Kjøkken

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva er viktigst for deg på et kjøkken av spiseplass og benkeplass?

Og hva er viktig på kjøkkenet ditt generelt?
 
Jeg syntes begge deler er viktig, men man kan ikke alltid få alt. Så om det er en spisestue man kan bruke mye, hadde jeg ofret spiseplass til fordel før benkplass. Men om det ikke var spisestue så skulle jeg hatt spiseplass på kjøkkenet.

Jeg har ett lite og ugunstig kjøkken, med lite benkplass så bruker ofte spisebordet. For min del er skapplass, benkplass og spisebord veldig viktig. Har spisebord men lite skapplass og ennå mindre benkplass [emoji14]
 
Har ikke spiseplass på kjøkkenet, har spisebordet på stua. Funker fint.
Har dog aldri følt at jeg har nok benkplass på ett kjøkken...
 
Har aldri i mitt liv (og gjennom 8 bosteder som aktiv kjøkkenbruker) hatt nok benkeplass [emoji23]

Spiseplass er ikke så nøye [emoji6]
 
Hva er viktigst for deg på et kjøkken av spiseplass og benkeplass?

Og hva er viktig på kjøkkenet ditt generelt?

Jeg har i dag MASSE benkeplass (øy med barløsning), men ikke spisebord. Kjempe irriterende. Så tilstrekkelig spiseplass er viktig syns jeg. Men kan du ha spiseplassen en annen plass, til fordel for mer benkeplass, så hadde jeg valgt det.

Benkeplass er også viktig, men tenker og at sammenhengende benkeplass er det aller viktigste. Altså at ikke benkeplaten blir stykkevis og delt opp i små områder av koketopp, vask osv. Minimum 120 cm samlet bredde syns jeg.

Ellers har nok stikkontakter (helst i benk), nok skuffer og bred koketopp vært viktig for meg.
 
Last edited:
At vi har god skap og- benkeplass. Har ulike sider på kjøkkenet, Dvs. jeg har egen glutenfri side. Ellers at det er plass til en trivelig sittegruppe . Og viktigst av de to, benkeplass
 
Etter å ha bodd i et lite hus med et lite kjøkken i noen år nå så må jeg si at benkeplass er mye viktigere for meg enn spiseplass!
 
Spiseplass er uviktig. Benkeplass litt viktig. Skapplass veldig viktig.
 
Kommer an på størrelse på kjøkken og stue generelt. Vi har stor stue og lite kjøkken. Så vi har åpen løsning. Masse sammenhengende benkeplass på kjøkkenet, og spisestue på stua mot kjøkkenet. Et bord tar mye plass- derfor valgte vi spisestue som eneste bordet.
 
Ja takk begge deler. Bygger hus med stort kjøkken så bli mange meter benkeplate og spisebord på kjøkkene. Kjøkkene går på bekostning av stua så blir ikke plass til spisestue men kjenner det ikke gjør noe :)
 
Ser ut som de fleste tenker som meg her. Spisestue kommer til å være rett utenfor kjøkkenet, så jeg føler det egentlig er litt unødvendig med spiseplass på kjøkkenet, men samboer virker uenig. Jeg ønsker egentlig å flytte på dørene og, for å slippe et "delt" kjøkken som man må gå gjennom for å komme på badet/do.
Hm... Får måle litt mer
 
Har begge deler, men minst 1,5 meter av benkeplata er alltid full av rot. Alle slenger i fra seg alt mulig der, og det ligger alltid en haug med post og reklame der. Men syns også at jeg aldri får nok benkeplass, kunne godt hatt mer ;)
 
Har begge deler, men minst 1,5 meter av benkeplata er alltid full av rot. Alle slenger i fra seg alt mulig der, og det ligger alltid en haug med post og reklame der. Men syns også at jeg aldri får nok benkeplass, kunne godt hatt mer ;)
Høres kjent ut med det rotet :eek: så det må jeg også tenke på, siden det mest sannsynlig kommer til å bli slik på nytt kjøkken med inngangsparti ved kjøkkenet [emoji14] takk for påminnelsen :)

Har litt problemer med å innrede fordi hodet mitt gjerne vil flytte på dørene, men samboer skjønner ikke at det skal være nødvendig fordi det er et stort rom. Får vel bare tvinge det gjennom :D
 
Har begge deler, men minst 1,5 meter av benkeplata er alltid full av rot. Alle slenger i fra seg alt mulig der, og det ligger alltid en haug med post og reklame der. Men syns også at jeg aldri får nok benkeplass, kunne godt hatt mer ;)
Hvor mange kvm kjøkken ha du? :)
 
Har lite kjøkken og stor stue så vi har åpen løsning. Tenker å fjerne kjøkkenbordet slik at vi kan få mer benkeplass. Til nå så er toppen på komfyren godt brukt som benk :p
Benkeplass og skapplass er veldig viktig for meg.
 
Hvor mange kvm kjøkken ha du? :)

18-20 kvadrat kanskje? Vet ikke sikkert, ikke helt firkanta og med 3 dører, men klarte å finne en ok løsning, så fikk mye benkeplass sammenhengende. Benken går i en U, med vask på en side, koketopp på en side og en side som er litt lenger enn den med vasken som er bare benkeplass.
Måtte gå og måle :p Med vask er 1,55, med koketopp er 2,10 og bare benk er 2,40. Målt hvor jeg står, så inne med veggen er den jo lenger.
 
Det er ofte hyggeligere å sitte på kjøkkenet enn i stua synes jeg, jeg er veldig en kjøkkenperson :) Men her jeg bor nå er det lite kjøkken, men stor spisestue. De idiotene som bygde kjøkkenet valgte å ha en barløsning, noe jeg aldri kommer til å forstå. Benken der er smalere, og det er allerede få skap der, og denne "flotte frokostbaren" har vel blitt brukt til å spise frokost ved en hel gang på tre år :p Barstolene der ble brukt som klesstativ, noe som igjen gjorde at hele den innerste delen av det smale kjøkkenet ble ganske full...

Hvis kjøkkenet har plass, så er det hyggelig å ha en sitteplass der, gjerne med benk å sitte på :D
Men, ikke på bekostning av skap og benkeplass, og hvertfall ikke hvis det alt finnes en annen sitteløsning, som spisestue..
 
Benkeplass :) Vi har spisestuen rett ved siden av kjøkkenet, så har bare noen barkrakker ved kjøkkenøyen. Hadde egentlig ikke trengt å ha de der en gang.
 
Back
Topp