Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

4+0
Hver dag er et skritt nærmere, og nå er jeg begynt på 5. svangerskapsuke.
I dag ringte jeg klinikken for å si at jeg har fått positiv test. Termindato er satt til 17. august 2018:Heartred
Klinikken sa at positive tester tidlig ikke er noe indikasjon på om der er en eller flere, så da er det bare å vente på tul:)

I dag er første dag jeg ikke har tatt noe test, og det føles veldig greit. Da slipper jeg bekymringer om den ikke er sterkere eller at den evt er svakere pga mindre konsentrert urin eller ulikt fargestoff i testene.

Nå er jeg jo egentlig ferdig med Lutinus, men klinikken sa jeg kunne fortsette å ta 1 for dag videre siden jeg skal produsere dette selv nå. Syns dette er litt lite, og tror jeg kommer til å ta 2 stk noen dager for å trappe litt ned.

Jeg har ikke hatt noe rosa utflod eller noe hittill heldigvis, er fortsatt helt hvitt det som kommer ut av Lutinusen. I morgen er jo den dagen jeg begynte å få litt rosa sist, i 2 dager av og på før jeg aborterte 3.dag fra nå. Blir jeg ferdig med denne svangerskapsuken uten noe form for blødning blir jeg glad og føler jeg kan senke skuldrene litte grann. Selv om det er tul og et friskt foster som er det største kortsiktige målet nå, siden dette reduserer faren for spontanabort betraktelig.

I mellomtiden skal jeg prøve å ikke være så alt for redd, men nyte at jeg er gravid, og samtidig glemme det litt så jeg ikke stresser unødvendig. Jeg kommer til å ta det ganske med ro ellers også de første ukene.

Du, må bare sende en god styrkeklem.

Det er slett ikke enkelt å forholde seg positiv og glad selv om man har har blitt gravid. Første trimester ER tøft og det er LOV til å være bekymret.
Jeg vil vel si at det er om å gjøre og ikke bli FOR bekymret. Kanskje er det viktig å forsøke og fokusere på noe bra de verste dagene, en aktivitet , litt ekstra kos med kjæresten, venner eller familie og likevel enkelte dager bare være helt for seg selv.
Ingen av oss får noen garantier, vi må bare håpe og tro det beste, hver gang. Bite tenne sammen og tåle de varierende følelsene av lengsel, glede, tvil og sorg.
Det er ikke lett, og det kan være utmattende. Hver positiv test er likevel en helt ny sjanse, en helt ny start på et gryende liv. Det fortjener sin egen helt nye tillit, innimellom alt det vonde.

Vi må bare gjennom det for å få våre små, vi må tåle det. Når enden er god er all ting godt, syns jeg. I hvert fall blekner det, alt det vonde.
Det er ikke noe jeg samler på, selv om det til dels har preget oss voksne som mennesker og som par.
Noe godt har kommet også og nå når det endelig går mot slutten av den uendelig lange barnelagingstidstyven, så skal vi glede oss og være den familien vi alltid lengtet sånn etter.

Alt det det kostet oss, i blod, svette, tårer, tid og klingende mynt skal begraves. Det skal ikke få stjele mer fra oss når vi til sist har kommet i mål.
Jeg tror dere også kommer dit, bare stå på og hold ut!

Akkurat nå er det nervepirrende og mange små milepæler å erobre for deg.
Den første har du klart, du er graviiiiiiid!

Gratulerer igjen.
Det er lov å glede seg, lov å til å klage og være redd. Det er det forum er her for, sånn at vi kan dele erfaringer, gleder og sorger, gi og få råd.
:flower:Heartbigred
 
Du, må bare sende en god styrkeklem.

