Kjøpe brukt bilstol?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Hva mener dere? Vi har råd til å kjøpe ny, men det er ei som selger en som er brukt ca et halvt år. En iziSleep fra besafe. Kunne godt tenkt meg å kjøpe det første setet brukt siden det ikke skal brukes så lenge, men når jeg leser om det på nettet så ble jeg veldig usikker.
 
Jeg synes det er bra å kjøpe noe brukt også.
Om alle skulle kjøpt nytt så får jo ingen soglt helt fint og nesten ubrukt utstyr.
Det er vell ingen som selger skadet baby utstyr? :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Nyere seter er trygt å kjøpe brukt, har du funnet et som er fint - kjøp i vei :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men det er fra ei jeg ikke kjenner, og jeg leser på nettet at det frarådes siden man ikke kan stole på om stolen har vært i en kollisjon eller blitt hardt behandlet. Selvsagt kommer sikkerheten først, og vi kjøper gjerne ny stol men har lyst til å kjøpe brukt også.
 
Har dere mulighet å se stolen før dere bestemmer dere om dere vil kjøpe den?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg ville ikke kjøpt bilstol (eller madrass) brukt - for meg blir det en prinsippsak. Bortsett fra de tingene er jeg stort sett for å handle brukt :)

Vi brukte forøvrig første bilstol i ca ett år, det er jo en god stund :)
 
Ulempen er jo at man ikke kan vite sikkert om den har vært utsatt for støt av noe slag. Håper jo at folk ikke selger bilstoler som kan være skadet, men så lett som mange tar bilsikring blir jeg litt skeptisk. Vi kjøpte mye brukt utstyr da vi ventet mini, men akkurat bilstol og madrass til senga tok vi oss råd til å kjøpe nytt.


Februar-14 mamma <3
 
Jeg kjøpte brukt av kjentfolk. Maxi cosi cabriofix, brukt til 1 barn i 2011.
 
Tror ikke det er farlig og kjøpe brukt, men prøv stolen i bilen før dere kjøper det og få med alt av papirer som hører til stolen når dere henter det :)
 
Jeg har kjøpt første setet brukt.. så lenge alt sitter som det skal og isopor og stolen ser fin ut..
Ville sett på settet først da.. I det store og det hele er det svært få stoler som er skadet.. men vet alle sliter med å selge dem...
 
Jeg har tenkt å kjøpe brukt om det blir mye billigere. Ser nå at noen butikker har tilbud, så må finne . Jeg har lyst på Maxi Cosi Cabroifix, siden denne sete kan jeg feste på vogna
 
Jeg personlig hadde nok ikke kjøpt brukt sete av noen jeg ikke kjente, da man jo ikke kan vite heeeelt sikkert hvordan setet er behandlet. Sånn generelt er jeg veldig tilhenger av brukt utstyr og klær, men akkurat bilstol tør jeg ikke rett og slett.
 
Jeg er veldig for å kjøpe brukt, men ikke bilstol. Man vet aldri hvordan de som hat hatt sete før har behandlet det. Hvor gammel det er og om det har vært i kollisjon.
 
Jeg kjøpte brukt men har ikke lappen eller bil så blir lite brukt. Skal ta den etterhvert men gidder ikke enda:)
 
Vi har fått en. Ser ikke problemet jeg, jeg stoler på hun vi fikk setet hos. Hvem skulle ha noe igjen for å gi bort et ødelagt bilsete?

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: cha
Mye man kan kjøpe brukt, men akkurat bilstol styrer jeg unna...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Er dessverre litt skeptisk med fremmede....

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Jeg kjøper det aller meste brukt bortsett fra bilsete.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp