Klarer du flette deg selv?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Du som har langt nok hår da.

Altså, jeg kan flette fremover, men det ligger jo ikke pent. Jeg kan relativt greit klare det om jeg samler en hestehale og fletter den på et vis. Men jeg mister grepet og det glir ut 90% av forsøkene på en sånn "fiskeben/pariser/kina" flette på meg selv. Altså der man tar med litt og litt mer hår

Jeg synes det kanskje hadde vært kjekt å få til av og til. Jeg har ikke veldig langt hår men noe nedenfor skuldrene når det da. Også er det krøllet og litt viltert så det er litt grenser for hva jeg gjør med det, men en litt løs flette kan fungere (stam og feilfri, nei, for viltert hår)

Må vel bare øøøøøøøøve.
 
Har en teknikk for å flette hodebunnsflette, men kan ikke gjøre det sånn at den ligger utenoå hodet. Fiskebein går fint. Mitt største problem er egentlig at jeg lett dovner bort i armene, så om jeg ikke får det rett på første forsøk, er det over, da blir hendene mindte og mindre samarbeidsvillige. Rekker såvidt å krølle håret helt enkelt. Og jeg har så tynt hår at jeg egentlig ikke fletter uansett, vanskelig å få det til å se ok ut i alle fall.
 
Nei..og jeg øver og gir opp .
 
Klarer fint å lage slik "fiskebeinsflette" på meg selv, ja :)
 
Noenlunde. Noen ganger var det enklere enn andre. På siden og topp var grei. Bakhodet sleit jeg med.
Når jeg hadde langt
 
Jeg bruker stort sett alltid å ha pariserflette eller en høy hestehale med flette. Har hår ned i korsryggen og det lever sitt eget liv på jobb om jeg ikke fletter det...
 
Fletter både vanlig og pariserflette som ligger utpå, fiskebein, vanlig flette på meg selv. Skal sies at jeg har en lillesøster som er fem år yngre enn meg som jeg brukte som prøve og øve dukke når jeg var yngre..
Er bare øving som skal til;)
 
Å fikse håret på alle mulige måter er noe av det beste jeg vet. Og jeg er heldigvis god på det også;) Men frisyrer som krever litt mer tålmodighet, som for eksempel fiskebensflette, er ikke noe jeg prøver meg på for ofte. Retten og sletten fordi armer og hender dovner:/ Snakk om å ha dårlig blodsirkulasjon. Sist jeg hadde den fiskeben var da jeg var gravid, måtte få mannen til å støtte armene mens jeg holdt på:p
 
Jeg bruker for det meste flette, men får ikke til sånn fancy med flette rundt hode, en på hver side osv.. jeg er ikke flink med hår og jeg har hår til rompa[emoji1]
 
Kunne tenkt meg å fått det til da jeg har tykt og egentlig fint hår, men nei, klarer ikke å flette meg selv [emoji53]
 
Etter jeg fikk 2 jenter måtte jeg jo lære meg å flette :) Og så greide jeg endelig å spare mitt eget hår så da måtte jeg jo bare øve. Se videoer og øveøveøve. Og det er skrekkelig slitsomt på seg selv. Men jeg fikk det til da jeg sluttet å se i speilet. Greier bare utenpåliggende på meg selv, altså dutch braid, ikke pariserflette. Men det blir ganske bra om jeg skal si det selv.. men nå har jeg klippet meg igjen:p
 
Nå har ikke jeg langt hår, men klarte det ikke før heller.

Klarer bare flette vanlig flette på frøkna også jeg, glad hun ikke har så langt hår eller er så kravstor på flettene enda [emoji23]
 
Jeg kan. Måten jeg er mest vant med for fransk flette gjør at den vender innover, men kan lage en som ligger på utsiden og.
Har for tynt hår til at fletter ser spesielt bra ut dessverre.
 
Ja, det klarte jeg, men tok litt øvelse. Men hodebunnsflette var alltid vanskelig (og så lett på alle andre), helt til jeg prøvde å flette utenpå. Det funka så mye bedre på megselv, men det klarte jeg bare såvidt på andre [emoji23]
 
Ja, går mest i hodebunnsflette, vanlig og hestehale med flette :) Kan ikke flette luggen f.eks. [emoji14]
 
Klarer kun å flette det om jeg setter det opp i hestehale først. Noen andre slags fletter klarer jeg ikke. Har hår til midt på ryggen ca.
 
Back
Topp