Keisersnitt og smerter

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Til dere andre med KS, hva fikk dere med dere av smertestillende hjem fra sykehuset?
Jeg fikk jo masse smertestillende der, men ble sendt hjem med kun Paracet og naproxen. Jeg har fortsatt grisevondt for å bevege meg, og merker tydelig når d skulle vært "sykehusdosen" med bedre smertestillende. På natt feks så bruker jeg så lang tid på å komme meg på do at d går galt for meg, rekker ikke å krøke meg de 5 meterne jeg har til do pga vondt. Skal d være slik?
Bruker også evigheter på å snu meg i sengen, orker feks ikke å legge lillegutt tilbake i sengs etter amming....
skal d være så vondt? Er på dag 5 straks etter ks.
 
Jeg fikk ikke med med noe som helst av smertestillende fra sykehuset. Fikk beskjed om å ta Paracet og Ibux etter behov, og tok det de 2 første dagene etter vi kom hjem pga at såret var veldig ømt.
Kanskje det har noe med hvordan de har sydd igjen? Jeg er sydd med sting som skal forsvinne av seg selv, men her inne har jeg lest at det gjøres på forskjellige måter..
Blir smertene for ille, så har jeg villet ringt sykehuset for å høre om jeg var deg. Kan ikke være meningen at man skal ha slike smerter [emoji51]
 
D som er noe dritt er at jeg ikke tåler Ibux, sp har 1 gram med Paracet.
Sydd?? Neinei, det hadde de ikke tid til! Så stifter [emoji32] de kjennes for å si d slik!
 
Jeg ble også stiftet, men hadde ikke noe ubehag av det. Fikk paracet og voltaren (og oxycontin og oxynorm første døgnet postop) på sykehuset, ingenting med hjem. Brukte paracet noen dager etter hjemkomst. Jeg fikk høre fra jordmødrene at jeg var veldig sprek ifht hva som var vanlig da, så jeg var gjerne heldig. Tar du paracet fast? Lurt å ta dem med ca 6 timers intervall så du har noe som virker innabords hele døgnet. Men om du fortsatt er så smertepåvirket ville jeg tatt en telefon og forhørt meg, du skal jo kunne bevege deg!
 
Ja, det er så vondt... hørest ikke ukjent ut hvertfall ifht mitt ks for noen år siden. Det var veldig vondt første uka hjemme, men så kom det seg neste uke osv.. Det og snu seg i seng var umulig og jeg måtte ha hjelp av mannen til å komme meg opp på sengekanten. Ta Paracet 1g x 4 i døgnet.
 
Jeg ble også stiftet, men hadde ikke noe ubehag av det. Fikk paracet og voltaren (og oxycontin og oxynorm første døgnet postop) på sykehuset, ingenting med hjem. Brukte paracet noen dager etter hjemkomst. Jeg fikk høre fra jordmødrene at jeg var veldig sprek ifht hva som var vanlig da, så jeg var gjerne heldig. Tar du paracet fast? Lurt å ta dem med ca 6 timers intervall så du har noe som virker innabords hele døgnet. Men om du fortsatt er så smertepåvirket ville jeg tatt en telefon og forhørt meg, du skal jo kunne bevege deg!

Høres ut som vi har fått ganske likt da! Men jeg fikk alt i 4 dager til hjemreise, og brått så kun Paracet. Oxynorm og oxycontin får du i maks 4 døgn fordi d er så avhengighetsskapende, men tro meg, det var ikke problemet mitt! Jeg fikk jo til å komme bevege meg sånn tålelig rundt ved de. Og de påsto at jeg også var i knallform! Men når jeg måtte gå i gangene, så raste jo barnepleieren avgårde, så jeg hadde jo ikke noe valg i å løpe etter (løpe som i gå i normalt tempo sikkert).

Har blitt litt bedre nå i dag, men samboer må fortsatt hjelpe meg opp av seng og sofa! Kjenner at stiftene river i magen [emoji32]

Men ja, Paracet hver 5 time ca! Har de liggende i senga slik at jeg kan ta de på morran før jeg står opp!

Får vel bare ta tiden til hjelp! Er jo tross alt delt i to, skal jo ikke være helt smertefritt enda! Men de lovte meg at etter 10 dager skulle jeg være helt smertefri- så ser frem til neste torsdag! [emoji3][emoji1319]
 
Høres ut som vi har fått ganske likt da! Men jeg fikk alt i 4 dager til hjemreise, og brått så kun Paracet. Oxynorm og oxycontin får du i maks 4 døgn fordi d er så avhengighetsskapende, men tro meg, det var ikke problemet mitt! Jeg fikk jo til å komme bevege meg sånn tålelig rundt ved de. Og de påsto at jeg også var i knallform! Men når jeg måtte gå i gangene, så raste jo barnepleieren avgårde, så jeg hadde jo ikke noe valg i å løpe etter (løpe som i gå i normalt tempo sikkert).

Har blitt litt bedre nå i dag, men samboer må fortsatt hjelpe meg opp av seng og sofa! Kjenner at stiftene river i magen [emoji32]

Men ja, Paracet hver 5 time ca! Har de liggende i senga slik at jeg kan ta de på morran før jeg står opp!

