Kjøpe brukt til barnehage start

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg driver å ser etter klær til barnehagesart i oktober.
Hva lønner deg seg å kjøpe brukt?
Har kjøpt en vinterdress og en tynn softshelldress brukt hittil.
Hun er 10mnd når hun starter
 
Ikke kjøp sko, de bør være nye til hvert barn. Ellers antar jeg din bruker str 80? Der sliter jo de færreste ut klærne så du kan egentlig fint kjøpe alt brukt av tøy. Men ikke sko :)
 
Ikke kjøp sko, de bør være nye til hvert barn. Ellers antar jeg din bruker str 80? Der sliter jo de færreste ut klærne så du kan egentlig fint kjøpe alt brukt av tøy. Men ikke sko :)

Sko kjøper jeg ikke til vinteren, så blir helt nye til våren tipper jeg :)

Blir nok str 80/86 ja :)
 
Alt av klær kan du fint kjøpe brukt. Ull og fleece som mellomlag er veldig kjekt å ha. Skoposer kan du også fint kjøpe brukt.
Her har vi vært så heldig og arvet mye tøy og dresser. Har brukt nesten utelukkende brukt tøy i barnehagen og heller spart nytt tøy til hjemmebruk hvor det ikke blir så slitt.
 
Sko kjøper jeg ikke til vinteren, så blir helt nye til våren tipper jeg :)

Blir nok str 80/86 ja :)

Da ville jeg fint kjøpt det meste brukt altså. Klespakke, dresser. Eneste er å være litt obs på regntøy da det mister litt effekt om det er vasket feil.
 
Da ville jeg fint kjøpt det meste brukt altså. Klespakke, dresser. Eneste er å være litt obs på regntøy da det mister litt effekt om det er vasket feil.

Regntøy har vi arvet 2 sett av, og aner ikke hvordan det er vasket, men får evt kjøpe ett nytt sett om vi ser det skulle være dårlig :)
 
Om du har en god dress feks reima så trenger du ikke regntøy
Finnes mange å få kjøpt brukt
Om baret tåler ull anbefaler jeg det foran fleece
 
Nøstebarn ullfleecedress er gull å ha under dresen på kalde dager. Jeg har kjøpt den brukt på Finn i to størrelser. Knallfornøyd!
 
Mesteparten lønner seg å kjøpe brukt, utenom sko (pensko kan fungere, da, og Stonz e.l. før de går skikkelig). De sliter som regel lite på klærne når de er små, her i huset har ikke den store slitasjen kommet før 5-6 årsalderen og da hovedsakelig på knærne. Og det meste kan uansett lappes ellers sys, så klærne brukes også til neste. :) Ang. regntøy så kan det dessverre være vanskelig å lappe, men du kan sjekke brukt regntøy for hull med å holde lommelykten på innsiden og se hvor det slipper gjennom lys. Ellers så kan jeg varmt anbefale PoP yttertøy (og klær generelt, holder seg godt etter maaange vask og har god gjensalgspris), særlig hvis du bor i nærheten av en fysisk butikk. De reparerer nemlig yttertøy til selvkostpris/gratis hvis man er veldig god kunde, uavhengig av hvor gammelt tøyet er.
 
Om du har en god dress feks reima så trenger du ikke regntøy
Finnes mange å få kjøpt brukt
Om baret tåler ull anbefaler jeg det foran fleece

Har kjøpt en brukt remiadress, men det er vinterdress :)
Vi har allerede 2 sett regntøy som vi fikk arve :)

Her har jeg ikke tenkte å kjøpe fleece [emoji28]
Jeg strikker mye, så tjukk ull håper jeg på å fikse selv :)
 
Her kjøper jeg ikke parkdresser eller sko brukt. Parkedresser vil jeg gjerne skal tåle en del vann, og de jeg har arvet var så dårlig at de ble våte gjennom med en gang. Har heller kjøpt til 50% på barnihagen.no eller outlet butikker.
 
Back
Topp