Klarte du ammingen med en gang?

En tråd i 'Amming og ernæring' startet av Moderator Steffen, 24 Apr 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. CecilieR Elsker forumet Januarlykke 2016

Klarte det og klarte det. Med første ammet jeg i 14mnd, men jeg blødde og det svei så jeg nesten besvimte gjennom hele ammeperioden. Hadde overproduksjon jeg ikke fikk bukt med og en unge med sannsynlig stramt tungebånd, samt sensitiv hud hos meg.
    Men med nr 2 var jeg forberedt, håndterte overproduksjonen og fikk klipppet tungebåndet da jeg gikk overbevist de på sykehuset at det var for stramt til hva huden min taklet. Ammet i 17mnd uten problem, men stoppet av andre årsaker.

2. Solstråle90 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Mailykke 2018 VIP Aprillykke 2016

Øvde på riktig sugetak... fikk du veiledning fra noen, isåfall hvem? :)

3. Bollebaker87 Glad i forumet Septembergull'17

Vi så på ammehjelpens videoer på nettet :p

• Liker Liker x 1
  4. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018

Klarte det med en gang med lillebror

5. Endeligmamma Elsker forumet Maiblomstene 2016

Delammet nesten fra start helt til hun ble 21mnd. Fikk lite hjelp, så måtte finne ut av ting selv.

6. Lykkespire<3 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016 Junilykke2018

Nr 1 fikk jeg det til med en gang, men fikk så mye problemer med brystbetennelse og smerter, og grein vær gang hun måtte ammes at jeg begynte og pumpe. Fikk så kjeft av helsesøster for st herregud hun har jo knapt lagt på seg... DA orket jeg ikke mere....hun var 3 mnd. Og ville ikke ta puppen mere etter flasken var innført.

Dem 5 etter henne har jeg ammet i over 2 år...
    Og nå ammer jeg en nyfødt, og en snart 2 åring :D
    Det som redda meg 2.gang var en ny helsesøster som faktisk IKKE stressa meg, men veiledet meg og sa prøv og hold ut. Men ikke for en vær pris.
    Det gjorde at jeg slappet av i stede, for å stresse :D

Del denne siden