Kjøp du elsket og hatet til babyen

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Sniker fra august 2018!

Hvilke kjøp var gode til deres augustbaby og hvilke kunne dere latt vær? :)
 
Sniker fra august 2018!

Hvilke kjøp var gode til deres augustbaby og hvilke kunne dere latt vær? :)

Vi kjøpte mye til eldste i 2015 som var heeelt unødvendig. Men som har blitt brukt til yngste født nå i august. Mye avhenger bare av «hvordan» ungen er :p

Med eldste hadde vi ikke behov for ting som new born seat og bilstolpose f.eks.
De tingene har vært superkjekk med yngste.

Mitt råd er, kjøpt kun det aller mest nødvendige. Og heller kjøp ting etter ungen er født om dere ser behovet. Vi hadde bæresele tiø begge, men sjelden brukt da eldste hata den, og med yngste klarer jeg ikke bære.

Babynest er helt fantastisk! Begge ungene våre har elska det.

Babygym begynte våre unger å bruke rundt 3 mnd alderen. Lekematte når ungen begynner å rulle og vil krabbe :p

Vippestol har vært kjekt, men kunne klart oss uten :) fikk kjøpt billig brukt så da gjorde vi det :) vugge kjøpte vi til eldste og helt bortkasta. Yngste likte heller ikke den.

Bed side crib har vi og brukes nesten hver natt :) men med eldste fikk vi brukt det da hun kun ville sove oppå oss.

Kjøp gulpekluter, omslagsbodyer, seng om dere ikke samsover, babynest, og bilstol. Kommer langt med det ;) vogn er jo kjekt da :p
 
Vi kjøpte mye til eldste i 2015 som var heeelt unødvendig. Men som har blitt brukt til yngste født nå i august. Mye avhenger bare av «hvordan» ungen er :p

Med eldste hadde vi ikke behov for ting som new born seat og bilstolpose f.eks.
De tingene har vært superkjekk med yngste.

Mitt råd er, kjøpt kun det aller mest nødvendige. Og heller kjøp ting etter ungen er født om dere ser behovet. Vi hadde bæresele tiø begge, men sjelden brukt da eldste hata den, og med yngste klarer jeg ikke bære.

Babynest er helt fantastisk! Begge ungene våre har elska det.

Babygym begynte våre unger å bruke rundt 3 mnd alderen. Lekematte når ungen begynner å rulle og vil krabbe :p

Vippestol har vært kjekt, men kunne klart oss uten :) fikk kjøpt billig brukt så da gjorde vi det :) vugge kjøpte vi til eldste og helt bortkasta. Yngste likte heller ikke den.

Bed side crib har vi og brukes nesten hver natt :) men med eldste fikk vi brukt det da hun kun ville sove oppå oss.

Kjøp gulpekluter, omslagsbodyer, seng om dere ikke samsover, babynest, og bilstol. Kommer langt med det ;) vogn er jo kjekt da :p

Takk for mange fine tips :)
 
Kjøp det meste når behovet faktisk kommer. Erfaring fra tre barn sier at hva man trenger kommer an på barnet. Også med klærne er de ulike. Første passet ikke strømpebukser, mens sistemann kan ikke ha noe annet (rund som en kule kontra slank). Førstemann skulle ikke ligge for seg selv, kun bæres, ergo sjal/bæresele. De to andre leker fint alene, ergo babygym. Noen klær og bleier, så kommer du langt. Pluss en salve til brystvortene dine!
 
Vi hadde ikke klart oss uten babynest og vippestol, hun hadde kolikk og likte seg ikke på gulvet. Likte derimot å sove i nestet sitt og å vippe i stolen sin :happy: Bæresjalet likte hun ikke!
 
Her er det en del søtt yttertøy som ikke har blitt brukt. Ender alltid opp med å bruke den samme ulldressen og eventuelt teppe ute. Kjøpte også ett par swaddles vi aldri brukte. Hun hatet å bli swaddlet. Ellers har vi hatt mye bruk for babynestet og vippestol og bæresele har også blitt brukt i perioder.
 
Ting med hetter.
Det er seriøst det teiteste som selges til babyer som bare ligger og veiver [emoji28]

En annen ting er å forvente klesstørrelsen til en viss alder. Julekjolene var sååå trange [emoji28]

Slenger meg også på det å vente og se til behovet melder seg. Vugga er nesten ikke brukt denne gangen. Vippestolen står relativt ubrukt.. Vogna er knapt brukt (bruker heller sjal).
 
Takk for mange fine tips dere :)

Ang hette så er det eneste jeg foreløpig har kjøpt med hette sånn bamsedress fra HM, en jakke med bamseører og nøstebarn sin ullfleecedress. Mer blir det ikke!

