Klare selv!

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Denne setningen går mye igjen i hus nå. Alt skal klares selv, og legger jo opp toil at han skal få prøve seg frem mest mulig (uansett hvor stressende det er å se på at han skal prøve å helle over melk selv - venter dog litt med de på 1,75... da mye havner utover bord og klær)

Eneste han viser lite interesse i er å kle på seg selv :p

Hvordan er det hs dere andre?
 
Vil gjerne gjøre selv, sa i morges at hun vil kle på selv. Men jeg må jo skifte bleie osv, hun ser ikke sammenhengen mellom bleieslutt og det å kle på alt helt selv :p
 
Vår kar legger seg ned og sier hjelpe meg....er flink noen ganger
 
Her skal ALT helst gjøres selv. Bortsett fra påkledning... Her for et par uker siden nekta hun å gå inn i barnehagen fordi jeg hadde åpna døra og ikke hun. Vi prøver jo å oppmuntre henne til å være selvstendig, men det kan jo bli litt mye når det blir sånn [emoji28] Så da må hun også lære seg å godta at hun ikke skal gjøre ALT og at det faktisk går bra. Det er ikke alt hun kan bestemme :)
 
Her skal ALT helst gjøres selv. Bortsett fra påkledning... Her for et par uker siden nekta hun å gå inn i barnehagen fordi jeg hadde åpna døra og ikke hun. Vi prøver jo å oppmuntre henne til å være selvstendig, men det kan jo bli litt mye når det blir sånn [emoji28] Så da må hun også lære seg å godta at hun ikke skal gjøre ALT og at det faktisk går bra. Det er ikke alt hun kan bestemme :)
Hehe, det med døråpning er hverdags her. Han liker dårlig hvis andre gjør det, men aksepterer det. MEN, hvis en av oss gjør det (og ikke går med på å lukke for å la ham åpne, så er det helt melt down) - vi velger våre kamper, akkurat dette lar jeg ham gladelig vinne [emoji14]
 
Back
Topp