Kjøttfrie middager

Boblefrua

Forumet er livet
Har dere det?
 
Hender seg, men da er det nok suppe. [emoji28]
 
Ja, flere ganger uken. Forskjellige supper, pannekaker, fiskemiddager. Taco med linser og bønner istedenfor kjøttdeig
 
Sjelden. Helst kun når det er suppe
 
Vegetar mener du? Eller tenker du at fisk også er kjøttfritt? Vi har stort sett 3 fiskemiddager og en vegetarmiddag i uken. :)
 
Innimellom. Pannekaker, taco med bønner/linser i stedet for kjøtt, pastaretter med grønnsaker/sopp, kikertkarri.
 
Minst en gang i uken :)

Favoritten er Vegetarnachos <3

Surr løk og hvitløk, bland i hakkede tomater, kidneybønner, mais, paprika, ris, kikerter og evt annet etter ønske. Krydre med tacokrydder(gjerne hjemmelaget) og la putre noen minutter. Legg nachochips i bunn av en ildfast form, hell blandingen over. Ringle over creme fraiche, strø på revet ost og gratiner i ovnen. Server med guacamole og nachochips. Himmelsk!!
 
To ganger i uken om fisk ikke regnes som kjøtt :) Kjøper ulike poser med vegetarretter i Sverige. Har fått en favoritt i "veggie pucker" med basilikum! Fantastisk gode! Ellers blir det supper og salater med diverse annen snacks :)
 
Annenhver dag omtrent :)
Masse godt å lage uten kjøtt, feks. falaffel, burritos med bønner, masse gode supper, salater med egg eller oster (feta, halloumi ect.), pasta med grønnsaker gratinert i ovnen, vegetarburger osv osv :D
 
Ca 1 dag i uka, men kan variere fra 0-3 alt ettersom hva jeg planlegger. Det blir som regel, Grønnsakssuppe med veganske scones, tomatsuppe med pasta, egg og hvitløksbrød, grønnsaks grateng, vegetar/veganske gryter med grønnsaker, bønner/linser, kikkerter og ris/brød til.

Jeg og eldste liker godt masse vegetar, min far som spiser her omtrent daglig er ikke like fornøyd og småen spiser ikke middager om det ikke er pølse eller egg [emoji14]
 
Joda, spiser f.eks pannekaker og grøt. Mannen må ha kjøtt til hver eneste middag da, så han spiser jo pannekaker med bacon og grøt med spekemat ;)
Men vi spiser nok aldri "vegetar"-retter.
 
Ja, tomatsuppe, grønnsakssuppe elller kjøttfri omelett er noe av det vi pleier å ha
 
Hender, men ikke fast [emoji14]
 
Vi er ganske flinke på det, evt dårlige på fullstendig middag;) har gjerne pasta/ris uten kjøtt 1-2 ganger i uka, pannekaker annenhver uke. Pizza uten kjøtt også av og til.
 
Sjelden. Grøt og grønnsakssuppe må vel være det eneste jeg kommer på i farta
 
Vi har fisk 2 dager i uken + 1 dag suppe (suppa varierer mellom med/uten kjøtt) [emoji4]
 
Vi har hvertfall ett vegetarmåltid i uka, ofte to. Og så 2-3 fiskemåltider. Så hverdagsmiddagene er stort sett uten kjøtt. Godt for helse og miljøet, og lommeboka :)
 
Back
Topp