Kake til legen?

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg tenkte å ta med nybakt eplekake og gi til legen og legekontoret på min siste kontroll neste uke, som en takk for hjelpen greie :)

Men tror du de vil ta imot kake fra pasienter? Av hygienemessige årsaker tenker jeg på?

Eller er det bedre med en konfekt og noe som er pakket inn og ikke kan "klusses" med?
 
Strengt tatt skal de jo ikke, litt fordi de ikke vet hva som er oppi (eller er klusset med som du skriver) - men når det er sagt, så tviler jeg på at de ville takket nei ;)

Så søt tanke <3
 
Som sykepleier kan jeg si at min erfaring er at ting som er innpakket alltid blir best mottatt! Det som ikke er innpakket havner dessverre lett i søppelen... Det varierer sikkert litt hva mottageren tenker, og noen hadde sikkert blitt superglad for kake, men konfekt eller noe i den gaten er definitivt safest, selv om det er litt kjedeligere.
 
Er kanskje litt forskjell på kor lokalt legekontoret er og hvor godt du kjenner de. Jeg bor på en.liten plass nå her kjenner jeg de som jobber der godt mens før bodde jeg i by, der hadde jeg ikke tatt med kake fordi de ikke kjenner meg på samme måte. Men som de sier, innpakket er nok best.
 
Ok :) da går jeg og kjøper en konfekt av noe slag. Skal styre unna sånn typisk "kong håkon" greier, det er kjipt :p
 
Så søt du er! Jeg er sykepleier og pasienter som viser at de setter pris på den hjelpen de får er jo helt herlig :)

Eplekake hørtes nydelig ut, men det er dessverre som de andre sier, at vi ofte føler vi må kaste ting som ikke er pakket inn fordi man aldri kan vite helt ift hygiene og hva det er inni :) Selv om du antakelig fremstår som både hyggelig og renslig så møter vi på så utrooolig mange spesielle sjeler at man utvikler en viss skepsis for ting som ikke er forseglet:p
 
Jeg kjøpte et par pakket god te til sykepleierne på ene avdelingen jeg var på i forbindelse med lillebror. Hun vi hadde mest med å gjøre hadde kommentert at det alltid var for mye sjokolade på pauserommet, så styrte unna det.
 
Jobber også i helsevesenet, og er enig i at det vi får som ikke er innpakket blir man ofte litt skeptisk til:)
Men noen pårørende gir f.eks. en liten korg med ulik frukt, en kjeks-/sjokoladepakke, te/kaffe o.l. og det faller alltid i smak:) Frukt blir jo vasket og gjerne skrelt før man spiser det.

Veldig fin tanke du er innpå synes jeg:)
 
Så søt du er da :love2
Virker å være enstemmig her, og det meste er sagt, så da måtte ejg bare slenge igjen et spor oma t jeg syntes det var utrolig hyggelig tenkt av deg :)
 
Jeg tenkte å ta med nybakt eplekake og gi til legen og legekontoret på min siste kontroll neste uke, som en takk for hjelpen greie :)

Men tror du de vil ta imot kake fra pasienter? Av hygienemessige årsaker tenker jeg på?

Eller er det bedre med en konfekt og noe som er pakket inn og ikke kan "klusses" med?

Ok, den kan jeg fint svare på... siden jeg jobber på et legekontor og vi mottar veldig mye rare ymse gaver til tider, rundt jul :p
Vi takker og tar pent i mot, men ser an hvem det er fra og om det er butikk kjøpt eller ikke.... kremt.
Er skeptisk til ting som er hjemmelaged for å si det sånn... vet aldri med hygienen.
Hadde f.eks ei dame som var kjent på kontoret, ofte innom å tok en fast prøve mtp medisiner hun tok. Hun hadde laaaaange røde lakkerte negler og var litt sånn fin på det etc... men fy fader så møkkete og ekkel hun var under disse neglene. Tykt møkk lag av død hud etc... røyka gjorde hun også... og hun var jo de som alltid bakte noen hjemmelagde julekaker og leverte, den gikk alltid i søpla, dessverre....
Så hadde jeg vært deg, kjøp heller noe lagd på bakeri eller gi en liten gave. Det er alltid koselig med en grønn plante eller lignende på kontoret også, fornyer oksygen og de tåler litt mere medfart ;)
 
Ok, den kan jeg fint svare på... siden jeg jobber på et legekontor og vi mottar veldig mye rare ymse gaver til tider, rundt jul :p
Vi takker og tar pent i mot, men ser an hvem det er fra og om det er butikk kjøpt eller ikke.... kremt.
Er skeptisk til ting som er hjemmelaged for å si det sånn... vet aldri med hygienen.
Hadde f.eks ei dame som var kjent på kontoret, ofte innom å tok en fast prøve mtp medisiner hun tok. Hun hadde laaaaange røde lakkerte negler og var litt sånn fin på det etc... men fy fader så møkkete og ekkel hun var under disse neglene. Tykt møkk lag av død hud etc... røyka gjorde hun også... og hun var jo de som alltid bakte noen hjemmelagde julekaker og leverte, den gikk alltid i søpla, dessverre....
Så hadde jeg vært deg, kjøp heller noe lagd på bakeri eller gi en liten gave. Det er alltid koselig med en grønn plante eller lignende på kontoret også, fornyer oksygen og de tåler litt mere medfart ;)

Hehe ok takk for tips :)

Man skal vel være forsiktig med planter/ blomster også? Folk er jo allergisk for alt mulig rart om dagen
 
Hehe ok takk for tips :)

Man skal vel være forsiktig med planter/ blomster også? Folk er jo allergisk for alt mulig rart om dagen
Derfor er grønne planter fint :) Er ikke det blomsterpollen opplegget som de andre med blomster har. Dessuten så bruker vi ofte å ha det på pauserommet for å pynte opp etc, istedet for å ha i det i resepsjon/venterom. Da folk kan fint finne på å ta slik noe eller om noen skulle klage over det mtp allergi :)
 
Back
Topp