Kaldt på soverommet

januarbarn

Mitt første barn
Januarhula 2014
Vi liker å ha det kaldt på soverommet, men trur likevel ikke temperaturen er lavere enn 17-18 grader om vinteren. Den første tiden etter fødselen (slutten av januar) blir vi å ha den lille på vårt soverom og lurer på hvor kaldt det kan være på soverommet. Hva er forsvarlig? Selvfølgelig må eventuell trekk fra vinduet unngåes. Hvordan blir det med ammingen midt på natten, må jeg ut av soverommet da?
 
Vi liker å ha det kaldt på soverommet, men trur likevel ikke temperaturen er lavere enn 17-18 grader om vinteren. Den første tiden etter fødselen (slutten av januar) blir vi å ha den lille på vårt soverom og lurer på hvor kaldt det kan være på soverommet. Hva er forsvarlig? Selvfølgelig må eventuell trekk fra vinduet unngåes. Hvordan blir det med ammingen midt på natten, må jeg ut av soverommet da?
Hei! Vanskelig å si hva som er helt ideell temperatur, men 17-18 grader høres fornuftig ut. Det som er behagelig for dere voksne, er som regel også behagelig for den lille.Det kan godt være kjølig og friskt i rommet, bare det er godt og varmt i senga og at babyen har passe med klær på seg. Dere kan kjenne i nakkeområdet på babyen for å få et inntrykk av om den lille er passe varm. Dersom en skal amme i et kaldt soverom, kan det være lurt å ha et lett pledd å legge over seg og barnet for å holde varmen/ evt. bruke dynen. Er sikker på at du finner ut av dette når tiden kommer. Lykke til videre i svangerskapet og med fødselen. Beste hilsen Elin.
 
Back
Topp