Kjenner dere mye spark?

19+2 i dag og har kjent spark i alle fall en uke nå :) Samboeren min kjenner det også tydelig utenpå. Enten når vi ligger på sofaen eller har lagt oss på kvelden <3 Fantastisk følelse!
 
Ja, kjenner hver dag :) 19+2
 
Er 21 + 1 i dag, og kjenner ikke ofte spark. Jeg har morkaken fremme, men klarer ikke la være å bekymre meg for om noe skal være galt siden jeg kjenner så lite. Føler at man skal kjenne så ofte og så mye når man er kommet så langt..har det virkelig så mye å si at morkaken ligger fremme? trenger snart tydelige og regelmessige bevegelser for ikke å bli for bekymret her....

Jeg har morkaken bak i tillegg:eek: Prøver å ikke bekymre meg og tror faktisk jeg kjente noe utenpå magen i dag. Det er ikke den samme kilende følelsen som i starten så jeg tror kanskje jeg ikke har skjønt at jeg har kjent bevegelse. Skal kjenne litt ekstra etter når jeg legger meg nå i allefall
 
Ja, 19+4 og kjenner masse hver dag. Hver kveld når jeg legger meg setter det alltid i gang. Kjente fra utsiden her om dagen også, men har ikke klart å time det med at mannen har fått kjenne enda.
 
Er 21 + 1 i dag, og kjenner ikke ofte spark. Jeg har morkaken fremme, men klarer ikke la være å bekymre meg for om noe skal være galt siden jeg kjenner så lite. Føler at man skal kjenne så ofte og så mye når man er kommet så langt..har det virkelig så mye å si at morkaken ligger fremme? trenger snart tydelige og regelmessige bevegelser for ikke å bli for bekymret her....
Det er sikkert bare din baby som ligger slik at den stort sett sparker innover mot ryggen din eller inn i morkaken..[emoji4] Jeg har min fremme på høyre side, og kjenner kun spark på venstre side hver dag, kjenner på høyre side en gang i blant. Hadde han ikke foretrukket å ligge å sparke på venstre side hadde nok ikke jeg kjent ofte bevegelse enda tror jeg.
 
Har morkaken fremme denne gangen. Kjent liv siden uke 15, men da var det jo bare innimellom og svakt såklart. I starten kjente jeg stort sett bare nede til venstre eller at han snudde seg. Nå er jeg 20+2 og det er så mye liv som plutselig tok seg opp for en ukes tid siden, kjempe aktiv lillebror. Og jeg som trodde storebror var veldig aktiv, noe han i grunn var, men dette kan bli spennende etterhvert [emoji28] Jm fikk nesten ikke målt på ul da det er så full fart [emoji23] men det er veldig deilig når man begynner å kjenne de mer, slipper å være like bekymret! Både jeg og pappen kjenner godt på utsiden og ser bevegelsene [emoji4]
 
Nei, og jeg er såååå utålmodig på å kjenne noe! :shifty::p Er førstegangs med morkaken fremme. En kombinasjon som gjør at det er helt forventet at det vil ta tid å kjenne det. Er 19+2 idag. Har kjent noen små dult sånn av og til i flere uker, men bare på en spesiell plass. Har tenkt at morkaken ligger litt mer til høyre side, slik at tulla kan gi seg til kjenne på venstre side i magen. Kjennes ikke ut som luft, så kanskje det er henne. Gleder meg helt vilt til å kunne kjenne daglig liv og røre! :)
 
Jeg har morkaken bak i tillegg:eek: Prøver å ikke bekymre meg og tror faktisk jeg kjente noe utenpå magen i dag. Det er ikke den samme kilende følelsen som i starten så jeg tror kanskje jeg ikke har skjønt at jeg har kjent bevegelse. Skal kjenne litt ekstra etter når jeg legger meg nå i allefall

Jeg blir liggende hver kveld og dulte i magen, og drikke masse saft....eneste det fører til er at jeg må mye opp å tisse nattestid :p Virker ikke så det har noe å si for lillegutt i magen....
 
Jeg blir liggende hver kveld og dulte i magen, og drikke masse saft....eneste det fører til er at jeg må mye opp å tisse nattestid :p Virker ikke så det har noe å si for lillegutt i magen....

Haha, kjente og dulta en del i går, men kjente ingenting :p Har også prøvd drikke saft eller annet søtt, men virker ikke som det gjør noe forskjell. Den lille ligger vel å sparker steder jeg ikke kjenner det så godt :hilarious:
 
Er 20+2 og er desverre ikke så ofte jeg kjenner noe. Litt smådult av og til bare.... noe som gjør meg eksgremt bekymra fordiom jm sa der var helt normalt ( har morkaka framme)
 
Haha, kjente og dulta en del i går, men kjente ingenting :p Har også prøvd drikke saft eller annet søtt, men virker ikke som det gjør noe forskjell. Den lille ligger vel å sparker steder jeg ikke kjenner det så godt :hilarious:

Hos meg funker det å drikke ISKALDT vann fort. Han liker ikke kulde tydeligvis[emoji12]
 
Jeg er litt over 18 uker og har bare så vidt kjent små svake spark. Mener så bestemt at jeg kjente det før sist graviditet så er litt sånn småstresset her nå når SÅ mange hadde kjent godt og i tillegg lenge før meg
 
Er 21+1 og har kjent daglig i en uke eller to. Lille ligger ofte på tvers og om jeg da ligger på siden så bena til lille stikker opp mot den øverste siden av magen min kan vi tydelig se masse spark og romstering.
 
Jeg er litt over 18 uker og har bare så vidt kjent små svake spark. Mener så bestemt at jeg kjente det før sist graviditet så er litt sånn småstresset her nå når SÅ mange hadde kjent godt og i tillegg lenge før meg

Spurte jordmor om dette og for oss som har født før så har babyen enda bedre plass denne gangen enn første gangen. Så det er faktisk motsatt av det man tror. Det vil si at man ofte kjenner sparkene senere eller evt sjeldnere til å begynne med i svangerskap 2/3/4 osv ;-)

Så er bare å «slappe av» for inntil uke 28 skal man ikke bry seg fryktelig om bevegelse/spark da de er inntil da ganske uregelmessig og har god plass. Men fra uke 28 skal man begynne med daglig registrering sv bevegelse.

Verdt å sjekke ut siden www.kjennliv.no [emoji1303]
 
Har kjent liv i endel uker men føler det er først den siste uken de har blitt skikkelig sterke :) er 22 uker :)
 
Har i dann og vann kjent bittesmå dult siden ca. uke 15-16, men da bare på en og samme plass (morkaken på fremsiden, fungerer som en støtdemper). Den siste uken eller så har jeg begynt å kjenne disse små bevegelsene på andre plasser, og er nå ganske sikker på at det må være vesle jenta jeg kjenner :Heartred Kjenner noe stort sett hver dag, men ikke "hele tiden". I går kveld var hun i full vigør, og jeg ba mannen kjenne . Han var litt usikker, men syntes han kunne kjenne noe. Han kjente det samtidig som jeg kjente at hun beveget seg, så mye mulig at vi igår (19+6) kjente første livstegn på utsiden:Heartred
 
Back
Topp