kroppen. Som om jeg ikke har helt kontroll og mister litt kontakt med kroppen.

Gleder meg så til denne uken er ferdig. Nå er badet mest sannsynlig ferdig i morgen. Håper jeg virkelig. Er lei av folk, rot og styr.

Få et rent hus. Alt på plass til lille gullet kommer. At alt er rent og fint og at vi er klare for å ta i mot lille prinsessen og nyåret.

Viktigste for meg er å klare meg denne uken på jobb. Da er jeg ferdig med mitt. Og vil fungere som en støttespiller.
 
Da har vi vært på Kristian Vallen. Og du lille venn ble helt i hundre. Selvsagt veldig stot over hvor sterk og flink du er.

Men gud så vondt og ubehagelig det er med ligamentsmerter, bekkenløsning, bekkenlåsning, kynnere, stikkinger og ninjakid. Men jeg er stolt av deg. Du er kjempe flink.
 
Det er helt klart kveldene som du koser deg på. Du er veldig rolig hele dagen. Men du kan gjerne røre deg mer da. På kvelden vil jeg gjerne sove.

I dag er vi 34+1. Det er helt fantastisk! Ikke lenge til du kan komme ut. Men enda en stund til du er forventet ut. du kommer, når du kommer.

Men jeg er veldig sikker på at du kommer i år. Og du kommer av deg selv.

For jeg har sagt for mange år siden at du kommer det året mor fyller 100 år. Og i mai feiret vi henne. Og da var du en liten hemmlighet som bare farmor/mormor og tante fikk vite om.

Kom på det nå for noen uker siden. Så er ganske sikker du kommer i år.

Tror ikke det blir noe igangsetting i alle fall.

Tror du kommer når du selv vil og i ditt tempo. Og tror du kommer til å ta alt med knakende ro, roligheten selv. Men kommer til å bli smart og effektiv.

Så kommer du til å bli sta. Veldig sta!

Men veldig snill og søt. Og omsorgsfull. Og ikke minst en smule dramaqueen.

Det er den følelsen jeg har. Spent på hva slags personlighet du er.
 
Så mye forskjellige tanker som svirrer i hodet. Og på natten drømmer jeg veldig mye. Mye merkelige drømmer.

I natt våknet jeg av deg. Du tok skikkelig spenntak. Ikke noe lignende til det du har gjort til nå. Her snakker vi at du spente magen fra kant til kant og stakk ut på beggesider. Vondt var det. Tror jeg ropte. Men var så trett, at jeg bare lo av meg selv og deg.

Jeg er nå sykemeldt i 100% da vi bare vakler avgårde. Og kommer oss ikke så veldig langt på vei. Alt gjør vondt fra topp til tå. Så i dagskal vi i bassenget på trening for gravide. Det blir spennende. Mange skryter av det her på Bv. Så har fått en god følelse på det.

Pappa har vært veldig flink og ryddet og vasket huset. Jeg har hjulpet til der jeg klarer. Og er vaske klær ansvarlig for tiden. Badet er ferdig. Og stelleplassen din er i orden. Mangler bare bleier.

Det som gjenstår er å vaske kjøkkenet og rommet ditt. Og rydde boden.

Men i morgen har pappaen din bursdag. Så i dag skal jeg bake en kake. Tror jeg drar på butikken nå.
Blir spennende om jeg får det til. Og i morgen skal vi innom jobb og kidnappe han ene der fordi han skal bære inn gaven til pappa. For den er tung. Da må vi tidlig opp og vi må huske å kjøpe gavepapir. Gleder meg såååååå.

Jeg vil vel kalle det tull, men gaven er dyr. Og han har ønsket seg det siden han var liten. Han gjettet til og med rett på det som en spøk. Så mulig han vet det.
 
Pappan din har bursdag. Vi var tidlig oppe. Og dro rett på sentret før det åpnet. Ned på jobben min og fikk en kollega til å bære inn gaven til pappa. Og bære den ut hjemme igjen. Kjørte ham ned igjen og fikk satt opp dett styret. Pakket inn og skrevet kort. Pappa, nysgjerrig som han er ringte flere ganger. Og voffsen var inne å så flere ganger. . Du romsterte masse. Glemte nesten å pakke inn lure gaven. Julebrus og marsipangris. Noe han selvfølgelig ble super glad for. Fikk ordnet meg på håret i full fart (gravid fart) og plutselig så var han alt hjemme.