Får vel bare ta tiden til hjelp! Er jo tross alt delt i to, skal jo ikke være helt smertefritt enda! Men de lovte meg at etter 10 dager skulle jeg være helt smertefri- så ser frem til neste torsdag! [emoji3][emoji1319]
Håper det går seg til for deg snart! Første døgnet var satans vondt (pardon my french), men det gikk seg fort til for meg. Dag 4 reiste vi hjem og da var jeg i kjempeform og smertefri på paracet, sender deg gode tanker så du også er der snart! Og la sambo hjelpe deg med alt han kan, vi er tross alt nyopererte!
 
Håper det går seg til for deg snart! Første døgnet var satans vondt (pardon my french), men det gikk seg fort til for meg. Dag 4 reiste vi hjem og da var jeg i kjempeform og smertefri på paracet, sender deg gode tanker så du også er der snart! Og la sambo hjelpe deg med alt han kan, vi er tross alt nyopererte!

I dag er første dagen jeg er fin i formen! Griner ikke av å komme meg ut av senga lengre [emoji3][emoji3] så nå er d håp [emoji3]
Lite hjelp å få, samboer jobber igjen [emoji85] men mamma kommer på 3 dagers ferie hit, så får nok litt hjelp der [emoji3]
 
Jeg fikk ikke med meg smertestillende. Reiste hjem i dag, tre dager etter hks.
Men jeg tar nå bare ibux/paracet ved behov. Har ikke tatt noe enda hittil i dag, og nå sliter jeg. Har sendt mannen avgårde for å kjøpe smertestillende, for det var jo så klart tomt [emoji58]
Men den bandasje-greia har jeg på enda. Har ikke fått noe info om det, og glemte å spørre, men skal den være på til faller av selv, eller.....?
 
Jeg fikk ikke med meg smertestillende. Reiste hjem i dag, tre dager etter hks.
Men jeg tar nå bare ibux/paracet ved behov. Har ikke tatt noe enda hittil i dag, og nå sliter jeg. Har sendt mannen avgårde for å kjøpe smertestillende, for det var jo så klart tomt [emoji58]
Men den bandasje-greia har jeg på enda. Har ikke fått noe info om det, og glemte å spørre, men skal den være på til faller av selv, eller.....?

Hvordan ser din ut a? Min er sånn skumgumminetting med teip over. Den skal sitte på helt til jeg skal fjerne stiftene! Skulle kun bytte den dersom det ble infeksjon i såret!
Og du, kjør på med smertestillende!!!!
 
Hvordan ser din ut a? Min er sånn skumgumminetting med teip over. Den skal sitte på helt til jeg skal fjerne stiftene! Skulle kun bytte den dersom det ble infeksjon i såret!
Og du, kjør på med smertestillende!!!!
Har ærlig talt ikke peiling på om de har brukt stifter eller har sydd, jeg. Har bare gått ut fra sting siden jeg ikke har hørt mer og det var det jeg hadde sist..
Får visst huske å spørre på timen min i morgen. Jar kun vært fullt fokus på amming og junior opp i vekt her, så alt annet har forsvunnet i periferien
Har noe sånn skummgummigreier jeg også
 
I dag er første dagen jeg er fin i formen! Griner ikke av å komme meg ut av senga lengre [emoji3][emoji3] så nå er d håp [emoji3]
Lite hjelp å få, samboer jobber igjen [emoji85] men mamma kommer på 3 dagers ferie hit, så får nok litt hjelp der [emoji3]
Å så godt å høre! Nyt mammabesøket, det er gull verdt med avlastning:Heartred
 
Jeg fikk ikke med meg smertestillende. Reiste hjem i dag, tre dager etter hks.
Men jeg tar nå bare ibux/paracet ved behov. Har ikke tatt noe enda hittil i dag, og nå sliter jeg. Har sendt mannen avgårde for å kjøpe smertestillende, for det var jo så klart tomt [emoji58]
Men den bandasje-greia har jeg på enda. Har ikke fått noe info om det, og glemte å spørre, men skal den være på til faller av selv, eller.....?
Har du sånn gulbrun, tykk og vanntett "gummibandasje" på? Den kan ligge på i opptil 7 dager, men som regel så løsner den litt i limet før det, og da bør den fjernes. Om den fylles med vann når du dusjer så må du fjerne den (infeksjonsfare). Du kan evt kjøpe et par mepore plaster på apoteket å ha utenpå hvis du fortsatt blør litt etter at den brune bandasjen er fjerna, men dersom såret er lukka og ikke væsker så kan du gå uten også.
 
Fikk ingenting med meg jeg, men fikk fjernet stiftene etter 6 dager og det hjalp på smertene. Ta Paracet ved smerter fikk jeg beskjed om og om at det kunne gjøre mer vondt etter en ukes tid når ting grodde, og det stemte :wacky: Nå er det heldigvis litt bedre! Har fått mamma på besøk som husmorvikar, akkurat nå vasker hun kjøkkengulvet :Heartred
 
Back
Topp