Kjøpe vogn fra utlandet

AnneMy

Juni2012 rocks
VIP
Er det noen som har erfaring på det området? Har hele tiden tenkt å kjøpe brukt, men om du får helt ny vogn til en billig peng så er det absolutt ett alternativ;) hvor mye kan man spare, og hvilken nettbutikker anbefaler dere? Tenker på TFK vogn.
 
Jeg har nettopp kjøpt TFK vogn fra Tyskland. Sportsvogn med bag, adapter til vogn, bilsete og isofixsete til bilen. Kjøpte hos Kiddies24.de:)

Sparte ca 5000,- mot å kjøpe det her i Norge:)
 
Husk at du må tolle når du kjøper i nettbutikk, da. Det er billig å bare dra over grensen liksom. Jeg fikk hele vognen med to bager, regntrekk, fottrekk, stelleveske, dyne, pyte, laken til samme pris som bare understell og ene bagen i norge.

Det ligger uansett mye fint ute på finn.no. Det eneste jeg har skaffet nytt er vognen fordi jeg ikke fant den brukt noen steder, og tilbudet vi fikk i butikken var bra. Jeg synes du skal gå for brukt, det sparer lommeboken din samtidig som det sparer miljøet, men du kan fremdeles være kresen. Har de behandlet vognen riktig er den høyst sannsynlig i like god stand som da den var helt ny.
 
Det er ikke toll på barneutstyr fra Tyskland. Men 25% moms må man regne med.

Sparte fortsatt litt over 5 lapper!
 
Dere må gjerne legge ut link til stedet dere har kjøpt barnevognen. Jeg vil også kjøpe TFK twister, Sidene jeg har anskffet TFK twist duo. Bare 20 mnd mellom jentene.
 
Jeg tenkte på å kjøpe vogn fra utlandet sist, men så tenkte jeg litt på hva om det blir en feil på vogna? Ikke bare bare å bytte den da når man har kjøpt den i utlandet.
 
Ta en sjekk på babybutikkene i nærmiljøet etter evt. tilbud før dere bestiller på nett. Jeg kjøpte TFK Joggster Twist m/hardbag og MaxiCosi bilsete med Easyfix-base hos Barnas Hus nå i januar. Fordi det akkurat da var 3 stk tilbud som vi kunne kombinere, så sparte vi faktisk 4300,- i forhold til fullpris der også på disse to varene bare. (2000 på vogna, 1200 på bilsetet og 10% på hele summen.) Og vi har en butikk i nærheten å dra til om det skjer noe med varene;)
 
Vi kjøpte også på kiddies24.de denne gangen. Sparte vel rundt 6000 kr på TFK twinner twist duo, da med sportsdeler, 2 hardbagger, bilstoladapter og litt småting som regntrekk og koppholder ol. Betaler ikke toll, men norsk moms på 24%. Dersom du logger inn på siden får du prisen oppgitt uten tysk moms, og da er det enkelt å regne ut hvor mye det blir kostende totalt. Norsk moms betales i etterkant, men de trekker fra tysk moms fra kjøpesummen. Er selvfølgelig en fordel å kjøpe i Norge mtp at det er bare å stikke innom en butikk dersom noe skulle gå istykker, men jeg syntes det var såpass mye å spare og de skal vist ha god kundeservice. Satser jo på at vognen skal holde :) Har aldri hatt behov for å levere inn en barnevogn til reparasjon så langt :)
 
Takk for svar alle sammen:) klarer ikke helt å bestemme meg enda, så har heldigvis litt tid på meg enda.
 


Mortania skrev:
Husk at du må tolle når du kjøper i nettbutikk, da. Det er billig å bare dra over grensen liksom. Jeg fikk hele vognen med to bager, regntrekk, fottrekk, stelleveske, dyne, pyte, laken til samme pris som bare understell og ene bagen i norge.