Soveplass venter vi litt med tror jeg, har et hybrid mellom babynest og bedsidecrib liggende (babynest med harde kanter rundt) som vi tenker prøve ut første månedene. Ellers skrur vi bare opp sprinkelsengen. Allerede kjøpt mye, men ser jeg kan roe ned shoppingen av klær noen hakk ;)
 
Takk for mange fine tips dere :)

Ang hette så er det eneste jeg foreløpig har kjøpt med hette sånn bamsedress fra HM, en jakke med bamseører og nøstebarn sin ullfleecedress. Mer blir det ikke!

Soveplass venter vi litt med tror jeg, har et hybrid mellom babynest og bedsidecrib liggende (babynest med harde kanter rundt) som vi tenker prøve ut første månedene. Ellers skrur vi bare opp sprinkelsengen. Allerede kjøpt mye, men ser jeg kan roe ned shoppingen av klær noen hakk ;)
Cosyfix ammeputa hadde jeg heller ikke klart meg uten forresten! Den elsker jeg :p
 
Bæretøy er gull her i huset, altså var vogna bortkasta penger [emoji28] iallefall foreløpig! Badebalje er greit å ha! Men sånn "skje" som ungen liksom skal ligge i under bading er bare i veien. Og av stelleprodukter har jeg kun brukt Lykkelig som liten sin badeolje og potetmel fram til nå.. og en sjelden gang litt inotyol-salve. Og vanlig olivenolje til babymassasje.
 
Sniker fra august 2018!

Hvilke kjøp var gode til deres augustbaby og hvilke kunne dere latt vær? :)

Kortermede bodyer ble ikke brukt her. Det ble et bomkjøp. Og samme som wendyailin så ble ikke noe særlig stelleprodukter brukt. Kun inotyol og nøytral babyolje til bad. Bleier str 1 trengte vi ikke. Hun var stor nok til å passe 2 :)

Det jeg føler er de beste kjøpene er vogna som vi kan feste bilstolen på, og bæretøy :)
 
Alt i tynn ull og tynne ullsokker :) i tillegg var det virkelig helt topp med elastisk bæresjal [emoji7][emoji7] stelleprodukter har vi ikke trengt mye av, kun klut, vann og litt talkum :) nøstebarnteppet til mor Signe er ganske uunnværlig, strikket det i silkeull.
 
Kunne latt vær å kjøpe bleier str 1, brystsalve og vanlige ammeinnlegg. Går kun i ullammeinnlegg som jeg sverger til [emoji7]
 
Fine fine fine klær kunne jeg spart meg for. Nektet å høre på de som sa at det går mest i body og strømpebukse [emoji23] for det gjør det nemlig. Hadde alt for mye klær. Å det beste var vell et babynest å kunne legge han fra seg i, som han følte seg trygg i. Selv om han vokste fort ut av det pga høye kanter..

Jeg vet hvertfall til nestemann at jeg ikke trenger å ha ALT klart. Ingenting blir som planlagt. Skrudde opp senga 2 uker før han kom, har ikke brukt den før nå nåe han er over 4 mnd.
 
Vi kjøpte mye til eldste i 2015 som var heeelt unødvendig. Men som har blitt brukt til yngste født nå i august. Mye avhenger bare av «hvordan» ungen er [emoji14]

Med eldste hadde vi ikke behov for ting som new born seat og bilstolpose f.eks.
De tingene har vært superkjekk med yngste.

Mitt råd er, kjøpt kun det aller mest nødvendige. Og heller kjøp ting etter ungen er født om dere ser behovet. Vi hadde bæresele tiø begge, men sjelden brukt da eldste hata den, og med yngste klarer jeg ikke bære.

Babynest er helt fantastisk! Begge ungene våre har elska det.

Babygym begynte våre unger å bruke rundt 3 mnd alderen. Lekematte når ungen begynner å rulle og vil krabbe [emoji14]

Vippestol har vært kjekt, men kunne klart oss uten :) fikk kjøpt billig brukt så da gjorde vi det :) vugge kjøpte vi til eldste og helt bortkasta. Yngste likte heller ikke den.

Bed side crib har vi og brukes nesten hver natt :) men med eldste fikk vi brukt det da hun kun ville sove oppå oss.

Kjøp gulpekluter, omslagsbodyer, seng om dere ikke samsover, babynest, og bilstol. Kommer langt med det ;) vogn er jo kjekt da :p

Signerer denne
 
Mye er allerede nevnt. Men vi har likt svært godt smikke med samlekopp (Babybjörn sin vi hadde), som kunne vaskes i vasken etter måltid. BabyCall har vært utrolig kjekt. Og selvfølgelig Dwinguler lekematte, finnes ikke bedre :)
 
Back
Topp