Gikk ned spiste sen frokost/lunsj. Og han spiste marsipangrisen. Og var super fornøyd. Helt til han synes at det var noe rart.. gave.. ordentlig gave.. for jeg har jo sagt det ble noe teit og helt usannsynlig. Og var nøye på at han ikke fikk komme hjem før 11. Jeg holdt på å le meg ihjel. Sendte han opp på ko toret for å hente et ark.... vi skulle egentlig spise kake. Litt snurt gikk han opp. Og så sier han.. eeeh er ikle noe ark her... han vet ille hva han skal gjøre.. for det står en stooor pakke der.

Åpnet den og ble kjempe glad.. jeg som var gira på kake fikk bare vente.. mannen hadde fått oppfylt en barndomsdrøm. TROMMER!
 
Har du planer om å bryte deg ut?
Dette har vi snakket om lille venn. Ikke lov å prøve på noe før etter siste helga i november.

Jeg blir jo helt mørbanket nedentil.

Korsryggen kan reise ett vist sted.

Nå tar VI kveld... gjelder også deg snuppelura. Kveldens aktivitet har gjort meg sliten. Sov nå vennen. Du kan herje masse i morgen.
 
Nå har vi 2 timer oppsatt hos jm. 5. Des og 18. Des.

Men tror og håper vi ikke rekker eller ikke kan komme på den 18.

I uka som har gått har vi gjort "mye". Pappa sin tlf sluttet å fungere. Vi har vært på innskriving/omvisning på sykehuset. Vært på siste kiropraktor time for i år. Jm time og barselgruppetreff som noen har satt sammen. Men noen veldig koselige damer. Noen har alt fått møte sitt gull. Da ble jeg enda mer utålmodig får å møte deg.

Coop obs åp et her igjen. Og jeg har vært på cubus å svidd litt penger. Pappa pusler sakte men sikkert å ordne huset til du kommer. Begynner å komme i mål. Bakt brød og laget pizza til fryseren.
 
Da er understellet til vogna satt i boden. Bilsetet montert i bilen min. Fødebag satt i bilen. Da ble rommet litt ryddigere og klart for en liten vask.

Føler meg anderledes. Det nærmer seg nå. I går var det 1 mnd til termin.
 
I går kom vi oss litt ut. Ikke mye. Men mye for oss. Og vært på bassengtrening. I dag må vi ut en gang til. Da pappa er på kurs til sent i kveld. Sånn at voffsen skal ha en fin da. Så skal vi ut å vakkle litt. Men blir det vondt får vi gå inn igjen.

Er så kaldt ute, at smerte kommer så fort. På med gode klær. Så går det sikkert bra.

Så får vi leke litt inne.

Synes magen min er anderledes i dag. Og du streker deg i alle vinkler. Og kynnere gjør meg kvalm.
 
37 uker og fødeklar. Våknet etter en god natt søvn. Med mest sannsynlig bare en do tur. Var det en til har jeg gått i søvne. Så jeg har ikke kjent noe til deg i natt. Da det har vært ganske rolig fra min side. 18 perfekte grader. Og en utkvilt mamma. Voffsen sov også godt i natt. Mammsen hadde jo holdt seg i ro.

Du var umulig å få liv i uansett hvor mye jeg dultet og plaget magen. Og du reagerte ikke på vannkrana eller el tannbørsten. Da var det like før jeg skulle til å ty til med sukkerkick. Skulle bare drikke vann. Tok et skikkelig iiiiskaldt glass vann og tømte innpå. Vips så var du VELDIG våken!

Som pappa sa... hvor gøy tror du det er å våkne med ei bøtte iskaldt vann over seg.

Alt var greit og du ble veldig glad av frokost. Tror du muligens blir et mattroll slik som meg.

Så gjorde jeg den siste tingen som skulle gjøres på lista mi som jeg kan gjøre. Og det var å vaske kjøleskapet. Veltet en flaske med såpe på kjøkkenbenken. Splash!! Halve kjøkkent fikk seg enda en vask.

Tol en dusj å stelt meg litt. Skulle ta bilde, og i frustrasjon og hormoner manglet jeg en del. Kriiise og hysteri over en liten del. For å si det slik pappa fikk litt av en oppvekking.

Nå slapper vi av på sofaen og krysser fingrene for gode naboer som flytter inn på siden.
 
Back
Topp