Kilo

Fann denne, tenkte eg kunne dele den her. Sjølvsagt ingen fasit, for alle er jo ulike! :happy:

Uke 10:

- baby: 5 gram

- morkake: 20 gram

- fostervann: 30 gram

- livmor: 140 gram

- økning i brystvev: 45 gram

- økt blodvolum: 100 gram

- veskeansamling: 100 gram

- ekstra fettvev: 210 gram

Totalt: 650 gram



Uke 20:

- baby: 300 gram

- morkake: 170 gram

- fostervann: 350 gram

- livmor: 320 gram

- økning i brystvev: 180 gram

- økt blodvolum: 600 gram

- veskeansamling: 500 gram

- ekstra fettvev: 1580 gram

Totalt: 4000 gram



Uke 30:

- baby: 1500 gram

- morkake: 430 gram

- fostervann: 750 gram

- livmor: 600 gram

- økning i brystvev: 360 gram

- økt blodvolum: 1300 gram

- veskeansamling: 800 gram

- ekstra fettvev: 2760 gram

Totalt: 8500 gram



Uke 40:

- baby: 3500 gram

- morkake: 650 gram

- fostervann: 800 gram

- livmor: 970 gram

- økning i brystvev: 405 gram

- økt blodvolum: 1250 gram

- veskeansamling: 1300 gram

- ekstra fettvev: 3200 gram

Totalt: 12.075 gram

Takk for fin oversikt :) Jeg er veldig glad i sånne oversikter da jeg synes det er interessant hva som skjer med kroppen underveis!

Som min jordmor sa i går så vil folk legge på seg ulikt da man har ulikt utgangspunkt :) De som har lite fettvev vil legge på seg mer, de som har mye fra før vil kanskje nesten ikke gå opp i vekt. Hun har også vært borti flere som veide mindre ved fødsel enn da de ble gravide.

Bare sånn at alle tenker på at det ikke er så nøye om man har lagt på seg lite eller mye så lenge den lille har det fint i magehuset:shy:
 
Og jeg litt over med mine 6 ekstra kg i uke 18+2. Men jeg har skjerpet meg kraftig på kostholdet det i siste ukene, og akter å fortsette slik. Vil prøve å holde meg under 15 kg totalt.
Det er mitt mål også. Heia oss! [emoji2][emoji2]
Tenker også over hva jeg stapper i meg, mest fordi jeg vil at sprella skal få i seg sunne nyttige saker. Skeier ut innimellom selvsagt. [emoji28][emoji23]
Hjelper å trene litt styrke innimellom også. Holder på hjemme hovedsakelig.
 
Takk for fin oversikt :) Jeg er veldig glad i sånne oversikter da jeg synes det er interessant hva som skjer med kroppen underveis!

Som min jordmor sa i går så vil folk legge på seg ulikt da man har ulikt utgangspunkt :) De som har lite fettvev vil legge på seg mer, de som har mye fra før vil kanskje nesten ikke gå opp i vekt. Hun har også vært borti flere som veide mindre ved fødsel enn da de ble gravide.

Bare sånn at alle tenker på at det ikke er så nøye om man har lagt på seg lite eller mye så lenge den lille har det fint i magehuset:shy:

Ja, det er ingen fasit på kor masse ein skal eller kjem til å legge på seg, for vi er alle ulike! Men ein liten oversikt som viser korleis det kan vere, kan vere kjekk å ha og sammenligne med :happy::happy:
 
Ja, det er ingen fasit på kor masse ein skal eller kjem til å legge på seg, for vi er alle ulike! Men ein liten oversikt som viser korleis det kan vere, kan vere kjekk å ha og sammenligne med :happy::happy:
Helt enig :)
 
19 uker og 4 kilo opp. Tror ikke det blir lenge før jeg ser neste tall på vekten [emoji14]
 
Vet ikke hva det er med min kropp men så fort jeg blir gravid eller begynner på noe form for prevensjon så sier det bare pang å sky høy vektøkning [emoji53]jeg spiser som jeg pleier å er normalvekt til vanlig. Så her er jeg 20+6 å 10 kg opp [emoji43]
 
Vet ikke hva det er med min kropp men så fort jeg blir gravid eller begynner på noe form for prevensjon så sier det bare pang å sky høy vektøkning [emoji53]jeg spiser som jeg pleier å er normalvekt til vanlig. Så her er jeg 20+6 å 10 kg opp [emoji43]
Det samme med meg, idet jeg blir gravid eksploderer vekten [emoji47]22+2idag og opp 11,5kg[emoji85]
 
21+6 i dag og 11 kg opp [emoji4] kjekt å lese den listen da det er t tvillinger så er de jo 8000g [emoji28]
 
Gått ned 4 kg og er megastolt og glad for det!
 
19+5 opp 4 kg... virkelig hater at vekta går oppover... selvom jeg vet det er normalt[emoji27]
 
21+5 og fortsatt ned 4kg. Heldigvis stoppet å gå nedover nå, så satser på det begynner å gå oppover igjen snart[emoji28]
 
Back
Topp