Kan man forutsi når fødselen starter?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Vi har noen store spørsmål i livet, som er vanskelig å finne svar på. Der er ett som utrolig nok enda står ubesvart, og det er «Hva er det som setter fødselen i gang?».

Den som klarer å knekke den koden, vil sikkert ende opp med en nobelpris i medisin. Det er jo faktisk utrolig at vi fortsatt ikke vet hvilke mekanismer det er som setter i gang fødselen. Hva er det som gjør at noen starter med vannavgang, noen starter med rier, noen kommer ikke i gang av seg selv og må induseres?

Les Mamastork-bloggen her

Hvis du kunne fått vite når og hvordan fødselen startet på forhånd, ville du vist det da eller ville du latt det vært en overraskelse?
 
Ojjj det var et vanskelig spørsmål :eek:
For en del av spenningen er jo faktisk, og ikke vite 100% når den setter inn :p Se etter tegn, kjenne etter tegn, og spenningen når du merker de første riene :D
Jeg tror faktisk ikke jeg ville vist 100% sikkert :smug:
Så lenge det ikke er en god grunn for det så vil jeg leve i spenning med bare sånn ca :joyful:
Den gang jeg gikk 15 dager over termin med nr 3 i 04 ville jeg nok svart noe annet da ;) :hilarious:
 
Jeg ville definitivt visst, tenk så praktisk! Da hadde det vært utrolig mye enklere med barnevakt når vi skal på sykehuset, og med planlegging av mannens jobbreise osv.
 
Jeg ville definitivt visst, tenk så praktisk! Da hadde det vært utrolig mye enklere med barnevakt når vi skal på sykehuset, og med planlegging av mannens jobbreise osv.
Da hadde det jo vært genialt å vist det på forhånd :)

Jeg for min del ville nok at det skulle vært en overraskelse ;)
 
Selvsagt ville jeg ha visst det. Da kunne man ha planlagt passende permisjonsstart, skaffet barnevakt og liknende.
 
Oi, det var et godt spm! Tror ikke jeg ville visst spesifikt, endel av spenningen er jo det å ikke vite....
 
Jeg har visst de to siste gangene (igangsatt 1 uke før termin), og har satt stor pris på å vite det. Nå sist var jeg litt nervøs for at ting skulle starte før planen pga kynnere, men det gikk som det skulle.
Spenningen her ligger i når i løpet av induksjonen sier det pang og aktiv fødsel starter.
 
Back
Topp