Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Fortalte min mor i går hva vi går gjennom, hadde egentlig ikke tenkt å si noe før jeg evt. ble gravid, men siden hun allerede vet at vi har prøvd så lenge var det godt å støtte seg til henne. Jeg vil egentlig ha de sterke reaksjonene av å fortelle at man er blitt gravid, men det blir det nok uansett:happy: Hun ble kjempeglad, og synest det var veldig spennende. Hun kom med gode og betryggende råd. Det siste hun sa til meg før jeg gikk, var at jeg måtte huske å oppdatere henne i morgen (mandag) - innsettsdagen :happy:
Merket at hun reflekterte litt iløpet av dagen jeg var hjemme hos dem, da hun plutselig kunne si: "Jeg tenkte på en ting - mormor og besten (mine besteforeldre) vil sikkert bli oldeforeldre før de er 70 år". Tenkte litt for meg selv også - ja, det var en merkelig tanke. Men slik jeg forstod det, hadde de visst hintet til mamma om at det ikke var på tide snart, siden jeg og kjæresten har vært sammen i snart 8 år (siden jeg var 15). Tror egentlig alle rundt oss venter på det - for ikke å snakke om moren til kjæresten:p:D
Det var egentlig kjæresten som sa jeg måtte si det til mamma, fordi han vet hvor støttende hun er på slikt, og det angrer jeg ikke et sekund på. Om noe går galt, har jeg hun å snakke med også:Heartred
Nå blir det mer og mer nervøsitet i kroppene våre med tanke på innsett i morgen. Vi krysser fingrene for at det fortsatt er 3 voksende embryo, og at det som blir satt inn klorer seg godt fast - jeg har troen, samtidig som det er skummelt å håpe for mye!:Heartred:nailbiting:
Måtte også ta fri fra jobb i dag siden jeg fortsatt har smerter - men en god del bedre har det blitt! I tillegg må jeg omtrent ligge hele tiden fordi jeg blir så ør, svimmel og tungpusten. Håper det kommer seg til i morgen.
 
Last edited:
Lykke til i morra[emoji5]

Godt å ha noen å støtte seg på [emoji173]️ de mammane er gode å ha [emoji5]
 
Masse lykke til i morgen! Blir spennende med ruging :) Og godt at du har fått pratet med mammaen din! De er en viktig og god støtte, dog ble min mor litt for mye og talte dager fra jeg var i gang med både det ene og det andre for å henge med, da jeg prøvde å skjule litt. Var ikke noen overraskelse når jeg kom og sa jeg var gravid liksom :p
 
Lykke til i morra[emoji5]

Godt å ha noen å støtte seg på [emoji173]️ de mammane er gode å ha [emoji5]
Masse lykke til i morgen! Blir spennende med ruging :) Og godt at du har fått pratet med mammaen din! De er en viktig og god støtte, dog ble min mor litt for mye og talte dager fra jeg var i gang med både det ene og det andre for å henge med, da jeg prøvde å skjule litt. Var ikke noen overraskelse når jeg kom og sa jeg var gravid liksom :p
Tusen takk dere:Heartred Er bare usikker på om jeg klarer å ta det med ro i rugetiden, og det tenker jeg er viktig. Håper også på sykmelding fram til jeg vertfall vet det endelige resultatet om 2 uker, siden jeg som tidligere nevnt jobber på avdeling med mye cellegift som kan skade og ødelegge embryo/foster. Om jeg ikke får dette vet jeg ikke hva jeg gjør, klarer vertfall ikke å gjøre jobben min..
Ja, mammaer er gode å ha, og tror hun "backer av litt" om jeg synest det blir for mye :happy:
 
Lykke til i morgen :)
 
Masse lykke til i morgen [emoji4]
 
Masse lykke til i morgen [emoji173] det kan være godt å fortelle om prosessen til de nærmeste. Håper alle egg fortsatt holder i :)
 
Tusen takk dere:Heartred Er bare usikker på om jeg klarer å ta det med ro i rugetiden, og det tenker jeg er viktig. Håper også på sykmelding fram til jeg vertfall vet det endelige resultatet om 2 uker, siden jeg som tidligere nevnt jobber på avdeling med mye cellegift som kan skade og ødelegge embryo/foster. Om jeg ikke får dette vet jeg ikke hva jeg gjør, klarer vertfall ikke å gjøre jobben min..
Ja, mammaer er gode å ha, og tror hun "backer av litt" om jeg synest det blir for mye :happy:
Du får helt sikkert sykemelding om du legger det fram på den måten der. Det tror jeg ikke legen sier deg i mot på :) Uansett, masse lykke til :D
 