Det ligger uansett mye fint ute på finn.no. Det eneste jeg har skaffet nytt er vognen fordi jeg ikke fant den brukt noen steder, og tilbudet vi fikk i butikken var bra. Jeg synes du skal gå for brukt, det sparer lommeboken din samtidig som det sparer miljøet, men du kan fremdeles være kresen. Har de behandlet vognen riktig er den høyst sannsynlig i like god stand som da den var helt ny.

Feil. Man må betale moms. Jeg ringte tollvesenet på mandag og fikk vite at nesten alt er tollfritt bortsett fra klær og næringsmidler :) Om man er usikker er det bare å ringe tollvesenet. Man må betale moms om varen koster over 200kr, men ikke toll :)
 
Jeg vurderer å bestille dette fra kiddies24.de:
Sportsvogn + 2 bager (den ene fungerer som et sete også)


Regntrekk og uv-nett




Fleece fotpose og fottrekk


Adaptere til maxi cosi

Søskenbrett

Kaaanskje denne

Og bade"stasjon"


Hvis jeg skal ha alt dette vil det komme på ca 10300kr, inkludert norsk moms. Tør ikke tenke på hva jeg måtte ha betalt i Norge :p

(kommer nok ikke til å kjøpe alt dette... Kanskje)
 
Oj så masse fint! Å ingen tvil på at du sparer noen tusen-lapper der;) Samme vogn vi vil ha, men med vanlig hard-bag. Å den der søsken greia en kan feste på er jo genial:-)
 


AnneMy skrev:
Oj så masse fint! Å ingen tvil på at du sparer noen tusen-lapper der;) Samme vogn vi vil ha, men med vanlig hard-bag. Å den der søsken greia en kan feste på er jo genial:-)


Med bag og sporstdel kommer det på 4500kr inkludert norsk moms :) 
Dvs at dere sparer ca 4100kr 
 


Flangre skrev:
Er selvfølgelig en fordel å kjøpe i Norge mtp at det er bare å stikke innom en butikk dersom noe skulle gå istykker, men jeg syntes det var såpass mye å spare og de skal vist ha god kundeservice. Satser jo på at vognen skal holde :) Har aldri hatt behov for å levere inn en barnevogn til reparasjon så langt :)



Man trenger ikke bilforsikring heller om man ikke kræsjer ;) Neida, men poenget mitt var mer det at det _kan_ være tilbud i Norge også som så og si matcher prisene fra Tyskland (vi sparte som sagt over 4300 kr på vogn og bilsete) - og HVIS noe skulle skje så er det unektelig litt enklere. Men før vi snublet over tilbudet på Barnas Hus i januar så vurderte vi selv å bestille fra Tyskland pga. stor prisforskjell. Jammen mye å tjene på å være litt bevisst - på tilbud i Norge eller nettbutikker i utlandet :)
 


LittleMonkey skrev:


Mortania skrev:
Husk at du må tolle når du kjøper i nettbutikk, da. Det er billig å bare dra over grensen liksom. Jeg fikk hele vognen med to bager, regntrekk, fottrekk, stelleveske, dyne, pyte, laken til samme pris som bare understell og ene bagen i norge.

Det ligger uansett mye fint ute på finn.no. Det eneste jeg har skaffet nytt er vognen fordi jeg ikke fant den brukt noen steder, og tilbudet vi fikk i butikken var bra. Jeg synes du skal gå for brukt, det sparer lommeboken din samtidig som det sparer miljøet, men du kan fremdeles være kresen. Har de behandlet vognen riktig er den høyst sannsynlig i like god stand som da den var helt ny.

Feil. Man må betale moms. Jeg ringte tollvesenet på mandag og fikk vite at nesten alt er tollfritt bortsett fra klær og næringsmidler :) Om man er usikker er det bare å ringe tollvesenet. Man må betale moms om varen koster over 200kr, men ikke toll :)

Toll, moms, samma faen det vel? Pirk much?
 


