Klam av tisselaken

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Frøkna her i hus blir så ufattelig klam av at vi har tisselaken i senga hennes, hun er en veldig varm baby. Er det noen som har tips til andre alternativer? Bruker bare er stort håndkle i senga hennes nå, men føler ikke det suger opp nok hvis det skulle bli nødvendig.
 
Vi har klart oss uten tisselaken, er det noe alternativ? Eller har dere lekkasje? I så fall bytte bleiemerke? Vår sover ca 19:30-07, ikke hatt lekkasje på de bleiene vi bruker nå. Hadde lekkasje en gang før hun ble flytta på eget rom ved 4 mnd. Da fikk vi vaska og tørka i tide til neste natt. Men har dere ofte lekkasje forstår jeg at det ikke er ønsket å bare la det stå til..
 
Hva slags laken bruker dere?
Det finnes typer som puster bedre, og som tørker fort, så man slipper å ha flere enn ett laken i hus, om det står på økonomien. :)
Prøv å bytte bleietype også, og/eller bruke en litt "trang" body om natten, som kan hjelpe til med å holde bleien på plass.
 
Har aldri brukt tisselaken, bare madrassbeskytter (ser ut som en tynn overmadrass). Det har aldri blitt vått gjennom denne, til tross for ganske store tisseuhell. [emoji38]
 
Frøkna her i hus blir så ufattelig klam av at vi har tisselaken i senga hennes, hun er en veldig varm baby. Er det noen som har tips til andre alternativer? Bruker bare er stort håndkle i senga hennes nå, men føler ikke det suger opp nok hvis det skulle bli nødvendig.
Tisselaken oppå madrassen og tykk madrassbeskytter. Ved uhell vil da urin trekke rett ned i beskytteren, og da berges som regel dyna og pute så deg slipper vaskemaskina.
 
Hva slags laken bruker dere?
Det finnes typer som puster bedre, og som tørker fort, så man slipper å ha flere enn ett laken i hus, om det står på økonomien. :)
Prøv å bytte bleietype også, og/eller bruke en litt "trang" body om natten, som kan hjelpe til med å holde bleien på plass.
Vi har ingen lekkasjeproblemer per nå, men jeg tenker tisselaken er greit uansett i tilfelle:) hvor får man kjøpt de som puster bedre? Har du evt link? Hsr bare sånn metervare fra KID (?) nå.
 
Vi har klart oss uten tisselaken, er det noe alternativ? Eller har dere lekkasje? I så fall bytte bleiemerke? Vår sover ca 19:30-07, ikke hatt lekkasje på de bleiene vi bruker nå. Hadde lekkasje en gang før hun ble flytta på eget rom ved 4 mnd. Da fikk vi vaska og tørka i tide til neste natt. Men har dere ofte lekkasje forstår jeg at det ikke er ønsket å bare la det stå til..
Vi har ikke vært plaga med lekkasjer enda, men jeg føker likevel tisselaken kan være greit.. Hun har melkeallergi og kaster opp om jeg får i meg melk, så jeg er litt føre var!
 
Kan det være et alternativ å kjøpe sånne skydd til å ha under lakenet? Fås kjøpt i ulike størrelser på apoteket :)
 
Kan det være et alternativ å kjøpe sånne skydd til å ha under lakenet? Fås kjøpt i ulike størrelser på apoteket :)
De har plastikk/plastikllignendne materiale på undersiden (jeg har knabbet et par på jobb for å prøve), og hun blir nesten enda klammere av dem.
 
Da blir det en tur på kid/princess/jysk til uka for å se hva jeg klarer å få tak i. Takk for tips alle sammen:happy:
 
Da blir det en tur på kid/princess/jysk til uka for å se hva jeg klarer å få tak i. Takk for tips alle sammen:happy:
Tror det er denne vi har: https://jysk.no/soverom/overmadrasser/baby-junior/madrassbeskytter-plus-t25-60x120
Den finnes i mange størrelser. Vi har på alle sengene i huset faktisk, uten tisselaken under, og vi har som sagt ikke opplevd lekkasje gjennom disse. (Til tross for et barn som tisser enormt mye om natten, og ofte har lekkasje gjennom bleia.)
 
Jeg har en tynn overmadrass oppå tisselakenet. Sånn som ikke har skumgummi inni seg og kan vaskes
 
Anbefaler enten overmadrass (de vaskes lett i vaskemaskinen) eller de litt mer luftige du får på apoteket (de kladdene).
 
Har brukt tisselaken en eneste gang. Da oppdaget vi at hun var klissvåt av svette, stakkar. Vi har kun brukt laken, og det har gått greit. Hun er snart fire år nå. Da hun brukte bleie var det en sjelden gang det trakk gjennom bleien, slik at vi måtte ta av madrassbeskytteren som følger med madrassen og vaske det. Har hatt et uhell det siste året uten bleie. Totalt har vi kanskje hatt maks 10 uhell.

Hvor gammel er babyen din? Du vet kanskje om det er nødvendig eller ikke? Hvis det ikke skjer så ofte, ville jeg heller bare hatt et koppehåndkle el. noe annet tynt under lakenet. Lekker bleien er det som regel bare bittelitt, og det kommer sikkert ikke gjennom til madrassen hver gang.
 
Back
Topp