Klar for babyen?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Hvordan går det med forberedelsene deres?
Er dere klar for baby som kommer eller skal dere kjøpe ting i starten på permisjonen?

Her er vi så godt som ferdig.
Sengen må pusses og males, men det er samboeren sin jobb :happy:

Så må vi kjøpe madrass og sette sammen stellebord, men sistnevnte gjør vi nok når permisjonen starter.
 
Denne uken skal vi rydde rommet baby skal ha (selv om han kommer til å sove med oss i starten, eller i hvert fall meg, vi får se hvor samboer vil ligge om det blir mye gråt). Deriblant skal vi montere ned seng (vi har stokke sleepi, og den er nå monternt som midi med en side av, så den skal bli mini) og få kommode på plass. Også skal jeg vaske klær og tøy etterhvert, så ser jeg hva vi evnt mangler. Skal også tømme skapet til storebror der det er diverse... Har hentet gratispakkene og kjøpt bind til renselsen, så her er vi ganske så klare, haha. Eneste vi mangler i hus er bilstol, men har en venninne som skal ordne det i august.
 
Hvordan går det med forberedelsene deres?
Er dere klar for baby som kommer eller skal dere kjøpe ting i starten på permisjonen?

Her er vi så godt som ferdig.
Sengen må pusses og males, men det er samboeren sin jobb :happy:

Så må vi kjøpe madrass og sette sammen stellebord, men sistnevnte gjør vi nok når permisjonen starter.
Mangler madrass og dyne/pose til vogn. Har ikke skrudd sammen stellebordet eller seng, men nå er ikke rommet klart før lenge etter at hun er født. Det er nemlig gutterommet til kjære som må ofres :p og han vil ha det lengst mulig....
Ellers tror jeg det meste er i hus... av sånt større utstyr. Mangler noe klær, men det kommer etterhvert, er liksom ikke så mye høst og vinter klær ute enda
 
Klar nei :laughing002... Det kan jeg ikke påstå. men barnerommet er ferdig oppusset og vi har kjøpt noen greier.

Har kjøpt seng og noen klær. Tenker å kjøpe inn resten i august.
 
Denne uken skal vi rydde rommet baby skal ha (selv om han kommer til å sove med oss i starten, eller i hvert fall meg, vi får se hvor samboer vil ligge om det blir mye gråt). Deriblant skal vi montere ned seng (vi har stokke sleepi, og den er nå monternt som midi med en side av, så den skal bli mini) og få kommode på plass. Også skal jeg vaske klær og tøy etterhvert, så ser jeg hva vi evnt mangler. Skal også tømme skapet til storebror der det er diverse... Har hentet gratispakkene og kjøpt bind til renselsen, så her er vi ganske så klare, haha. Eneste vi mangler i hus er bilstol, men har en venninne som skal ordne det i august.
Vi gjør klær rommet hennes også selv om hun sover inne hos oss :) Da er det i hvertfall klart og så slipper vi å tenke på det når tusen er inne.

Hva bind har du kjøpt? Dette er første gang for meg så vet ikke om man kan bruke vanlig bind eller om det må litt større bind til?
 
Mangler madrass og dyne/pose til vogn. Har ikke skrudd sammen stellebordet eller seng, men nå er ikke rommet klart før lenge etter at hun er født. Det er nemlig gutterommet til kjære som må ofres :p og han vil ha det lengst mulig....
Ellers tror jeg det meste er i hus... av sånt større utstyr. Mangler noe klær, men det kommer etterhvert, er liksom ikke så mye høst og vinter klær ute enda
Har dere noe tanker om hvor dere skal kjøpe madrass?
 
Har dere noe tanker om hvor dere skal kjøpe madrass?
Er litt usikker der, har ikke tittet så veldig mye, men tror jeg lander på en madrass fra Träumland som heter Airsafe som også er antibakteriell.
 