Mortania skrev:


LittleMonkey skrev:


Mortania skrev:
Husk at du må tolle når du kjøper i nettbutikk, da. Det er billig å bare dra over grensen liksom. Jeg fikk hele vognen med to bager, regntrekk, fottrekk, stelleveske, dyne, pyte, laken til samme pris som bare understell og ene bagen i norge.

Det ligger uansett mye fint ute på finn.no. Det eneste jeg har skaffet nytt er vognen fordi jeg ikke fant den brukt noen steder, og tilbudet vi fikk i butikken var bra. Jeg synes du skal gå for brukt, det sparer lommeboken din samtidig som det sparer miljøet, men du kan fremdeles være kresen. Har de behandlet vognen riktig er den høyst sannsynlig i like god stand som da den var helt ny.

Feil. Man må betale moms. Jeg ringte tollvesenet på mandag og fikk vite at nesten alt er tollfritt bortsett fra klær og næringsmidler :) Om man er usikker er det bare å ringe tollvesenet. Man må betale moms om varen koster over 200kr, men ikke toll :)

Toll, moms, samma faen det vel? Pirk much?


Hehe, toll og moms er ikke det samme 
 
Da er vogna bestilt, og jeg kan bare vente:-) ble fra kiddies24. Fikk både vogn å bag pluss regntrekk til begge delene til under butikkpris på bare vogn uten bagdel her hjemme, så godt fornøyd:-)
 


OptimistHoppa skrev:


Flangre skrev:
Er selvfølgelig en fordel å kjøpe i Norge mtp at det er bare å stikke innom en butikk dersom noe skulle gå istykker, men jeg syntes det var såpass mye å spare og de skal vist ha god kundeservice. Satser jo på at vognen skal holde :) Har aldri hatt behov for å levere inn en barnevogn til reparasjon så langt :)



Man trenger ikke bilforsikring heller om man ikke kræsjer ;) Neida, men poenget mitt var mer det at det _kan_ være tilbud i Norge også som så og si matcher prisene fra Tyskland (vi sparte som sagt over 4300 kr på vogn og bilsete) - og HVIS noe skulle skje så er det unektelig litt enklere. Men før vi snublet over tilbudet på Barnas Hus i januar så vurderte vi selv å bestille fra Tyskland pga. stor prisforskjell. Jammen mye å tjene på å være litt bevisst - på tilbud i Norge eller nettbutikker i utlandet :)

Joda, helt enig. Ett slikt tilbud er jo så klart å foretrekke :) Men det beste tilbudet vi har kommet over er -2000 kr på TFK og da kunne ikke andre tilbud kombineres, så ... Og fra Tyskland sparte vi som sagt 6000 kr på bare vogna :) Huff, det er dyrt å få barn
 


Mortania skrev:


LittleMonkey skrev:


Mortania skrev:
Husk at du må tolle når du kjøper i nettbutikk, da. Det er billig å bare dra over grensen liksom. Jeg fikk hele vognen med to bager, regntrekk, fottrekk, stelleveske, dyne, pyte, laken til samme pris som bare understell og ene bagen i norge.

Det ligger uansett mye fint ute på finn.no. Det eneste jeg har skaffet nytt er vognen fordi jeg ikke fant den brukt noen steder, og tilbudet vi fikk i butikken var bra. Jeg synes du skal gå for brukt, det sparer lommeboken din samtidig som det sparer miljøet, men du kan fremdeles være kresen. Har de behandlet vognen riktig er den høyst sannsynlig i like god stand som da den var helt ny.

Feil. Man må betale moms. Jeg ringte tollvesenet på mandag og fikk vite at nesten alt er tollfritt bortsett fra klær og næringsmidler :) Om man er usikker er det bare å ringe tollvesenet. Man må betale moms om varen koster over 200kr, men ikke toll :)

Toll, moms, samma faen det vel? Pirk much?

Haha! Skatt, refusjon, samma faen det vel? NOT! Toll og moms.... 2 gaaaaanske forskjellige ting frøken.
 
Back
Topp