Kjellerlukt.

I

Ingenbruker

Guest
Trenger tips her...

Frøkna på 10 bor nede etter eget ønske og har da kjellerstue med sovealkove. Som 10 åringer flest så er hu elendig på å rydde så deter ofte rot der nede og jeg syns nå det begynner å komme «kjellerlukt» der nede. Det er ikke fuktig der , etasjen er renovert så alt er så og si nytt men deler av etasjen ligger under bakken.

Hvordan kan jeg bli kvitt kjellerlukta?

Er det rydding som må til? Bør vi ha på varmekabler i gulvet? Varmovn? Bør jeg kjøpe luftfrisker? Duftlys?[emoji51]

Tar i mot alt av tips for her er jeg virkelig helt på bortebane
 
Trenger tips her...

Frøkna på 10 bor nede etter eget ønske og har da kjellerstue med sovealkove. Som 10 åringer flest så er hu elendig på å rydde så deter ofte rot der nede og jeg syns nå det begynner å komme «kjellerlukt» der nede. Det er ikke fuktig der , etasjen er renovert så alt er så og si nytt men deler av etasjen ligger under bakken.

Hvordan kan jeg bli kvitt kjellerlukta?

Er det rydding som må til? Bør vi ha på varmekabler i gulvet? Varmovn? Bør jeg kjøpe luftfrisker? Duftlys?[emoji51]

Tar i mot alt av tips for her er jeg virkelig helt på bortebane
Kjellerlukt kommer vel kun om det er fuktig? Trenger ikke nødvendigvis å se stort det er fuktig for at det er det.
Kjøp en avfukter og se om den plukker opp noe, gjør den ikke det så ville jeg kjøpt en luftrenser (elektrisk). Eventuelt en avfukter med luftrenser (det har vi)
Er det for innestengt der kanskje? Lufte mer?
 
Jeg har ikke peiling, men vi har nettopp kjøpt hus med kjeller som har kjellerstue. Har lest litt og det anbefales å isolere grunnmuren utvendig om man skal ha oppholdsrom i kjelleren pga at varmen innenfra skaper fukt mot den kalde muren eller noe slikt. Kan det være av noe slikt?
 
Jeg har ikke peiling, men vi har nettopp kjøpt hus med kjeller som har kjellerstue. Har lest litt og det anbefales å isolere grunnmuren utvendig om man skal ha oppholdsrom i kjelleren pga at varmen innenfra skaper fukt mot den kalde muren eller noe slikt. Kan det være av noe slikt?

Her er det isolert og nylig drenert, så stemmer det[emoji5]
 
  • Liker
Reactions: BMC
Trenger tips her...

Frøkna på 10 bor nede etter eget ønske og har da kjellerstue med sovealkove. Som 10 åringer flest så er hu elendig på å rydde så deter ofte rot der nede og jeg syns nå det begynner å komme «kjellerlukt» der nede. Det er ikke fuktig der , etasjen er renovert så alt er så og si nytt men deler av etasjen ligger under bakken.

Hvordan kan jeg bli kvitt kjellerlukta?

Er det rydding som må til? Bør vi ha på varmekabler i gulvet? Varmovn? Bør jeg kjøpe luftfrisker? Duftlys?[emoji51]

Tar i mot alt av tips for her er jeg virkelig helt på bortebane
Er det knotte plast rundt på muren utenpå huset ?
 
Hmmm er sånn med striper i[emoji23]
Ser mer ut som bobleplast.
Hvis vann kommer rett på mur kan det bli fukt, selv om det ikke blir fuktskade.

Det beste er å drenere rundt murene.
Få noen til å komme å ta målinger
 
Det er ikke været da?
Her har vi kjellerlukt i huset i dag, enda vi ikke har kjeller [emoji85]
Har hatt klær hengende til tørk på stua i natt, så regner med det er det som er greia.

Ville prøvd å rydde og lufte [emoji6]
 
Back
Topp