Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Gratulerer med nydelig mage og 15 uker.
Så herlig å kjenne liv og en liten trygghet i å finne hjertelyden
 
Gratulerer med ny uke! Og see den fine magen da :happy:
Det nærmer seg OUL med stormskritt! Det er så gøy!
 
15+0
Ny uke er fortsatt like herlig!

I dag er det 2 uker siden jeg begynte å blø litt, og jeg har fortsatt litt brunlig utflod. Det skremmer meg egentlig ikke, siden legen så hvor det kom fra. I tillegg har jeg doppleren min. Brukte den igjen for to dager siden, og klarte å finne hjertelyden til begge to:Heartred:Heartred

Sliter fortsatt med lavt blodtrykk og blodtrykksfall. 13 dager til jordmor og 15 dager til lege.

De siste dagene synes jeg at jeg har kjent liv fra begge! Mest den jeg finner lettest hjertelyden på. Den ligger mot venstre, og den andre mot midten/høyre. Jeg prøver å holde pusten når jeg føler jeg kjenner noe, bare for å kjenne ekstra godt etter:hilarious: I skrivende stund føler jeg faktisk jeg kjenner noe sprell i midten. Syns det blir sterkere og får respons når jeg dulter i magen!:Heartred

Jeg får en sterkere følelse av at det er minst en jente der inne, og kanskje to. Det er fortsatt over 3,5 uke igjen til OUL. Det føles lenge, men jeg tror egentlig tiden vil gå fort, for det går ganske fort for tiden!:)

Magen vokser også:Heartred

Vis vedlegget 245259

Er så rørende at du skal ha TO stk!!! Jammen tok han feil den tulletøyselegen ved tul!!!

Tenk å si noe sånt som han sa til deg, totalt unødvendig!

Veldig glad på dine vegne at du motbeviste ham helt :happy::joyful::Heartred
 
Er så rørende at du skal ha TO stk!!! Jammen tok han feil den tulletøyselegen ved tul!!!

Tenk å si noe sånt som han sa til deg, totalt unødvendig!

Veldig glad på dine vegne at du motbeviste ham helt :happy::joyful::Heartred
Ja, har tenkt på han gynlegen mange ganger i ettertid! Skikkelig dust..
 
16+0
Vel, jeg blir ikke noe mindre iallefall:hilarious:
15-16.jpg


Enda sliter jeg med blodtrykket. Jordmor mente det kanskje kom til å bli bedre, men ingenting var sikkert. Jeg føler jeg klarer mer å ta hensyn til det nå, og det er ting jeg ikke klarer å få meg til å gjøre på grunn av angst for å få blodtrykksfall enkelte plasser (som butikken osv). I overgangen til ny uke forrige uke og kanskje sånn 4-5 dager var jeg ikke i noe strøk. Jeg har måttet stå opp, vært i fin form 1-1,5 time, og har da mest sannsynlig fått blodtrykksfall og måtte legge meg igjen (selv om jeg sitter godt i en god stol). Men når jeg har stått opp igjen har det egentlig gått greit, og kveldene har vært veldig fine med mye energi før trettheten tar meg igjen.

Jeg er veldig glad for at jeg får være litt i jobb og har noe jeg MÅ gjøre, så jeg ikke bare blir innesittende hele dagene.
Tiden går bare fortere og fortere nå, og gleder meg mer og mer over graviditeten. Ikke det at jeg ikke har gledet meg over den tidligere, men jeg blir tryggere på at det skal gå fint. Selv om ting fortsatt kan skje, blir jo sannsynligheten for det minsket over tiden som går.

Den brunlige utfloden var så og si vekke et par dager før den tok seg opp igjen for noen dager siden. Det smådrypper litt igjen nå, slik som det var de første dagene etter den startet for 3 uker siden i dag. Gynlegen sa jo at dette ville forsvinne etter noen dager, så jeg veksler litt mellom å være rolig og ha litt småpanikk. Stort sett går det greit, da jeg tenker det kommer fra den ufarlige plassen enda, og ikke har noe med babyene å gjøre. Heldigvis har jeg doppler, og fant hjertelyden til begge igjen i går:)

I starten til midten av uke 15 kjente jeg en del liv, spesielt om kveldene, som tok seg opp dag for dag. Nå er jeg vel tilbake til å ikke vite lenger hva jeg kjenner, men det er vel normalt i starten. Jeg vet de er der med fin hjertelyd. I tillegg hører jeg spark/dulting med doppleren:p
 
Jeg har slitt med sånt lavt blodtrykk med begge barna. Hadde det nå for tredje gang til jeg mistet.

Har svimt av mange plasser og klarte ikke gjøre stort med husarbeid før jeg kjente alt blod forsvinne fra hodet. Det gikk over etter fødsel da[emoji4]
 
Se der som magen vokser,så fin!
Kjipt med blodtrykksfall :(
 
Gratulerer med 16 uker og flott mage
 
Fine magen ❤️
 
Gratulerer med ny uke og fiiin mage[emoji7][emoji173]️
 
Gratulerer med ny uke og veldig flott tvillingmage [emoji7] Jeg kjente også mindre liv en uke etter at jeg hadde kjent masse liv en uke. Det er helt normalt så tidlig, fant jeg ut [emoji2] Men veldig beroligende med dopplern i sånne tilfeller [emoji2]

Håper blodtrykket ditt blir bedre etter hvert [emoji2][emoji8]
 
Gratulerer med ny uke og veldig flott tvillingmage [emoji7] Jeg kjente også mindre liv en uke etter at jeg hadde kjent masse liv en uke. Det er helt normalt så tidlig, fant jeg ut [emoji2] Men veldig beroligende med dopplern i sånne tilfeller [emoji2]