Det er slett ikke enkelt å forholde seg positiv og glad selv om man har har blitt gravid. Første trimester ER tøft og det er LOV til å være bekymret.
Jeg vil vel si at det er om å gjøre og ikke bli FOR bekymret. Kanskje er det viktig å forsøke og fokusere på noe bra de verste dagene, en aktivitet , litt ekstra kos med kjæresten, venner eller familie og likevel enkelte dager bare være helt for seg selv.
Ingen av oss får noen garantier, vi må bare håpe og tro det beste, hver gang. Bite tenne sammen og tåle de varierende følelsene av lengsel, glede, tvil og sorg.
Det er ikke lett, og det kan være utmattende. Hver positiv test er likevel en helt ny sjanse, en helt ny start på et gryende liv. Det fortjener sin egen helt nye tillit, innimellom alt det vonde.

Vi må bare gjennom det for å få våre små, vi må tåle det. Når enden er god er all ting godt, syns jeg. I hvert fall blekner det, alt det vonde.
Det er ikke noe jeg samler på, selv om det til dels har preget oss voksne som mennesker og som par.
Noe godt har kommet også og nå når det endelig går mot slutten av den uendelig lange barnelagingstidstyven, så skal vi glede oss og være den familien vi alltid lengtet sånn etter.

Alt det det kostet oss, i blod, svette, tårer, tid og klingende mynt skal begraves. Det skal ikke få stjele mer fra oss når vi til sist har kommet i mål.
Jeg tror dere også kommer dit, bare stå på og hold ut!

Akkurat nå er det nervepirrende og mange små milepæler å erobre for deg.
Den første har du klart, du er graviiiiiiid!

Gratulerer igjen.
Det er lov å glede seg, lov å til å klage og være redd. Det er det forum er her for, sånn at vi kan dele erfaringer, gleder og sorger, gi og få råd.
:flower:Heartbigred
For en utrolig god kommentar dette var! Er så takknemlig for slike som deg tar deg tid å skrive noe slikt til noen du ikke engang kjenner:Heartred Det gjør så godt å høre slikt - tusen hjertelig takk, det hjelper veldig på!:Heartred:Heartred
 
Gratulerer med passerte 4+0.

Skjønner nervene ift progesteronet. Skader da ikke om du fortsetter lenger. Første trimester er skummelt.

Når har du fått UL?
 
Gratulerer med passerte 4+0.

Skjønner nervene ift progesteronet. Skader da ikke om du fortsetter lenger. Første trimester er skummelt.

Når har du fått UL?
Har ikke ringt å fått TUL enda. Ville vente til mandag for å se hvordan dette går, siden jeg da er komt over hvor langt jeg var sist. Men kanskje like lurt å bare ringe i dag. Har kanskje litt mer sjanse for å få time i romjulen jo tidligere jeg ringer. Alt ser bra ut foreløpig i dag 4+2:)
Tar Lutinus morgen og kveld nå, tørr ikke å bare ta 1 for dag enda. Tenker som du - det skader vertfall ikke å ta 2:)
 
4+2
Fortsatt ingen tegn til blødning. 4+3 hadde jeg abort sist. Det blir en nervepirrende tid fremover. Veksler litt mellom å ha troen på at dette går fint, og til tider litt mer pessimistisk, men for det meste tenker jeg det går bra:)

Ringte og fikk bestilt time for TUL - som blir 27. desember:Heartred Tror jeg kommer til å bestille privat før jul også, i håp om å få en ekstra god jul:) Jeg venter med å bestille time til mandag når jeg er 4+5 for å se om alt har gått fint til da. Isåfall håper jeg på å få time 22.desember. Da er jeg 6+2. Tenk - om bare 2 uker kan jeg få se en eller to nydelige små med bankende hjerte(r):Heartred
 
Last edited:
Sååå fiiint [emoji173]️ dette skal gå bra!
 
