Kjerringråd mot magekramper og diare?

*Labambie

Forumet er livet
Ja, dette er meg på dag 5. Jeg er så ekstremt sliten og synes absolutt bevegelsene fra baby har avtatt inni der. Fastlegen har ferie, vikaren til legen henviser meg til føden siden de har fullt. Ringer føden og de henviser meg tilbake igjen til legen, som fortsatt ikke har tid. Så da sitter jeg her med krampesmertene mine og føler meg mer og mer "borte". 
Imodium kan ikke tas. Mye mat kan jeg ikke spise i det hele tatt, og alt bare skyller igjennom meg. 

Noen råd? 
 
Blåbær, avkok av blåbær.

Ligg unna sukker (forverrer diarè), melkeprodukter (kan forverre irritasjon av slimhinner og forlenge diarè), og hold deg til mat uten noe særlig fiber - ristet loff, riskjeks, ris og laks/kylling osv.
Drikk en 50/50-blanding av eplejuice og Farris/Bris - det tilfører mineraler som skylles ut av kroppen når du har magesjau og nok sukker for energi uten at det blir for mye.

God bedring!
 
Joghurt inneholder det samme som immodium naar det gjelder aa roe magen..Men vet ikke om du kan spise det?

Ellers hjelper cola (men rist ut det meste av kullsyren)

God bedring hvertfall...
 
50/50blanding med farris og eplejuice.. gir deg energi og gjenoppretter væskebalansen i kroppen :)

ikke hell nedpå, men ta det piano..
 
prøv idoform classic plus! en til to om dagen. en sånn gir like mye melkebakterier som i en liter biola, og den kan brukes av gravide. den vil hjelpe på å opprettholde tarmfloran slik at diaren vil gi seg raskere. den og farris/eplejuice er et veldig godt alternativ :)
 
Ingefærte roer magen. Funker bra på meg! Og ellers vet jeg ikke hvordan det er med sånne kulltabletter, kan man ta det når man er gravid? Sjekk det ut! God bedring!
 
har da brukt imodium begge svangerskapene jeg...senest i dag hmm..
uansett, farris og eplejuice..kanskje litt loff
 


Jafseslafsaslappfis skrev:
har da brukt imodium begge svangerskapene jeg...senest i dag hmm..
uansett, farris og eplejuice..kanskje litt loff


Oi! Står helt klart i pakningsvedlegget at man ikke skal... Jeg har kjøpt kulltabletter, så var det bare å få de i seg.
 


Labambie skrev:


Jafseslafsaslappfis skrev:
har da brukt imodium begge svangerskapene jeg...senest i dag hmm..
uansett, farris og eplejuice..kanskje litt loff


Oi! Står helt klart i pakningsvedlegget at man ikke skal... Jeg har kjøpt kulltabletter, så var det bare å få de i seg.

står ikke at man IKKE skal, men at man burde høre med lege eller apotek før bruk pga. lite forskning eller noe i den dur... hadde det stått "skal ikke tas av gravide" hadde jeg aldri gjort det..
brukte de som sagt når jeg gikk med jenta mi også.. men ja, hold deg unna hvis du ikke føler du MÅ! :)
 


Jafseslafsaslappfis skrev:


Labambie skrev:


Jafseslafsaslappfis skrev:
har da brukt imodium begge svangerskapene jeg...senest i dag hmm..
uansett, farris og eplejuice..kanskje litt loff


Oi! Står helt klart i pakningsvedlegget at man ikke skal... Jeg har kjøpt kulltabletter, så var det bare å få de i seg.

står ikke at man IKKE skal, men at man burde høre med lege eller apotek før bruk pga. lite forskning eller noe i den dur... hadde det stått "skal ikke tas av gravide" hadde jeg aldri gjort det..
brukte de som sagt når jeg gikk med jenta mi også.. men ja, hold deg unna hvis du ikke føler du MÅ! :)


Jeg har de ikke liggende selv, jeg bare sjekket felleskatalogen og det står:

http://www.felleskatalogen.no/medisin/imodium-mcneil-560028

 Bør ikke brukes ved graviditet.
 


Labambie skrev:


Jafseslafsaslappfis skrev:


Labambie skrev:


Jafseslafsaslappfis skrev:
har da brukt imodium begge svangerskapene jeg...senest i dag hmm..
uansett, farris og eplejuice..kanskje litt loff


Oi! Står helt klart i pakningsvedlegget at man ikke skal... Jeg har kjøpt kulltabletter, så var det bare å få de i seg.

står ikke at man IKKE skal, men at man burde høre med lege eller apotek før bruk pga. lite forskning eller noe i den dur... hadde det stått "skal ikke tas av gravide" hadde jeg aldri gjort det..
brukte de som sagt når jeg gikk med jenta mi også.. men ja, hold deg unna hvis du ikke føler du MÅ! :)


Jeg har de ikke liggende selv, jeg bare sjekket felleskatalogen og det står:

http://www.felleskatalogen.no/medisin/imodium-mcneil-560028

 Bør ikke brukes ved graviditet.

hm, står ikke direkte det i bruksanvisningen:-\ vel vel, spist er spist.. det går vel bra får en tro..
 
Back
Topp