Er litt usikker der, har ikke tittet så veldig mye, men tror jeg lander på en madrass fra Träumland som heter Airsafe som også er antibakteriell.
Syntes det er så vanskelig, er så utrolig mye å velge i og det ene er lik som alltid bedre enn det andre :confused:
 
Føler har mye av det viktigste utstyret på plass. Mangler enda bilstol, lammeskinn, sengetøy og litt andre små ting. Tror også vi mangler litt klær, men skal vente med å kjøpe mer siden vi skal få noe av en kollega av samboeren.

Ellers må jeg få vasket dyne, vognpose og bilstolpose. Senga må skrus opp. Kommoden som skal brukes til klær må tømmes. Også må jeg kjøpe noen ting til fødebagen, som også må pakkes.

Men den største bekymringen min er likevel hva vi skal gjøre når fødselen er i gang. Det kan jo skje midt på natta og vi har ingen her som kan passe snuppa. Har lite lyst til å føde uten samboeren så håper vi finner en løsning.
 
Finnes ikke klar!! :nailbiting: Da jeg ble gravid var jeg supergira på å starte med innkjøpene, men ville vente til etter OUL. Når vi først kom så langt var det plutselig ingen hast lenger :p

Det eneste vi har kjøpt inn er en del bodyer, sparkebukser og pysjer til det første halve året, også har vi fått vogn som fortsatt står innpakket hos svigers, og vel, det er faktisk det...
Barnerommet (som det siste året har vært lagerrom) er verken ryddet eller pusset opp og ingenting ellers handlet inn. Allikevel føler jeg at vi har all verdens tid, så stresser ikke. Har i det minste laget en liste over hva vi trenger ;)
 
Vi gjør klær rommet hennes også selv om hun sover inne hos oss :) Da er det i hvertfall klart og så slipper vi å tenke på det når tusen er inne.

Hva bind har du kjøpt? Dette er første gang for meg så vet ikke om man kan bruke vanlig bind eller om det må litt større bind til?
Det er jo individuelt hvor mye man blør, og blør du mye, men kun har nattbind så må du bytte ofte feks. De første tre dagene får du på sykehuset, eller det gjorde i hvert fall jeg sist, men blødde fortsatt mye når jeg kom hjem, mye mer enn mens, så sendte samboer på apoteket etter "bleier", for de er store og ser ut som bleier de på sykehuset. Han kom hjem med en pakke med noe fra tena og var dritflau. Så nå var jeg på apoteket for noe annet, og da spurte jeg, og de har jo et rom fult av store bind, og hadde utsilt en av hver str, så jeg endte opp med tena str 3+, tror jeg det var. 1 pakke. Det var 10 stk i pakken, men satser på at det holder. Nå håper jeg på å dra ganske raskt hjem fra sykehuset, men blir vel første døgnet der, og den jeg kjøtpe var sånn passe stor, men mindre enn de på sykehuset. Men plutselig så trenger jeg fler, og da får samboer bare dra ut på nytt. Jeg har også kjøpt en pakke nattbind og vanlige bind, så får vi se hvor mye jeg trenger, eller hva annet jeg trenger. Jeg blødde i 6 uker og 1 dag sist, men det var jo bare de første dagene det var ekstremt, så ble det bedre. Og de siste dagene klarte jeg meg med truseinnlegg før det var helt slutt.
 
Finnes ikke klar!! :nailbiting: Da jeg ble gravid var jeg supergira på å starte med innkjøpene, men ville vente til etter OUL. Når vi først kom så langt var det plutselig ingen hast lenger :p

Det eneste vi har kjøpt inn er en del bodyer, sparkebukser og pysjer til det første halve året, også har vi fått vogn som fortsatt står innpakket hos svigers, og vel, det er faktisk det...
Barnerommet (som det siste året har vært lagerrom) er verken ryddet eller pusset opp og ingenting ellers handlet inn. Allikevel føler jeg at vi har all verdens tid, så stresser ikke. Har i det minste laget en liste over hva vi trenger ;)

Ja er jo 3 mnd igjen! Laaang tid!! :)
 
Finnes ikke klar!! :nailbiting: Da jeg ble gravid var jeg supergira på å starte med innkjøpene, men ville vente til etter OUL. Når vi først kom så langt var det plutselig ingen hast lenger :p

