Kjent masse sterke spark men ikke de siste dagene

bolleiovnenforførstegang

Andre møte med forumet
Er 21+1 i dag og har kjent liv i et par uker nå. I helga var det utrolig masse sterke spark som vistes utenpå magen, og jeg har blitt vant til å kjenne små eller store spark når jeg sitter og ligger.

Men i et par dager nå har jeg kjent det mye sjeldnere og mye svakere enn tidligere! Hvordan er dette for dere andre? Har søkt litt på nettet og det ser ut som man ikke skal bekymre seg for dette før uke 24 eller 28! Men jeg blir jo bekymra likevel. Så hører gjerne andres erfaringer :)

(Kjenner et par små, veldig svake spark mens jeg skriver dette, men det er ikke i nærheten av hvor sterkt det har vært)
 
Det kan hende at h*n har snudd seg litt slik at sparkene er rettet mer inn mot feks ryggen din :) Da vil du nok kjenne mindre :)
 
Opplevde det samme som deg, i ca uke 23-24, at det plutselig ble mye mindre og svakere spark. Jeg ble bekymret og ringte jordmor, men hun mente at det var helt normalt så tidlig, og at det antakelig kom av at babyen hadde snudd seg og lå slik at jeg kjente mindre. Hun sa også at hvis jeg var veldig bekymret, kunne jeg ringe fødeavdelingen og spørre om å få komme til en sjekk. Jeg klarte å roe meg ned med svaret til jordmoren, og en og en halv uke senere kjente jeg plutselig mye mer igjen. Mest sannsynlig er det vel normalt, men jeg ville absolutt ha ringt jordmor hvis jeg var bekymret (slik jeg gjorde).
 
Varierer veldig fra dag til dag her...
Har nok mye å si hvordan hun ligger, og de har jo enda god plass til å snu seg...
 
Varierer veldig fra dag til dag her også, tenker at det er bra så lenge man kjenner noe i løpet av dagen:joyful:
 
Jeg er 23+2 og hadde ikke kjent liv på 2 dager da jeg måtte krype til korset og ta kontakt med føden i går. Fikk komme inn til sjekk med en gang, og «kjeft» for at jeg ikke har tatt kontakt tidligere. Alt sto veldig bra til da, lille hadde bare snudd seg med ryggen til navelen min. Han snudde seg dog under undersøkelsen så nå kjenner jeg han veldig godt igjen!
 
Back
Topp