Kan ferdigblanda MME varmes i micro?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Kan man vare varme ferdigblandet NAN (sånn i liten kartong) i micro :)?

Jeg har en liten tass som grunnet ekstrem gulping/refluks og dårlig vekt oppgang, både skal få brystmelk og erstatning. Så jeg gir erstatning mellom ammingene. Vi har reist bort på en dagstur, og jeg glemte pulveret hjemme :( så har kjøpt sånne pakker med ferdig blanda. Kan der varmes i micro?
 
Kan man vare varme ferdigblandet NAN (sånn i liten kartong) i micro :)?

Jeg har en liten tass som grunnet ekstrem gulping/refluks og dårlig vekt oppgang, både skal få brystmelk og erstatning. Så jeg gir erstatning mellom ammingene. Vi har reist bort på en dagstur, og jeg glemte pulveret hjemme :( så har kjøpt sånne pakker med ferdig blanda. Kan der varmes i micro?

Det er vel generelt ikke anbefalt å varme mat til barn i micro, men har du prøvd å gi den romtemperert? Hvis han aksepterer det så er jo det det enkleste? :)
 
Står på kartongen at den kan varmes litt i mikro tror jeg? Men da i flaske og ikke i kartongen. Husk å riste godt etterpå og smak på den selv. Men er vel ikke anbefalt med mikro da høy varme kan brenne bort noe av næringsinnholdet, eller noe slikt.
Evt holdes under varmt rennende vann enn liten stund :)
Min aksepterer fint romtemperert :)
 
Takk dere :) det gikk ned på høykant i flakse romtemperert når vi var på kafè :) trodde den måtte være varmet jeg, men det trengte det jo ikke
 
Går vell til nøden, men tror ikke det er anbefalt [emoji5] test om han drikker den rom temperert
 
De har forsket på det med micro. Det har vist at det ikkje er noe forskjell på mat/melk som blir varma i micro og som blir varma på kjele eller i vannbad, så det går helt fint å bruke micro
 
Eldstemann var flaskebarn, og vi varmet ferdigblandet daglig i mikro. Om det var natt eller om vi var ute på tur. Tok ingen skade av det. Gjorde det samme med middagsglass, null problem.
 
Det går helt fint å bruke mikro! Men hvis det går ned i romtemperatur er jo det det enkleste :)
 
Back
Topp