Kløe

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Har ei lita ei på snart 10 mnd som har fått enterovirus (utslett), vi har prøvd kremmer å gele som skal lindre kløe, men ingen ting funke.

Har dere noe anbefalinger?
 
Hei!
Enterovirus er, som navnet tilsier, et virus. En virusinnfeksjon må vi i de fleste tilfeller la gå over av seg selv.
Nå skriver du ikke hvor på kroppen barnet ditt har utslett, eller hvilke kremer dere har brukt, men det er ikke så mange alternativer jeg har å tilby deg.

2 produkter mange kanskje tenker på, men som (siden hun er så liten) dere bør bruke med forsiktighet hvis dere bruker de er:

Eurax er en kløestillende krem, den skal ikke brukes mer enn 1 gang daglig til barn under 3 år. Den må ikke smøres på væskende sår, akutt eksem, skadet hud eller omfattende hudinfeksjon. På små barn bør den heller ikke brukes på store områder (man bør f.eks. ikke smøre inn hele ryggen med kremen).
Xylocain er en lokalbedøvende salve, som heller ikke skal brukes i store mengder på små barn.
Som du ser er det endel begrensninger i forhold til disse og bruk hos små barn.

Det beste jeg kan anbefale er å lindre plagene hennes så godt dere kan, hvis hun synes det er ok med kalde kluter kan dere bruke det f.eks. Blir hun tydelig plaget og du merker at allmenntilstanden hennes er nedsatt vil jeg anbefale at dere tar kontakt med fastlegen.

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp