Kinkig situasjon.

Enirt1310

Andre møte med forumet
Jeg er alene med barnet mitt på litt over 1 år. Barnefar og jeg slo opp i graviditeten. Har et greit forhold nå.
Jeg er 23 år gammel, og har søkt læreplass til høsten. Har ikke ungdomsrett så det kan bli spennende.

Nå har det seg slik at jeg har klart å blitt smelt på tjukken av et one night stand. Jeg tror ikke jeg klarer å gå gjennom en abort bare fordi det er det samfunnet forventer, men jeg aner jo ikke hvordan veien blir videre..
Jeg mottar overgangsstønad for 1 åringen min nå. Hva vil skje med den? Hvordan blir det hvis jeg får meg læreplass? Jeg ser for meg at det kan bli vanskelig? Hva om jeg ikke får læreplass? Nav har jo forståelig nok et aktivitetskrav når det gjelder overgangsstønaden.

Jeg var egentlig sikker på at jeg skulle beholde, men de få jeg har sagt det til virker så negative. Det er jo selvsagt ingen drømmesituasjon. Og jeg føler at jeg bare blir møtt av motstand og det er nedslående når jeg bare blir møtt med spørsmål istedenfor veiledning.

Jeg har allerede vært hos Amathea, men nå er jeg et spørsmålstegn igjen.
 
Last edited:
Angående OS og lærling, ville jeg tatt kontakt med nav og spurt.
Tror du kan spørre nav foreldrepenger på Facebook, eller chat - men finnes også et sånt 'skriv til oss' inne på "mitt nav".

Masse lykke til!
 
Back
Topp