Kan gravide sove sammen med en mann som har drukket

boy

Flørter med forumet
Eller kan samsoving med en beruset mann påvirke fosteret?
Kan en gravid kvinne kysse en mann som har drukket? Eller ha sex?
Kan hun være i samme rom som en mann som har drukket, eller være på fest der det drikkes alkohol?
 
Ja, til alt. Ikke farlig verken å omgås mennesker som har drukket, eller å kysse/ha sex med noen som har drukket.
 
Ja til alt... kan gå så mye på fest hun vil så lenge hun kun drikker vann/brus/driver
 
Ja, samsoving med baby/barn derimot skal ikke skje om en av dere er beruset. Så i natt skal samboer sove på sofaen da han drikker noen øl med kompiser ;)
 
Ja, samsoving med baby/barn derimot skal ikke skje om en av dere er beruset. Så i natt skal samboer sove på sofaen da han drikker noen øl med kompiser ;)

Men er det samsoving om barnet sover i en bedside crib? Eller om barnet sover på mor? Trodde at hvis far hadde drukket noen øl så skal han sove et annet sted hovedsakelig fordi at han kanskje ikke reagerer like kjapt og evt at barnet merker at far er annerledes, men om mor tar hele ansvaret den natten burde far fortsatt sove et annet sted da? Det er ikke for å kverulere, jeg lurer bare oppriktig på hva du/andre tenker :)
 
Men er det samsoving om barnet sover i en bedside crib? Eller om barnet sover på mor? Trodde at hvis far hadde drukket noen øl så skal han sove et annet sted hovedsakelig fordi at han kanskje ikke reagerer like kjapt og evt at barnet merker at far er annerledes, men om mor tar hele ansvaret den natten burde far fortsatt sove et annet sted da? Det er ikke for å kverulere, jeg lurer bare oppriktig på hva du/andre tenker :)
Jeg hadde også sendt mannen på sofaen, jeg synes det er grusomt å sove på samme rom med noen som har drukket alkohol selv, og vil ikke utsette barna mine for det. Blir veldig teoretisk for min del, da mannen er avholds.
 
Men er det samsoving om barnet sover i en bedside crib? Eller om barnet sover på mor? Trodde at hvis far hadde drukket noen øl så skal han sove et annet sted hovedsakelig fordi at han kanskje ikke reagerer like kjapt og evt at barnet merker at far er annerledes, men om mor tar hele ansvaret den natten burde far fortsatt sove et annet sted da? Det er ikke for å kverulere, jeg lurer bare oppriktig på hva du/andre tenker :)

Om barnet er i sengen skal ikke alkohol inn i bildet, uansett hvor kort i løpet av natten.
 
Ja til alt :)
 
Det går altså fint å sove sammen med en mann som har drukket alkohol for en gravid kvinne?
Kan en beruset mann sove sammen med sin edru kone, mens babyen sover i en barneseng i samme rom?
 
Det går altså fint å sove sammen med en mann som har drukket alkohol for en gravid kvinne?
Kan en beruset mann sove sammen med sin edru kone, mens babyen sover i en barneseng i samme rom?
Det går helt fint for en gravid kvinne å sove sammen med en beruset mann. Jeg personlig liker ikke lukten av berusede mennesker, og er veldig var på lukt som gravid, og hadde antagelig sendt mannen på sofaen av den grunn, men det medfører ingen risiko for verken mor eller foster.

Jeg hadde heller ikke vært komfortabel med å hatt mannen på rommet i beruset tilstand når barnet vårt sover der.
 
Men utgjør dette noen fare for lufta babyen puster inn?

Nei, man kan ikke puste seg til alkorus. Faren er ved samsoving, der man i beruset tilstand ikke har den samme kontrollen over seg selv og omgivelsene som i edru tilstand.
 
Det går altså fint å sove sammen med en mann som har drukket alkohol for en gravid kvinne?
Kan en beruset mann sove sammen med sin edru kone, mens babyen sover i en barneseng i samme rom?

Ja og ja
 
Det går altså fint å sove sammen med en mann som har drukket alkohol for en gravid kvinne?
Kan en beruset mann sove sammen med sin edru kone, mens babyen sover i en barneseng i samme rom?

Ja, med mindre mannen er en risiko pga rusen i seg selv. Som i røffe bevegelser (slag mot magen) og utagerende oppførsel.
 
Back
Topp