Kan vi tre bli fire?

For noen fantastiske nyheter! Det var virkelig din tur til å få en opptur nå [emoji173]️ Dere skal få hilse på lille Sprelle i desember [emoji7]
 
10+0
En stor milepæl i seg selv. Så langt har jeg bare kommet én gang før, og da gikk det jo veldig bra [emoji813]️
Baby er nå et foster - veldig glad for forfremmelsen fra embryo! [emoji1][emoji1305]

Formen er grei men jeg har dårlig matlyst. Jeg spiser lite og er veldig trøtt og sliten... håper på å komme meg til 2. Trimester og få en liten oppsving i energi.
Drømmene mine er slitsomme og i dag våknet jeg utmattet etter en veldig stressende drøm [emoji87]
 
Gratulerer med 10 uker! :)
 
Gratulerer med 10 uker og fiin milepæl[emoji173]️
 
Gratulerer med 10 uker!! [emoji173]️
 
Åh, tusen takk dere!! [emoji813]️

Etter TUL forrige uke la jeg endelig graviditeten inn i bv-appen. Og det var helt FANTASISK å ikke ha app de første 8 ukene. Nå så baby liksom ut som en baby med en gang, isteden for de alien-bildene eller bildene av celleklumpene.
Da jeg kom til uke 10 ble alt med ett veldig virkelig. Jeg ER gravid, og kanskje går dette faktisk bra!! [emoji813]️ jeg ønsker det så voldsomt, og tårene sitter så løst for tiden.

I morgen er det bare to uker til TUL. Hvis den går fint, skal vi fortelle våre nærmeste. Det blir stas.

Magen min er allerede ganske stor (sikkert oppblåst men livmor har nok også litt skyld i det) så jeg føler at det er vanskelig å skjule allerede...

IMG_1134.JPG
 
Gratulerer med 10 uker
 
Hipp hurra for 10 uker[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Tusen takk [emoji813]️
 
11+0
Tiden går så sakte at den nesten står stille! Men endelig, ny uke igjen...
formen er fin, fortsatt litt dårlig matlyst men ingen kvalme. Jeg har NULL energi og det er slitsomt.
I dag er det bare én uke til jeg er 12+0... en STOR milepæl som har virket totalt uoppnåelig i nesten ett år nå.

Neste uke skjer det mye. Mandag blir jeg 12+0, tirsdag er det første kontroll hos legen (12+1), onsdag skal jeg på privat TUL og hvis alt ser bra ut, skal vi fortelle det til våre nærmeste. Det føles helt rart at vi snart er «der».

Jeg bruker fremdeles progesteron... jeg er redd for å slutte enda. Jeg har bestilt meg doppler, noe jeg er litt nervøs for. Men håper liksom å finne hjertelyd før jeg skal på ultralyd, så jeg slipper å være så nervøs?
Har bestilt klaffebok om «i magen bor en baby» til hun jeg håper skal bli storesøster. Denne uken er vakuum, det er neste uke det skjer!!

Håper tiden kan gå fort, men det gjør den jo neppe [emoji85]
 
Gratulerer med 11 uker. Jeg tok vel siste med progesteron enten 11+6 eller 12+0 såvidt jeg husker. Hadde trappet forsiktig ned siste to ukene.
 
Gratulerer med 11 fullgåtte uker [emoji173]️ Jeg gikk på lutinus ut uke 16 fordi jeg var for redd for å slutte, så skjønner det du føler veldig godt.
 
Gratulerer med 11 uker. Jeg tok vel siste med progesteron enten 11+6 eller 12+0 såvidt jeg husker. Hadde trappet forsiktig ned siste to ukene.

Hvordan trappet du ned? annenhver dag? Jeg vurderer, for har kun nok til 12+2 også bråstopp hvis jeg ikke begynner nedtrapping snart.
 
Hvordan trappet du ned? annenhver dag? Jeg vurderer, for har kun nok til 12+2 også bråstopp hvis jeg ikke begynner nedtrapping snart.
Jeg gikk på Utrogestan. Skulle egentlig ha 6 kapsler om dagen (to stk x 3), men klarte veldig sjelden tre ganger så hovedsaklig tok jeg fire kapsler om dagen. Lurer på om jeg passerte 10 uker før jeg trappet ned til 2 eller 3 kapsler og så forsiktig ned til 1 kapsel om dagen de siste ukene med siste kapsel enten 12+0 eller 12+1
 
Jeg gikk på Utrogestan. Skulle egentlig ha 6 kapsler om dagen (to stk x 3), men klarte veldig sjelden tre ganger så hovedsaklig tok jeg fire kapsler om dagen. Lurer på om jeg passerte 10 uker før jeg trappet ned til 2 eller 3 kapsler og så forsiktig ned til 1 kapsel om dagen de siste ukene med siste kapsel enten 12+0 eller 12+1

Har jo kun brukt én hver kveld. Er vel ikke egentlig noe problem å stoppe brått heller, morkaken skal jo produsere progesteronet nå... men føles bedre likevel å trappe ned. Kan f.eks ta hver dag også hoppe over 11+6 og ta annenhver derifra. Da er jeg så nære 12 uker som bare mulig når jeg trapper ned [emoji23]
 
Back
Topp