Kan samboeren sykemeldes på mine vegne?

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Sliter kraftig med bekkenet på venstre side etter fødselen. Klarer ikke å belaste venstre fot. Går til oppfølging hos manuellterapeut 2 ganger i uka. Samboeren min er hjemme frem til neste onsdag. I den formen jeg er i nå vil jeg ha store problemer med å klare meg hjemme på egenhånd. Kan samboeren min sykemeldes på mine vegne for å kunne hjelpe meg hjemme videre? Noen som vet?
 
Det går dessverre ikke.

MEN når du er i permisjon kan DU sykemeldes fra permisjonen din og han da ta over den biten. Så om du sykemeldes de neste to ukene kan dere søke NAV om at han får ta over de to ukene.
 
Sliter kraftig med bekkenet på venstre side etter fødselen. Klarer ikke å belaste venstre fot. Går til oppfølging hos manuellterapeut 2 ganger i uka. Samboeren min er hjemme frem til neste onsdag. I den formen jeg er i nå vil jeg ha store problemer med å klare meg hjemme på egenhånd. Kan samboeren min sykemeldes på mine vegne for å kunne hjelpe meg hjemme videre? Noen som vet?

https://www.klikk.no/foreldre/baby/jeg-klarte-ikke-a-vaere-mamma-2373083
Denne artikkelen er noen år gammel, tror det er litt mer rett fram (altså enklere) å søke til nav nå enn det var da
 
Som nevnt kan du sykmeldes. Da kan han overta dine uker :) Du må ha legeerklæring på at du er sykmeldt, så må han søke pappaperm og krysse av at han skal overta fra dine uker grunnet at du er sykmeldt.
 
Back
Topp