Kjøp og utstyrstråd

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Hva har dere kjøpt til den lille, og hva planlegger dere å kjøpe fremover? :)
 
Hvis jeg venter ei jente så har jeg alt jeg trenger fra før! Hun ble født juli 2016, så da passer både sommerklær, dresser og ullklær jeg har liggende! Blir det gutt så må det handles en del klær, så jeg venter til jeg vet kjønn:)
 
Vi har ikke kjøpt noe. Regner med første kjøp blir etter første ultralyd.

Kommer det ei jente til, trenger vi knapt å kjøpe en sokk til, kommer det en gutt, må vi ha litt mer.

Vogn må vi ha ny. Den vi har er snart 9 år, og har blitt godt brukt til to barn. Den er sliten.

Og så ønsker jeg meg vugge til stua denne gangen.

Ellers har vi det meste tror jeg.
 
Vi har bare kjøpt litt klær, men venter med det meste til etter ultralyd i uke 11 :)
 
Ikke kjøpt noe ennå, og mye kan nok arves fra storebror [emoji4] men en ting jeg SKAL ha denne gangen, er bedside crib! Selv om den blir brukt i forholdsvis kort tid, skal jeg investere i det[emoji4]
 
Ikke kjøpt noe ennå, og mye kan nok arves fra storebror [emoji4] men en ting jeg SKAL ha denne gangen, er bedside crib! Selv om den blir brukt i forholdsvis kort tid, skal jeg investere i det[emoji4]

Kjøpte bedside crib da jeg gikk med storebror. Angrer ikke, den var genial [emoji4]
 
Blir det jente har vi noe klær som kan arves, blir det gutt må vi ha det meste nytt.
Denne gangen skal jeg ha bedside crib, så det må kjøpes :) pluss at vi trenger ny vogn :)
 
Jeg kom jo ganske langt i forrige svangerskap så har endel ting klart allerede. Vi har seng + madrass, stellebord, stellematte og stelleveske, noen klesplagg og vogn (babyjogger city elite). Vi hadde bilstol også, men solgte den til søstra mi da jeg syns sånt er "ferskvare" og jeg var usikker på hvor lenge vi måtte prøve før det ble klaff igjen. Ja, og så fikk vi vippestol av mamma.

Om det blir gutt igjen så får vi arvet mye klær etter nevøen min som fødes i løpet av dagen i dag (regner jeg med, om han ikke er like treig som tanta var da hun kom til verden hehe). Så det vi ev. må kjøpe er bilstol og klær om det er jente. Skal også kjøpe bedside crib med mindre vi rekker å pusse opp det rommet vi etterhvert skal ha som soverom. Da kan jeg bruke sprinkelsengen som bedside crib. Nå er det litt for trangt, om vi ikke da bare flytter på klesskapet. Mangler dyne også tror jeg, og sengtøy. Og babycall.

Jeg gleder meg vilt til etter TUL i uke 12, om alt fortsatt er bra da så skal jeg gi utløp for nestingbehovet jeg kjenner jeg har allerede. :hilarious:
 
Ikke kjøpt noe ennå, og mye kan nok arves fra storebror [emoji4] men en ting jeg SKAL ha denne gangen, er bedside crib! Selv om den blir brukt i forholdsvis kort tid, skal jeg investere i det[emoji4]
Ååå, det var gull verdt for oss! Sov der til hun var 7 mnd! (Hun rulla ikke før hun var 7-8 mnd, krabba når hun var 9 og gikk når hun var 12= vi fikk brukt den lenge!)
 
Ååå, det var gull verdt for oss! Sov der til hun var 7 mnd! (Hun rulla ikke før hun var 7-8 mnd, krabba når hun var 9 og gikk når hun var 12= vi fikk brukt den lenge!)

Så bra! Jeg satser på at vi kan bruke den i et halv år hvertfall [emoji4] får sikkert solgt den etterpå [emoji4]
 
Jeg har kjøpt en del klær mens vi prøvde og litt nå etter jeg fikk positiv test! Har også strikket en del :) men de store tingene kommer vi til å vente en stund med.
 
Hvis jeg venter ei jente så har jeg alt jeg trenger fra før! Hun ble født juli 2016, så da passer både sommerklær, dresser og ullklær jeg har liggende! Blir det gutt så må det handles en del klær, så jeg venter til jeg vet kjønn:)
Samme her ... [emoji3]
 
Ikke kjøpt noe ennå, og mye kan nok arves fra storebror [emoji4] men en ting jeg SKAL ha denne gangen, er bedside crib! Selv om den blir brukt i forholdsvis kort tid, skal jeg investere i det[emoji4]
Den er gull verdt . Hadde det på første mann og den skal brukes på nr 2 også
 
Vi tenker på søskenvogn, bilstol og juniorseng til blivende storesøster som skal få eget rom nå om ikke så alt for lenge [emoji14]
Må også ha litt flere nyfødt klær, jeg gav bort omtrent alt til bestevenninna mi som har termin i disse dager, lite visste jeg at jeg skulle bli gravid på første forsøk nå i høst [emoji14]
 
Vi tenker på søskenvogn, bilstol og juniorseng til blivende storesøster som skal få eget rom nå om ikke så alt for lenge [emoji14]
Må også ha litt flere nyfødt klær, jeg gav bort omtrent alt til bestevenninna mi som har termin i disse dager, lite visste jeg at jeg skulle bli gravid på første forsøk nå i høst [emoji14]

Jeg kjøpte Axkid Minikid når hun var ferdig med babystolen ( Maxi cosi) - den er dyr, men så bra!!! Og varer til hun er 6 år!
 
Vi må kjøpe alt! Har en strikket bukse og en body vi kjøpte på ferie i sommer, that's it! Har heldigvis ei venninne vi trolig kan arve eller kjøpe billig av. Resten, som de store tingene, kommer vi til å kjøpe nytt eller brukt etter vi har vært på ultralyd [emoji4]
 
Jeg tror ikke det blir noe spesielt kjøpt inn før babyen kommer. Har mye nøytralt fra forrige gang. Kommer sikkert til å kjøpe noe klær når graviditeten kikker skikkelig i gang. Men jeg var kjempe flink forrige gang også. Ventet til etter oul da. Ellers har vi de store tingene [emoji4]
 
Kjøpt en pose brukte gravidklær er vell eneste enda[emoji23]
 
Back
Topp