Håper blodtrykket ditt blir bedre etter hvert [emoji2][emoji8]
Det er nok helt vanlig ja! Og i kveld har jeg faktisk begynt å kjenne mer igjen - ganske mye dulting der akkurat nå!:D:Heartred
 
17+0
Den brune utfloden er fortsatt der, og har egentlig bare tatt seg opp mer. 16+2 var jeg inne på ny sjekk siden jeg begynte å bli litt urolig når den hadde vart så lenge (over 3 uker og skulle forsvinne etter 4-5 dager), og at det i tillegg har tatt seg opp mer. Men der var to fine og aktive krabater!:Heartred:Heartred Gyn ville ikke ta noe innvendig undersøkelse siden han mente dette kunne irritere mer, men regnet med blødningen kom fra samme plass som sist.
De siste dagene har det komt enda litt mer, men jeg må bare ta det litt med ro nå, siden både gyn og jordmor sier dette kan vare en stund og at noen har blødninger hele svangerskapet uten at det er noe farlig. Om jeg får frisk blødning eller får magesmerter tar jeg heller kontakt, men det er jo ikke lenge til OUL, så jeg får holde ut:)

Jeg sliter fortsatt med blodtrykksfall til tider, men har de siste dagene vært rimelig grei. Får meg vel et "tilbakefall" snart igjen. 16+3 fikk jeg et skikkelig blodtrykksfall hjemme, og målte blodtrykket til 78/44. Da kastet jeg faktisk opp rett etterpå, noe som jeg ikke har gjort på 3 uker, og som bare kommer ved blodtrykksfallene nå.
I går var jeg til jordmor, som mente dette også kunne ha noe med vena cava å gjøre. Har merket litt mer til tungpust om kveldene den siste tiden, og dette kan også komme av det.

Jeg har begynt å få kynnere av og til. Magen blir plutselig steinhard på et punkt, men går over etter noen sekunder. Dette er visst "trening" for livmoren for å gjøre seg klar for fødsel. Det er egentlig ganske merkelig:hilarious:

Jordmor kjente også hvor høyt livmoren min var komt - et stykke over navlen. Dette er siden det er to små der, ellers ville den vært litt under navlen. Tenker for meg selv at når livmoren ikke når lenger opp, kommer magen til å skyte enda mer fart utover:p

Denne uken var vi innom Barnas Hus og skulle se oss litt rundt. Fokuset ble igrunn å spørre om vogn, og hva de anbefalte ettersom den må være praktisk og godt sammenleggbar pga bilen. Det ble ikke noe kjøp, men som jeg selv har sett på på nettet og tenkt er praktisk og fin, var den samme som de anbefalte. "Bugaboo Donkey 2 Twin". Så nå er det å vente til etter OUL, så tar vi oss en tur dit igjen for storinnkjøp! Det blir så stas!:D:Heartred

Bare 12 dager til OUL nå! Vi gleder oss sykt mye å se hvem som gjemmer seg i magen! Gynlegen ville ikke se noe etter kjønn når jeg var inne på sjekk, men må si jeg syns jeg ser en jente her:D Magefølelsen sier vel mer og mer at vi venter to jenter:)
Snapchat-1770086671.jpg


Her er magebildene 16+0 og 17+0. Litt forskjellig vinkel på de, og ser også pga lyset at man ikke ser så godt at magen har vokst. Men den har virkelig vokst en del den siste uken:)
16+0 vs 17+0 - 2.jpg
 
Last edited:
gratulerer så mye med 17 uker.
Flott mage.

Høres ut som du ihvertfall ikke skal jobbe så mye med de plagene. Skjønner du blir bekymret av den brune blodet, men godt at de to små har det bra
 
gratulerer så mye med 17 uker.
Flott mage.

Høres ut som du ihvertfall ikke skal jobbe så mye med de plagene. Skjønner du blir bekymret av den brune blodet, men godt at de to små har det bra
Takk:) Jeg jobber fortsatt til sammen ca. 50%. Det funker egentlig greit, men klarer nok ikke noe mer enn så lenge. Jeg må alltid ha noen som kan ta over om jeg plutselig ikke klarer.
Må egentlig bare se tiden an, og om jeg blir dårligere og føler det ikke går lenger, blir jeg jo sykmeldt helt igjen. Men synes det er godt å få komme ut og fungere litt:)
 
Last edited:
Gratulerer så mye med 17 uker[emoji7][emoji7]
 
Takk:) Jeg jobber fortsatt til sammen ca. 50%. Det funker egentlig greit, men klarer nok ikke noe mer enn så lenge. Jeg må alltid ha noen som kan ta over om jeg plutselig ikke klarer.
Må egentlig bare se tiden an, og om jeg blir dårligere og føler det ikke går lenger, blir jeg jo sykmeldt helt igjen. Men synes det er godt å få komme ut og fungere litt:)
Det skjønner jeg.
Er det ikke uansett rutine med SM fra halvgått med tvillinger?
 
Det skjønner jeg.
Er det ikke uansett rutine med SM fra halvgått med tvillinger?
Nei, er visst individuelt hvor godt man fungerer og hvordan det ser ut inne i magen i forhold til risiko og slikt. Det er nok bare mer krav om tilrettelegging da man ikke skal stresse rundt og slikt når man kommer litt lenger.
 
Gratulerer med 17 uker og flott mage :happy:
Godt å få sjekket opp sånne blødninger!
 
Hurra for 17 uker :)
 
Back
Topp