Kjøper dere nye klær til 17.mai?

Nei, bruker av det vi har, med mindre hun faktisk trenger noe nytt rundt den tida. Da pleier jeg å kjøpe noe som kan brukes ellers til pyntede anledninger :)
 
Bruker stort sett det vi har. Håper dressen fra fjorårets bryllup passer her, men kanskje på tide å sjekke ut snart:)
 
Her pleier vi å kjøpe nytt som regel men ikke i år for han har en bukse som kun er brukt en gang
 
Hvis fintøyet passer, bruker vi det. Hvis ikke pleier jeg strikke noe og kjøpe noe/bruke noe vi har fra før.
 
Eldste har i alle sine år brukt de gamle festdraktene etter meg og min søster. Nå er jeg litt usikker på om hun ønsker festdrakt eller noe annet i år. Om hun ønsker andre klær så får hun nytt tenker jeg, blir hvertfall nye sko uansett.

Småen kommer ann på om han har behov for eller om han har pene klær som passer :)
 
Bruker det vi har, men kjøpte ny(brukt) festdrakt til eldsta i fjor som hun kan bruke igjen i år. Poden har litt småfint tøy han kan bruke fra før.
 
Svigermor har bunader i alle aldre fra baby til konfirmant, så me tenkte kjøpe nytt om 11 år... :)
 
Hvis vi har, bruker vi :) Men vokser jo i et greit tempo ennå [emoji14]
 
De har hatt festdrakter og fått nye ved behov. Yngste arver etter mellomste.

Eldste har nå begynt i korpset, så da blir det jo annerledes for hans del. Kjøper nok i år ei svart pen bukse uten hull på knærne om han skal gå i bukse og korpsgenser. Fra neste år uniform.
 
Har kjøpt festdrakt, den passer neste år også :)
 
Kjøpte en brukt bunad til babyen og eldstemann passer bunaden fra i fjor :)
 
Ungene har bunad (Rutaliv og råndastakk/rutavest og nikkers), de holder 2-3 år per str, jeg legger de ut etterhvert. Svigermor som kjøper de, kommer til å gå i arv til våre og svigerinna mi sine barn. Jeg kjøper inn skjorter, strømper og sko ved behov.

Selv har jeg bunad, så jeg kjøper normalt sett ikke noe til meg selv, men i år er jeg gravid, så da skal jeg kjøpe meg en kjole. Håper på fint vær så jeg ikke fryser ihjel uten ullstakken ;)
 
Nja. Eldste har fått ny og jeg kjøper meg nok ny. Minste tror jeg får bruke min gamle bunad. Tror hu er stor nok til å passe den i år faktisk :)
 
Jeg har bunad og mannen har fått bunad i fjor

Ungene har festdrakter som varer noen år. Yngste arver fra mellomste. Så jeg har kjøpt nye når de har vokst fra dem
I år trenger ingen. Annet enn ei skjorte eller to
 
Back
Topp