Klarer ikke pusse tenna uten brekninger!

Frk1978

Flørter med forumet
Er det flere der ute som sliter med å få pussa tenna uten å brekke dere/kaste opp? Hva gjør dere? Noen kvelder er d så ille at jeg må nøye meg m tanntråd og munnskyll, men den vonde smaken i kjeften gjør meg dobbelt så uvel i etterkant uansett. Hjalp litt da jeg gikk over til senzodyne som ikke skummer så mye. Er i uke 10+4 nå og håper d vil roe seg i løpet av noen uker. Drev på slik til og med uke 14 m datteren min men da kasta jeg opp i tillegg, ikke bare brekninger som nå. Slitsomt er det uansett. Tips anyone?
 
Jepp. Har det sånn hver morgen, hver gang jeg har kastet opp og hver kveld. Vet ikke hva jeg skal gjøre selv [emoji30] det er fælt!
 
Jeg også! Hadde det slik forrige gang også... husker ikke når det gikk over sist. Kveldene er værst for min del, da kaster jeg oftest opp av det. Som igjen gjør at jeg må pusse en gang til [emoji85][emoji58]
 
Jeg har det også sånn dessverre, og har ikke klart å gjennomføre en bra tannpuss på flere uker nå :bag:
 
Jeg har det også sånn, dessverre ikke noen tips! [emoji20]
 
Urk, får fortsette å tygge ekstra og pusse på det tidspunktet på dagen jeg er minst kvalm. Lykke til til dere andre også. Kvalmen går jo heldigvis over for de fleste etterhvert.
 
Et tips fra meg som er i bransjen kan jo være å pusse tennene litt tidligere på kvelden og deretter heller bare skylle med fluor rett før du legger deg? Når det gjelder oppkast så bør man ikke pusse tennene rett etter da emaljen er ganske myk og sårbar for slitasje. Skyll heller med vann eller fluor (den hvite fluoride flasken på apoteket er mild på smak og inneholder nok mengde fluor) og vent en liten stund før man pusser tennene ;)
 
Ja er ofte vanskelig å pusse de tennene som er lengst bak. Heldigvis bare brekninger og ingen oppkast for min del :)
 
Back
Topp