Har lest igjennom dagboken din, og vil bare ønske deg masse lykke til og gleder meg til oppdatering :D
 
Innsettingsdag, 3 dager etter uttak og befruktning:
Av de 3 befruktede eggene, var 1 gått til grunne, 1 delt seg til 4-cella og utvikler seg treigt (dette kan bli godt nok om noen dager og da fryses), og 1 som har delt seg perfekt til 8-cella! Dette fantastiske embryoet ble satt inn - håper det var gullegget som skal klore seg godt fast frem til februar - tenk at jeg har et lite embryo der inne[emoji173] [emoji4]
Føler meg heldig som fikk 1 perfekt, selv om det var trist med de andre. Men tenk om jeg ikke fikk noen!
Jeg er så glad nå, og litt skrekkblandede følelser. Hva om det ikke går? Har helt hetta for å gjøre noe feil slik at jeg mister det..
Smertene er mye bedre i dag, men har fått mye kvalme som kommer og går - det er nok Lutinus-tablettene (progesteron - graviditetshormonet). Jeg visste jeg kom til å kunne få gravidsymptomer av de, men føler jeg ved en graviditet da kommer til å bli sinnsykt dårlig. Men det får være verdt det [emoji4]
Fikk ikke sykemelding siden behandlingen fra dems side er "ferdig". Da må jeg evt gå til fastlege, ta ut egenmeldingsdager eller snakke med avdelingsleder (som jeg uansett vet ikke kan tilrettelegge akkurat hvilke pasienter jeg skal ha eller ikke - da må alle på avdelingen vite om det..)
Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, men får kanskje snakke med hun og finne ut beste løsning sammen.
Ser fram til testdato neste lørdag, selv om jeg sikkert kommer til å teste før det[emoji28]
Legger ved et bilde jeg fikk tatt av embryoet rett før det ble satt inn - ser fantastisk ut![emoji4]
2340b8ad194cc5fd1838a97d2f19899b.jpg
 
Last edited:
Gratulerer som ruger og tvitvi!
 
Gratulerer så mye som ruger, spennende dager fremover nå! :D
 
Hurra fot ruging! Lykke til :D
 
Gratulerer som ruger :) måtte dagene frem mot test gå fort :)
 
Har dessverre ikke så god følelse på at dette går veien likevel. Vet ikke hvorfor, er bare magefølelsen (og den magefølelsen stemmer vel ofte? - eller så bare fortrenger jeg det for ikke å bli alt for skuffet, og føler jeg virkelig ikke kan være SÅ heldig). Alt har jo gått så bra hittil (foruten de fysiske plagene), så snart må jo noe dårlig skje også?
Har litt mensensmerter som kommer og går - som jeg ikke aner hva kommer fra?..
Men jeg er jo bare 4 dpo, 1.rd, så skal vel litt til å vite om man er blitt gravid enda eller ikke, så jeg får bare prøve å holde motet oppe enda:rolleyes:
Ringte også legekontoret for å komme inn å få sykemelding - og det fikk jeg, helt til neste helg da jeg har testdato! Det var en opptur vertfall:happy: Snakket også med avdelingslederen min i dag, som ble skikkelig glad på mine vegne. Hun skal i mellomtiden prøve å få tenkt ut et opplegg for meg om jeg blir gravid (og ikke vil fortelle andre om det før det har gått en stund med tanke på økt risiko for spontanabort), eller om jeg ikke blir gravid og trenger tilrettelegging ved neste forsøk - uansett trenger jeg jo det før eller siden :happy:
Nå håper jeg bare, til trass for magefølelsen, at alt går knirkefritt, og at jeg tidlig får hcg-stigning på testene. Tenker å begynne å teste rett over helgen. Føler det ikke blir like tungt om det ikke skulle gå veien dag, for da er jeg mer forberedt enn om jeg kun skal ta én test på testdato og den er negativ.
Ellers er jeg fysisk sett mye bedre, smertene etter uttaket er så og si helt borte, ingen svimmelhet eller kvalme i dag!
 
Last edited:
Gratulerer som ruger:joyful: Håper du skal ruge lenge nå:Heartred
 
Jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig 5 DPO.. Skulle bare ta en test for å ha noe å gå ut ifra til senere, men hallo? Er sikkert bare en skyggestrek, men er ganske forvirrende med en så tydelig strek uansett da synest jeg. Har aldri fått en så tydelig strek før, og jeg er testetøs! Men kan kanskje være Lutinus da. Våknet også opp i dag tidlig, og rommet begynte å gå rundt, var utrolig svimmel - kun slik det pleier å være når man har hatt en god fest :hilarious: Satser på at det var et godt tegn:rolleyes::p
Snapchat-646953261.jpg
 
Last edited:
Back
Topp