Det eneste vi har kjøpt inn er en del bodyer, sparkebukser og pysjer til det første halve året, også har vi fått vogn som fortsatt står innpakket hos svigers, og vel, det er faktisk det...
Barnerommet (som det siste året har vært lagerrom) er verken ryddet eller pusset opp og ingenting ellers handlet inn. Allikevel føler jeg at vi har all verdens tid, så stresser ikke. Har i det minste laget en liste over hva vi trenger ;)
Det er jo lang tid igjen :) Og med lister kommer man langt :D
 
Føler har mye av det viktigste utstyret på plass. Mangler enda bilstol, lammeskinn, sengetøy og litt andre små ting. Tror også vi mangler litt klær, men skal vente med å kjøpe mer siden vi skal få noe av en kollega av samboeren.

Ellers må jeg få vasket dyne, vognpose og bilstolpose. Senga må skrus opp. Kommoden som skal brukes til klær må tømmes. Også må jeg kjøpe noen ting til fødebagen, som også må pakkes.

Men den største bekymringen min er likevel hva vi skal gjøre når fødselen er i gang. Det kan jo skje midt på natta og vi har ingen her som kan passe snuppa. Har lite lyst til å føde uten samboeren så håper vi finner en løsning.
Må vaske de tingene du nevner jeg også.
Har ikke kommet så langt enda.

Fødebagen tar jeg når jeg starter permisjonen. Må lage en liste tror jeg, lese opp hva andre anbefaler å ta med og pakke ned det jeg kan.
Samboeren blir lett stresset så vil pakke ned så mye jeg kan selv slik at han ikke må og bare blir forvirra og mer stresset :p Ligger en lapp på toppen av bagen hvor det står de tingene vi ikke kan pakke på forhånd som lader osv.

Har dere ikke foreldre eller svigerforeldre som kan passe storesøster på kort varsel?
 
Det er jo lang tid igjen :) Og med lister kommer man langt :D
Med lister er alt bra :smug:
Skal lage en siste liste nå om ett par uker med en oversikt på hva vi mangler og hva som må gjøres :)

Ser bare nå når jeg leser hva dere andre har gjort og ikke at jeg har litt jeg ikke har tenkt på eller som rett og slett er glemt :hilarious:
 
Vi har fått tak i mye utstyr, og målet er å få kjøpt inn alt vi trenger før studiestart, men vi skal egentlig pusse opp et soverom ferdig før hun kommer (foreløpig sover vi på kontoret), men i og med at det er snakk om oppussing helt "fra bunn"- altså glava, elektrisk, vegger og tak (før det kan males), og mannen gjør mesteparten selv på fritida, er det ikke helt sikkert at det er klart til oktober. Men i så fall skal vi få innrettet oss på kontoret også Er plass til senga hennes der også, og stellekommoden står alt på badet, så basistingene er på plass
 
Må vaske de tingene du nevner jeg også.
Har ikke kommet så langt enda.

Fødebagen tar jeg når jeg starter permisjonen. Må lage en liste tror jeg, lese opp hva andre anbefaler å ta med og pakke ned det jeg kan.
Samboeren blir lett stresset så vil pakke ned så mye jeg kan selv slik at han ikke må og bare blir forvirra og mer stresset [emoji14] Ligger en lapp på toppen av bagen hvor det står de tingene vi ikke kan pakke på forhånd som lader osv.

Har dere ikke foreldre eller svigerforeldre som kan passe storesøster på kort varsel?
Å legge en lapp oppå fødebagen var lurt. Tror jeg også må gjøre det når den tid kommer :)

Både min familie og hans bor på andre siden av landet, så er både dyrt og langt å reise. Og vanskelig for alle å være her over en lengre periode på grunn av jobb. De vil jo alle helst komme hit etter han er født. Storesøster har en gudfar som bor her, men jeg vet ikke om jeg stoler på at han faktisk kommer til å kunne stille opp når fødselen er i gang.
 
Har folk søkt foreldrepenger enda? Jeg bør vel få ut fingern snart...8 uker til perm
 
Back
Topp