Kake oppskrifter?

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Vil dere dele noen gode kakeoppskrifter?

Jeg ønsker å lage en spesiell bursdagskake til sønnen min. Leser mye om o'boy kake med o'boy krem osv. Noe som har slike oppskrifter de vil dele? [emoji7]
 
Jeg bruker Nesquickoppskriften på det søte liv men tilsetter en så kakao i den også. Og i fyllet så bytter jeg ut halve mengden nesquick med 4 ss karamellsaus :D

Dette er en typisk barnebursdagskake da. Litt konditorfarge i så kan du lage der meste :)
 
Jeg er ingen kakebaker og lykkes aldri med kakene mine. Men denne oboy kaken her ble helt grusomt god!! Anbefales virkelig.

0456df62d16819254dd71fc2e7d97745.jpg
b8f5d7ab2f16284a423e079709fcff1a.jpg
 
Jeg elsker Jamie's klissete sjokoladekake! Helt sinnsykt god!

Ingredienser
200 g sukker
200 g smør
200 g hvetemel
2 toppede ts bakepulver
3 store egg
3 toppede spiseskjeer kakao
en håndfull mandelflak
100 g kokesjokolade i biter

Sjokoladesaus:
100 g god kokesjokolade
100 g melis
100 g smør
4 ss melk

Fremgangsmåte
Varm oppovnen til 180 grader. Rør sukker og smør til det blir hvitt og luftig. Sikt melet og bakepulveret inn i smørblandingen. Tilsett eggene og bland alt sammen. Deretter tar du kakaopulveret og blander med 8 spiseskjeer varmt vann i en kopp eller lignende til det blir glatt og jevnt.

Bland sjokoladeblandingen, mandelflakene, og bitene med kokesjokolade forsiktig inn i kakerøren. Hell røren i en smurt bakeform og fordel den jvnt. utover. La den stå i ovnen i 18 til 20 minutter. I mellomtiden lager du sjokoladesausen. Smelt ingrediensene i en bolle som står over småkokende vann i en kjele. Rør til de er godt blandet. Når kaken er ferdig, ta den ut av ovnen og hell over sjokoladesausen mens kaken fremdeles er varm.


Jeg kutter ut mandelflak siden jeg ikke liker det.
 
Vil dere dele noen gode kakeoppskrifter?

Jeg ønsker å lage en spesiell bursdagskake til sønnen min. Leser mye om o'boy kake med o'boy krem osv. Noe som har slike oppskrifter de vil dele? [emoji7]

Jeg deler mange oppskrifter på min blogg. :smiley-ashamed005:hungry:
Er det en spesiell type kake du er på jakt etter eller bare generelt? :)
 
Back
Topp