kjekk å ha :)

*JanuarSpire2013*

Gift med forumet
en oversikt for oss gravide, tenkte vi kunne ha den på viktigste tråder?

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg
 
En ting jeg syns er helt vilt er vektøkning på 2,5 kg når man er 5 uker...spiren er vel knapt så stor som en ert da og livmoren er ikke betydelig større enn den var før man ble gravid...merkelig..

selv veier jeg ihvertfall det samme som før jeg ble gravid og jeg er 8 uker imorra...syns kiloene pleier kommer fra 2.trimester---da de fleste er ferdige med kvalmen og får litt matlyst igjen :-)
 
Jeg la på meg to kg de første ukene :P 
men det tror jeg kom av en tur hjemover og i konfirmasjon :P spiste som en hest :P både mat og kaker :P

Siden da har jeg lagt på meg 0,5 kg :P er nå 8+ 3
 
Så der ER vanlig med over 2 kg innen 5 uker?
Trodde dette kom til å gå skikkelig ille siden jeg har lagt på meg to allerede, men da er det normalt da :) 
 
det er jo veldig individuelt hvor mye en legger på seg.  Det er vel derfor det står gjennomsnittlig oppgang?

Er store forskjeller bare på meg selv!!
I mitt første svangerskap la eg på meg 25 kg.. I mitt andre la eg på meg 7 kg.. I dette håper eg egentlig at eg ikke legger på meg noe som helst! Men regner med at eg må nok legge på meg et par kg på slutten vertfall. De kommer vel snikende uansett :)
 
Legger den til jeg! =) kan jo være en grei oversikt uansett om det er "riktig eller feil" med de der 2 kilo i starten =)
Stemmer her hvertfall :P
 
Til slutt er det jo også bare en på gjennomsnittlig 3,5 kg som kommer ut, så det er mye væsker og annet å skylde på. :-P Jeg er allerede opp ca 8 kg. Én kilo i uka er litt mye.... Første gang la jeg på meg over 30 kg, og andre gang "bare" 23, så jeg håper det ikke blir altfor ille denne gangen. Og at jeg tar det av igjen mens jeg ammer nå også.
 
Forrige gang la jeg på meg 6kg nesten før jeg hadde tissa på pinnen
Men ingenting er kommet på så langt, håper jeg klare å være litt flinkere denne gangen med mat og snop. Det tar tid å få kiloene av igjen, spesielt om ammingen ikke går som planlagt.
 
Ble så glad for å se dette! Jeg gikk opp 10 kr ved hvert av de to tidligere svangerskapene, med andre ord ganske lite. Og det kom sent. Denne gangen har jeg gått opp 3,5 kg på syv uker. Er tynn i utgangspunktet og småspist av meg (173 cm og 57 kg til vanlig) så jeg ble mildt sagt sjokkert da jeg gikk på vekten i går!
 
veldig greit å ha =) men syns det var litt mye, men sikekrt derfor det e gjenomsnitt jeg la på meg 1kg fra uke 12+4 til 16+2
 
Skjønner ingenting jeg. Har ikke gått opp noe siden jeg veide meg hos legen i uke 5. Er nå i uke 16... Håper ikke det er grunn til bekymring. Spiser godt og har ikke vært kvalm el kasta opp heller..
 
Er 18 uker idag og har gått opp litt over 6 kg.. 
Er ganske liten fra før av da, så det er ikke SÅ ille i grunn =) Hihi
 
Jeg er i uke 20, men veier det samme som jeg veide før graviditeten (55 kg), det kan hende jeg gikk ned de første ukene..men håper vekta kommer sakte men sikkert som det skal hehe :)
 
Back
Topp