Håper det blir UL da og bankende hjerte og alt går bra
 
Det mest sannsynlige er at dette går bra [emoji173]️ Håper du får UL før jul sånn at du får senket skuldrene litt [emoji2][emoji173]️
 
10 DPO
I dag har det vært mye murring og bobling "der nede". Det er vel gode tegn om jeg har forstått det riktig:happy:
Fra morgenen i dag (kl. 08.30) og frem til i ettermiddag (kl. 17) har det virkelig skjedd noe på testene, og det er så gøy:D Blir nok bare med de to testene i dag. Jeg er litt mer rolig på den fronten denne gangen i forhold til sist - heldigvis. Men jeg trenger fortsatt å se stigning, vertfall frem til torsdag som er testdato. Da er jeg 4+1:)

Test på morgenen:
Vis vedlegget 237804

Test på ettermiddagen:
Vis vedlegget 237805
Nydelig[emoji173]gratulere!
 
Hvordan går det med deg? :)
Takk som spørr:)
Her går det veldig fint foreløpig, heldigvis. Er 4+4 i dag, 1 døgn over aborten sist, og ingen tegn til blødning. I går hadde jeg sykt mye vondt i ryggen og mensensmerter, men har forstått at dette bare er bra siden livmoren strekker seg mye i starten:)
Nå venter jeg på at onsdagen skal komme, da er jeg 5+0, og videre uke for uke. Tror jeg skal ringe i morgen å få en privat ultralyd 22.desember 6+2:)
 
Takk som spørr:)
Her går det veldig fint foreløpig, heldigvis. Er 4+4 i dag, 1 døgn over aborten sist, og ingen tegn til blødning. I går hadde jeg sykt mye vondt i ryggen og mensensmerter, men har forstått at dette bare er bra siden livmoren strekker seg mye i starten:)
Nå venter jeg på at onsdagen skal komme, da er jeg 5+0, og videre uke for uke. Tror jeg skal ringe i morgen å få en privat ultralyd 22.desember 6+2:)
Så godt å høre at det går bra! :D ❤ Håper oppturen bare fortsetter og fortsetter! Jeg skal på ultralyd på onsdag. Grugleder meg :nailbiting:
 
Så godt å høre at det går bra! :D ❤ Håper oppturen bare fortsetter og fortsetter! Jeg skal på ultralyd på onsdag. Grugleder meg :nailbiting:
Hvor langt er du komt da? Skjønner at det er blandede følelser, blir det her også:)
 
Er 6+5 i dag, så er 7+1 på onsdag :) klarer ikke slappe av før jeg får se hjertet [emoji173]

Masse lykke til på UL[emoji173]️[emoji173]️ blir spennende å se om det er en eller to[emoji7][emoji7]
 
Godt det er bra så langt. Håper du får UL før jul og at alt ser bra ut da og
 
5+0
Endelig komt til 6. svangerskapsuke. Jeg håper sånn av hele mitt hjerte at dette skal gå veien nå! Om to uker er det ultralyd. Vurderer fortsatt frem og tilbake på om jeg skal bestille privat i tillegg neste fredag, eller om jeg klarer å holde ut 5 dager ekstra uten å angre på det. Det blir vel til at jeg drøyer så lenge at det ikke blir noe av, men kanskje det er like greit.

I dag er jeg faktisk litt småkvalm. Svimmelheten har bedret seg heldigvis. Fortsatt litt akutte mensensmerter og smerter i ryggen som går fort over. Puppene er veldig ømme, spesielt om kvelden når jeg skal ta av bh'en. De er også blitt tyngre og fastere, mer kompakte kan man si.

Uke for uke, til og med dag for dag, er en milepæl som jeg setter enormt stor pris på:Heartred

Screenshot_20171213-100739.png
 
Siden jeg er 5 uker på vei i dag, måtte jeg fyre løs en digital igjen. Bare for å se om det fortsatt er stigning, og for å bli ferdig med alt som heter graviditetstester. Overlykkelig over at den viser 3+ i dag (for første gang)!:D:D Det betyr at ting ser ut som å gå fint foreløpig, og at jeg nå bare må vente på ultralyden:):Heartred

Snapchat-734264843.jpg
 
Back
Topp