Kiropraktor

Mamma_90

Flørter med forumet
Noen som har gått til kiropraktor i graviditeten? Bekkenet blir bare verre og verre og lurer nå på om jeg kan ha låsning i tillegg [emoji53] men fysioterapeuten er ikke så begeistret for bruk av kiropraktor under graviditet, men går god for det så lenge det ikke blir overdreven bruk. Blir litt bekymret over det er "verdt" å kanskje få disse seinkomplikasjonene med å korrigere på et allerede løst og svakt bekken [emoji12]
 
Har gått til kiropraktor, han har fått bekkenlåsningen i hofta litt mer på plass, og "knekker opp" ryggen og nakken som sikkert blir belastet feil pga bekkenet. Han rører ikke bekkenløsningen( symfysebeinet), fysioterapeuten sa ingen ting på at jeg hadde vært til kiropraktor -lengre ventetid på å komme til fysioterapeut enn kiropraktor så har vært flere ganger til kiropraktor enn fysio.

Om du skal til kiropraktor kan det være lurt å gå til en som vet hva han/hun kan gjøre med gravide.
 
Har gått til kiropraktor, han har fått bekkenlåsningen i hofta litt mer på plass, og "knekker opp" ryggen og nakken som sikkert blir belastet feil pga bekkenet. Han rører ikke bekkenløsningen( symfysebeinet), fysioterapeuten sa ingen ting på at jeg hadde vært til kiropraktor -lengre ventetid på å komme til fysioterapeut enn kiropraktor så har vært flere ganger til kiropraktor enn fysio.

Om du skal til kiropraktor kan det være lurt å gå til en som vet hva han/hun kan gjøre med gravide.
Ok[emoji4] jeg har vondt i alle tre bekkenleddene, men heldigvis ingen kjennbare smerter i rygg og nakke til nå vertfall [emoji12] er på bekkengrupper i regi av fysioterapeut to ganger i uken. Hun anbefalte meg to kiropraktorer som er spesialisert på gravide [emoji4] så skulle vi ta en individuell time hos fysioterapeuten dersom det ikke ble bedre av å dra til kiropraktor [emoji4]
 
Jeg har vær en tur hos kiropraktor. Har både løsning og låsning.
Var der tidlig om morgenen, og den kvelden var jeg fullstendig smertefri. Det var sååååå deilig!
Det kom selvsagt gradvis tilbake, og nå bruker jeg krykker igjen og sliter med å kjøre bil så jeg kommer meg dit, men skal nok få tatt en tur til, ja!
 
Jeg har brukt kiropraktor fordi jeg har låsning i bekkenet (har hatt det før graviditeten også), og aldri har noen gitt meg beskjed om å unngå det [emoji5] men som de andre sier- sørg for at kiropraktoren din har god nok kunnskap og erfaring med behandling av gravide [emoji5]
 
Var hos kiropraktor to ganger med bekkenlåsning, så var problemet løst :)
 
Jeg sleit mye sist graviditet. Kiropraktor var det eneste som virkelig hjalp. Etter 4-5 ganger var det helt bra, da fortsatte jeg hos fysio for å vedlikeholde.
 
Jeg gikk til kiro og fysio og svømming med førstemann, med moderat effekt. Nå går jeg til osteopat, og det har helt klart god effekt på meg. Det holder å gå hver 14 dag, og jeg er NESTEN helt fin etter jeg har vært der. vet det er mange som er skeptiske til osteopater, men jeg angrer ikke for at jeg prøvde [emoji4]
 
Back
Topp